بازدید 7699
۳

اهدای ۴ مهدکودک کانکسی به مناطق زلزله‌زده

کد خبر: ۷۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 25 November 2017
۱۵۰مهدکودک تهران، ۷کانکس مجهز به سیستم گرمایشی، بازی و سرویس بهداشتی و‌ حمام را به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند تا به عنوان ۴ مهدکودک سیار برای کودکان زلزله زده استفاده شوند.

به گزارش خبرآنلاین، به همت 150 مهدکودک تهران، 7 کانکس به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد تا به عنوان 4 مهدکودک سیار برای کودکان زلزله زده استفاده شوند.


 
این کانکس ها که به سیستم گرمایشی، تجهیزات بازی و آموزشی و امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام برای بچه ها مجهز هستند، قرار است دست کم 60 کودک زیر 6 سال آسیب دیده در زلزله را در این روزهای بحرانی در خود جای دهند تا بچه ها چند ساعتی از هیاهو و آوار و اندوه زلزله دور بمانند.

قرار است به زودی 4 مهدکودک سیار دیگر نیز به مناطق زلزله زده ارسال شود. پیش از این سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی از احداث 40 مهدکودک سیار وابسته به بهزیستی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کلا مردم به مردم کمک میکنند ؛ دولت هم .........
دم مديران اين مهد كودكها گرم . خدا خيرشون بده
با همتي كه مردم نشان داده اند مسئولان محترم كشورمان بايد سعي و اهتمام و مسئوليت پذيري اي بيش از اين در سطح كشور براي بحران هاي اين چنيني نشان دهند!
منتظر زلزله نمانيم! زلزله خبر نمي كند! كانكس هاي لازم در سطح كشور و انبارهاي استاني آماده باشند بهتر است! سوله هاي از پيش ساخته مهيا باشد بهتر است! ابزار آوار برداري و آتش نشاني (مهار آتش) به ميزان لازم بهتر است! تعبيه شيرهاي اطمينان جهت قطع گاز در گلوگاه هاي اضطراري بهتر است! شيرهاي اطمينان قطع جريان آب براي جلوگيري از وقوع هر احتمالي با ريسك بالا (آب شهري) بهتر است! انبار ذخيره غذا به شكل خشكبار و كنسرو آماده باشد بهتر است! بهتر بود به جاي اينكه ميوه ها و سيفي جات توليدي كشاورزان و باغداران بي نتيجه براي گنديدن روي زمين رها شوند تبديل به مواد خشك و برگه هاي ميوه مي شدند! مي شد آن ها را به نازلترين سود و قيمت پايه از كشاورز و باغدار خريد و اين چنين به فكر آينده بود! و رضايت دو جانبه و دو سر سود هم پديد مي آمد! سيلوهايي جديد در محيط هاي امن داشته باشيم بهتر است!‌ حتي بهتر است تمهيداتي براي بعد از حوادث در خصوص احياي شبكه هاي فاضلاب داشته باشيم! و اينكه آب آشاميدني و مصرفي به اندازه كافي مقدور و در دسترس داشته باشيم! در استان هاي پر خطر و حاشيه هاي پر خطر! استان ها و شهرهايي را چون پدر معنوي و مادي اين كار مجهز كنيم! يعني اينكه چتر حمايتي براي نقاط پر خطر با توان بالا مهيا كنيم! در صورتي كه انشاء ا... عدم اتفاق داشته باشيم مي توانيم انبارهاي خشكبار و كنسرو را قبل از موعد انقضاء تا نيمه عمرش وارد بازار مصرف كرد و بعد با اجناس تازه توليد شده مجددا انبارها را پر كرد!
زلزله خبر نمي كند! انشاءا... كه اخباري از اين قسم نباشد! اما آه و افسوس پس از ماجرا به درد هيچ كس نمي خورد! آمادگي براي پيشگيري را ياد بگيريم! موقعيت هاي امن و زمين هاي امن هر استان و شهرستان و هر روستا را در بلاياي طبيعي اعم از سيل و زلزله و مواردي چون احتمال بروز آتشفشان بشناسيم و تأمين موقعيت كنيم! در اين زمين ها بايستي ذخيره غذايي - دارويي و درماني و سرپناه تعبيه شود! افسوس و اي كاش به درد يك ملت و يك كشور نمي خورد! به خصوص براي تهران در دور تا دور شهر و شهرك ها احداث سوله هايي كه از پيش مثل انبار كانكس نيز باشد و هم فضاي خودش و هم خود كانكس ها هر دو به صورت سريع مورد استفاده قرار گيرد بسيار اهميت دارد و حياتي است! علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد ما در اطراف تهران مي توانيم پايگاه هاي امن ايجاد كنيم! زمين ها را بشناسيم و آماده باشيم! قرار نيست به فاجعه و تلخي آن فكر كنيم! قرار است امنيت و تدبيري در خصوص احتمالات داشته باشيم! پيشي بگيريم از جهاني كه با بدرفتاري با طبيعتش قهر آن را طلب مي كند و طوفان ها را سهمگين تر كرده! بارش ها را از تعادل درآورده! و خشكسالي ها را عميق تر كرده است! پيشي بگيريم از جهاني كه با بي تفاوتي فكر مي كند سايه امني بالاي سرش خود دارد و فجايع براي جهان سومي هاي عادت داشته به سختي است! پيشي بگيريم از جهاني كه خواب خرگوشي را ترجيح مي دهد به ديدن واقعيت هايي كه مي تواند گاه سرآغاز نگراني هاي عميق و عميق تري هم باشد! البته كه صاحب اين جهان خدا است و زمين زير پاي ما را او محكم نگه مي دارد و هر گاه بخواهد مي جنباند! ولي اين را هم بايد بدانيم كه پروردگار گاه بندگانش را به سختي مي آزمايد! براي اين آزمون ها چقدر آماده ايم! او گاه فكر بشر را به چالش مي كشاند! انسانيتش را! و از ديدن او در آنچه كه در مسير قرارش مي دهد هم حمايت مي كند و هم مشتاقانه به تماشايش مي نشيند! خداوندا ما را در پناهت حفظ بفرما! و پروردگارا تو انديشه و فكر و توان دست ها و راه ما باش! يكي از زيباترين روش هاي گذر از بحران توجه به حس وحي دروني حيوانات است! ما در سطح استان ها در پايگاه هاي پدافند غير عامل بايد از حس و غريزه حيوانات بهره بيشتري بجوييم! حيوانات در دقايقي قبل از زلزله سخت بي تابي مي كنند و گاه دسته جمعي شروع به فرار مي كنند و گاه با آواهاي مختلف همنوعانشان را از خطر آگاه مي كنند! در پايگاه هاي پيشگيري و سنجش تغييرات لايه هاي زمين و بخارات آن بهتر است محل هايي براي برخي از حيوانات به طور محدود درست كنيم و عكس العمل سنجي و رفتارشناسي آن ها را در خصوص تغييرات جوي و لايه هاي زمين و بروز برخي احتمالات داشته باشيم و البته تيم هاي ماهر و با تجربه زمين شناسي و لايه و چينه شناسي داشته باشيم و در خصوص استقرار ملزومات در زمين هاي امن از تاريخ شناسان و جغرافيادانان و زمين شناسان و حتي تيم هاي روانشناسي و پزشكي براي پيش بيني و تامين نيازها بهره جوييم.
فالله خير حافظا و هو ارحم الراحمين!
الا ملك ايران بزي جاودان!
و در پايان اينكه بندگان درستي باشيم براي خداوند يكتا چنانكه او مشتاقانه ما را در دامان امن خود پناه دهد و بخواهد!
خدايا چنان كن سرانجام كار
تو خشنود باشي و ما رستگار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل