بازدید 5681
۲

چه کسی خائن است؟

محمود نقدی پور
کد خبر: ۷۴۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 08 November 2017
عربستان سعودی در چند سال اخیر با توجه به شکست ها و ناکامی هایی که در بسیاری از مسائل مورد مناقشه منطقه ای داشته اکنون نیز سیاست های تهاجمی را نسبت به ایران و اخیرا قطر و لبنان در پیش گرفته است و تقسیم کشورهای اسلامی به دو دسته همراهان سیاست عربستان و مخالفان سیاست های این کشور تقسیم نموده است.
 
بر اساس آموزه‌های اسلامی مسلمانان همه برابرند اما آل سعود با جنون خود می خواهد برتر بودن خود را  بر سایر کشورهای اسلامی (به هر قیمتی) ثابت کند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نورزیده؛ بگونه ای که حتی از نابودی جهان اسلام در راستای رسیدن به این امید واهی ابایی ندارد.
 
این کشور با دخالت های بی خود در یمن این کشور را به آسانه تجزیه کشانده و با حملات شدید خود به کشور مسلمان یمن و کشتار مسلمان فاجعه انسانی را در این سرزمین به وجود آورده و هم اکنون که ملت یمن به دفاع از خود برخواسته با اتهامات واهی به ایران و حزب الله لبنان اقدام به دخالت های ویرانگر در امور داخلی لبنان نموده است. این کشور که داعیه « مسلمان ترین» کشور جهان را دارد، با سوء استفاده از عنوان «خادم الحرمین»  در واقع  بیشتر به«خائن المسلمین و خائن الحرمین»  شباهت دارد. رژیم سعودی حاکم بر حرمین  طی سالهای اخیر در راستای دخالت های بی مورد در امور کشورهای اسلامی، هر روز به شکلی، آتشی در خانه مسلمین در جای جای جهان اسلام بر پا نموده که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم نمود:
 
-    آل سعود پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به عنوان بزرگترین حامی مالی صدام حسین هشت سال جنگ بر علیه ایران، که حاصل آن بی خانمانی میلیونها ایرانی و کشتار صدها هزار ایرانی و عراقی بود را بر جامعه اسلامی تحمیل نمود و  نقش محوری حمایت از دیکتاتور عراق را به عهده داشت. و باوجود این، همچنان به این سیاست خصمانه خود ادامه داده.  طبق اسناد« ویکی لیکس» ملک عبدالله بارها از متحد خود یعنی ایالات متحده خواسته بود به ایران حمله کند. در سال2008 در جلسه میان ژنرال پترائوس و مقامات ارشد سعودی، پادشاه عربستان فرمانده آمریکایی را به « قطع سر مار» تشویق کردند. ریاض به صورت سرسختانه ای با قدرت های غربی علیه ایران همراه شده و ویکی لیکس نیز با انتشار اسنادی از این توطئه بزرگ؛ سوء ظن های طولانی را برای همه برطرف کرد.
 
-     عربستان در فلسطین این سرزمین مقدس اسلامی که تمامی مسلمانان  با مصائب و ظلم و ستم های که علیه مردمش صورت گرفته و همدرد هستند فلسطین را به ابزاری جهت معامله با صهیونیست ها و همپیمانان غربی اش تبدیل نموده.  بنا به اظهار «نوام چامسکی» وضعیت فلسطین بسیار بدتر از «بانتونستان» (سرزمین های سیاه پوست نشین آفریقای جنوبی) است. و علی رقم سوء استفاده و خیانت های آل سعود به ملت  فلسطین در گذشته ها؛ اخیراً هم در جریان مسئله قطر وزیر امور خارجه عربستان ( در مواضع همسو با دولت اشغالگر صهیونیستی)خواستار قطع کمکهای دوحه به جنبش مقاومت فلسطین شد.
 
-    کشور سوریه که با حمایت آل سعود از جریانهای تکفیری و سلفی درگیر جنگ ویرانگر داخلی شده است  میلیونها مسلمان آواره و کشتار وسیع انسانی به همراه ویرانی شدید زیر بنایی در این کشور  رخ داده،
 
-    در حالی که کشورهای اروپایی همچون آلمان سیصد هزار مسلمان سوری را پناه داده اند عربستان به عنوان یک کشور مسلمان و همسایه سوریه بی تفاوت تنها تعداد محدودی از پناهندگان سوری را در مرز خود پناه داده است. و با توجه به این موضوع باید گفت که آلمان متحد با ارزشتری از عربستان برای جهان اسلام است.
 
در ادامه سیاستهای عربستان  این کشور طی ماههای گذشته کشور دیگر مسلمان و همسایه خود یعنی قطر را به چالش عظیمی وارد ساخته و بهانه این امر را حمایت دوحه از تروریستها اعلام نموده در حالی که هیلاری کلینتون در دسامبر2009 م. اظهار داشته که عربستان بزرگترین  حامی تروریسم در جهان است. در ادامه کلینتون بیان داشته که دولت عربستان تمایلی به قطع کمکهای مالی خود به تروریست ها را ندارد.
 
-    در افغانستان این کشور با حمایت از القاعده و طالبان  این کشور را، به ویرانه ای متاثر از جنگهای داخلی و اشغال خارجی تبدیل نموده است.
 
-    در پاکستان با حمایت از مدارس وابسته خود به تبلیغ و ترویج تفکر تکفیری مبادرت نموده؛ بگونه ای که شیعه کشی در این کشور در قالب بمب گزاری ها یک امر عادی تلقی می شود.
-    درشمال آفریقا در لیبی با دخالت های خود و تجهیز تروریست ها کشور لیبی را به مرحله تجزیه کشانده، و لیبی که روزگاری جزو کشورهای آباد اسلامی بود را به کشوری تحت اشغال تروریست ها و اشغال بیگانگان تبدیل نموده است.
 
-    در بحرین  اقدام به اشغال نظامی این کشور نموده و به بهانه حمایت ازحاکم غیر مردمی آن  به سرکوب مردم بحرین پرداخته.
 
-    در عراق با حمایت از صدام و پس از آن با حمایت از بقایای حزب بعث،  داعش و حمایت از نزاع شیعه و سنی، عراق را به حداقل پنجاه سال قبل برگرداند. و......
 
این در حالی است که در امور داخلی نیز این دولت دستاورد خاصی نداشته  در عرصه داخلی نیز این کشور با دستگیری، اعدام و زندانی کردن صداهای مخالف بویژه اقلیت شیعه و نقض حقوق بشر، ناتوانی در سازمان دهی اداره حج و کشتار مسلمانان زیادی در سال2015 که منجر به کشتار 2400 نفر مسلمان را سبب شد. اینها در حالی است که سیاست های جنون آمیز عربستان در دسته بندی و اعمال فشار بر کشورهای اسلامی و  تقسیم جهان اسلام به حامیان سیاست های عربستان و مخالفان این سیاست ها تبدیل نموده است. در 20سال گذشته عربستان قادر به ارائه چیزی جز نفاق، جنگ، دخالت و جهل به جهان اسلام به غیر از چند موسسه خیریه موقتی نبوده که در مقایسه با آن چیزی که از جهان اسلام و به ویژه درآمد حج به دست می آورد ناچیز است و به گواه تاریخ حاکمان عربستان  هر گاه مجبور به انتخاب میان امپریالیست های غربی و متحدان مسلمان می شدند، همواره اولی را انتخاب می کردند و در عمل ثابت نمودند که مترسکهای در دست دشمنان اسلام بیش نیستند.
 
* مدرس دانشگاه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اي درود خدا برشما....
ما عربستان محافظه کار را بدین سمت هل دادیم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر