بازدید 4743
روز گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۱۴ هزار قرارداد آتی سکه/ فرصتی بزرگ و مهم برای خرید طلا

روز گذشته ۴ سررسید آتی سکه کاهشی بودند و یک سررسید هم با افزایش روبه رو شد، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۳۹ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۳۷۵ قرارداد به فروش رفت.
کد خبر: ۷۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 08 November 2017
روز گذشته در بورس کالای ایران ۱۴ هزار و ۶۸۰ قرارداد آتی سکه به ارزش ۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته ۴ سررسید آتی سکه کاهشی بودند و یک سررسید هم با افزایش روبه رو شد، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۳۹ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۳۷۵ قرارداد به فروش رفت.

در همین حال قرارداد آتی سکه طلا سررسید دی ماه نیز در حالی با داد و ستد ۳۲۹ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۳۸۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت ۰.۰۸ درصد را تجربه کرد. از سوی دیگر سکه طلا تحویل اسفند ماه ۹۶ نیز با رقم یک میلیون و ۴۲۱ هزارتومان داد و ستد شد که ۰.۰۲ درصد افت داشت. در این سررسید نیز ۲۹۳ قرارداد معامله شد.

قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۸۲۵ قرارداد را تجربه کرد که با  افت ۰.۰۴ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۴۵۸ هزارتومان به کار خود پایان داد.

در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال۹۷ که با بیشترین تعداد قرارداد مواجه شد و ۱۲ هزار و ۸۵۸ قرارداد را ثبت کرد، با ۰.۳۱ درصد افت با رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزارتومان مورد داد و ستد قرار گرفت. /بورس کالای ایران

انعقاد ۱۴ هزار قرارداد آتی سکه/ فرصتی بزرگ و مهم برای خرید طلا


فرصتی بزرگ و مهم برای خرید طلا

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی با این سئوال مهم و دشوار روبرو هستند که آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت یا نه، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که اکنون فرصت مهمی برای خرید طلا به شمار می رود. به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،  تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: به نظر من الان فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: البته طلا هم اکنون تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا قرار دارد. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند اندکی کاهش یافته و میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان طی هفته گذشته با افت 1.5 درصدی روبرو شده و تا 31 اکتبر به 470 تن رسیده است .

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به نظر من سرمایه گذاران بین المللی منتظر فرصت مناسب دیگری برای خرید طلا هستند. به نظر می رسد تشدید ریسک های اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا خواهد داشت.

جیم وایکوف تحلیلگر برجسته اقتصادی کیتکو نیوز هم تاکید کرد: رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و افزایش قیمت جهانی نفت می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

تشدید تنش های سیاسی به خصوص موج گسترده بازداشت شاهزادگان و مقام های ارشد سعودی در روزهای اخیر موجب شده است تا قیمت جهانی نفت به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر برسد.

رسانه‌های سعودی شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت 11 شاهزاده را صادر کرد.

کمیته مبارزه با فساد همچنین حکم بازداشت 4 وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان 3 نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.

به نظر می رسد سفر ترامپ به آسیا و تشدید احتمالی تنش با کره شمالی نیز عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم دیگری برای تعیین قیمت طلا در کوتاه مدت به شمار می رود. /سایت طلا


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر