بازدید 4038

هنرستان‌ها از سال آینده سه ساله می‌شوند

کد خبر: ۷۴۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 24 November 2017
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سه ساله شدن هنرستان‌ها و رشد ثبت نام در شاخه فنی‌و حرفه‌ای از نیاز به 16 هزار و 600 هنرآموز و 20 هزار استادکار برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن حسینی مقدم با بیان اینکه رسیدن به سهم 38 درصدی ورود به شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در سال اول برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است اظهار کرد: تا هفته گذشته این شاخص به عدد 36.5 درصد رسیده است و شاهد رشد ثبت نام در این دو شاخه بوده‌ایم که 16 درصد سهم فنی و حرفه‌ای و 20.5 درصد سهم کاردانش بوده است.

وی افزود: البته با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها از سال آینده در ثبت نام‌ها با احتیاط حرکت می‌کنیم، زیرا اگر سال آینده نیز به همین میزان ثبت نام داشته باشیم قطعا با کمبود فضای کارگاهی و آموزشی روبرو خواهیم شد. از آنجا که یک پایه به این مقطع افزوده می‌شود به لحاظ نیروی انسانی برای سال آینده فقط به  16 هزار و 600 هنرآموز و 20 هزار استادکار نیاز پیدا می‌کنیم.

  مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره شیوه‌های جذب نیروی انسانی جدید گفت: ظرفیت جذب نیروی ما از طریق دانشگاه فرهنگیان حدود 400 تا 500 دبیر فنی است و اگر استخدامی صورت بگیرد ممکن است 1000 تا 2000 نفر را به  هنرستان‌ها اختصاص دهند. بنا به همین علل باید بالابردن آمارهای ثبت نام با احتیاط صورت گیرد.

حسینی مقدم ادامه داد: علیرغم پیش بینی‌های صورت گرفته، طی یک تا دو سال گذشته نتوانستیم هنرستان‌ها را به معنای واقعی تجهیز کنیم که باید برای آن چاره جدی اندیشیده شود تا با چالش جدی در سال‌های پیش رو مواجه نشویم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر