بازدید 22170

هشدار: در ساعات و روز های آینده نبض منطقه در لبنان‌ می تپد

خاورمیانه محیطی به شدت بی ثبات، کشمکش زا و سیال است. بحران ها لحظه به لحظه رخ می دهند و دیر پایان می یابند. در واقع، بی نظمی خود تبدیل به یک نظم متداول در این منطقه شده است. همین مسئله باعث شده که همگی در برابر حوادث جدید غافلگیر شوند. یکی از حوادث جدیدی که ساعاتی پیش اتفاق افتاد و همه را غافلگیر کرد، استعفای نخست وزیر لبنان بود؛ اتفاقی که نه در لبنان بلکه در عربستان حادث شد. چیزی که فقط در خاورمیانه امکان وقوع دارد.
کد خبر: ۷۴۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 04 November 2017
خاورمیانه محیطی به شدت بی ثبات، کشمکش زا و سیال است. بحران ها لحظه به لحظه رخ می دهند و دیر پایان می یابند. در واقع، بی نظمی خود تبدیل به یک نظم متداول در این منطقه شده است. همین مسئله باعث شده که همگی در برابر حوادث جدید غافلگیر شوند.
 
به گزارش تابناک، یکی از حوادث جدیدی که ساعاتی پیش اتفاق افتاد و همه را غافلگیر کرد، استعفای نخست وزیر لبنان بود؛ اتفاقی که نه در لبنان بلکه در عربستان حادث شد. چیزی که فقط در خاورمیانه امکان وقوع دارد.
 
این مسئله، قطعا لبنان را به صحنه جدید بحران و تنش در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد. در واقع به نظر می رسد اکنون که بحران های سوریه و عراق به پایان خود نزدیک می شوند، بحران قرار است به لبنان سرایت کند.
 
حریری دخالت‌های ایران را عامل اصلی استعفای خود اعلام کرده است. حریری مدعی شد: ایران تمایل زیادی برای نابودی جهان عرب دارد و هر جا که ایران باشد، مشکلات و فتنه‌ها سر باز می‌کند.

حریری گفت: با تمام تلاش خود برای حفظ بی‌طرفی لبنان در مسائل منطقه اما ایران مشکلاتی را که هست برای لبنان به ارمغان آورد. حزب‌الله به عنوان بازوی ایران، نه تنها در لبنان بلکه در تمام جهان عرب فعالیت می‌کند و با زور سلاح آنچه هست را به عنوان امر واقع بر ما تحمیل کرده است.
 
 هشدار: در ساعات و روز های آینده نبض منطقه در لبنان‌ می تپد
 
آنچه واضح است این است که استعفای حریری به خواست عربستان سعودی انجام شد و سخنان حریری نیز حاکی از آن است که تحولات جدیدی قرار است در لبنان حادث شود.
 
این استعفا نیز واکنش ها و بازتاب های زیادی داشته است. 
 
واکنش حزب الله
 
شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد که دولت عربستان به دنبال غرق کردن لبنان در فتنه و آشوب است.

شیخ قاووق افزود: دولت عربستان می‌خواهد جایگاه و نقش مقاومت لبنان را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: عربستان می خواهد نقش و جایگاه مقاومت لبنان را تغییر دهد تا این کشور به بخشی از محور سعودی تبدیل شود که با اهداف اسرائیل همسو باشد.
 
فضا سازی در مورد ترور حریری
 
شبکه «العربیه» به نقل از منابعی ادعا کرد ترور «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان در بیروت، در چند روز گذشته خنثی شده است.

این شبکه افزود زمانی که هواپیمای الحریری قصد حرکت داشته برج‌های مراقبت از کار افتاده است.
 
با این حال، شبکه  OTV لبنان به نقل از دستگاه امنیتی این کشور اعلام کرد که تمامی ادعاها مبنی بر طراحی ترور «سعد الحریری» تکذیب می‌شود.
 
 لغو سفر نبیه بری به مصر

رئیس پارلمان لبنان سفر خود به مصر را پس از استعفای نخست‌وزیر این کشور لغو کرد و تصمیم گرفت که فوراً به لبنان بازگردد.

 به گزارش روسیا الیوم، تلویزیون لبنان گزارش داد که نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور زمانی که وارد فرودگاه شرم الشیخ شد، از خبر استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور مطلع گشت و پس از این امر تصمیم گرفت تا هر چه سریع‌تر به لبنان بازگردد و اوضاع کشورش را دنبال کند.

نبیه بری برای مشارکت در کنفرانس جوانان جهان به مصر رفته بود.

 لغو سفر میشل عون
 
  همچنین میشل عون رییس جمهور لبنان که قرار بود فردا راهی کویت شود پس از استعفای الحریری سفرش را به وقت دیگری موکول نمود.
 
واکنش اسرائیل
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در واکنش به استعفای حریری گفت: استعفای نخست‌وزیر حریری، ندای بیدارباشی برای جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزگری ایران در منطقه است.
 
لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل نیز در پی استعفای سعد الحریری اعلام کرد، ارتش اسرائیل آماده مقابله با محور مقاومت ایران است.
 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۵۱
جون هر کس دوست دارین یه اصلاحات اساسی در ساختار نظام کشور ایجاد کنید تا مردمی شود و سیاست بی طرفی را در دنیا در پیش گیرد. هر چی هم اونوقت دوست داشتین جنگنده و موشک و بمب بخرین. دیگه کسی مزاحم نمیشه. فقط همین رو بدونید که ۴۰۰ یلیارد دلار سلاح عربستان باید در یک کشوری بسوزد و بعد از آن ششصد میلیارد دیگر اسلحه به عربستان بدهند. جنگ بیخ گوش ایران است و تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
متاسفانه در منطقه ای قرار داریم که اگه تو هم با کسی کار نداشته باشی بقیه باهات کار دارند
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
با حریری و دوستانش هماهنگی کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
شما نگران نباش جنگ هم شد شما نرو هستند کسایی که برن و نذارن امنیت شما به خطر بیفته شما از همین سایت دنبال کن وقایع رو .
کاش ما اینقدر در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی کردیم و گوشه چشمی هم به مشکلات بی شمار مردم در داخل کشور داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
احسنت .
اینا همه نوچه های اسرائیل هستند. هر جا خطری اسرائیلو تهدید کنه اینا یه نقش مخربی بازی می کنن. فکرشو کنین چن قرن طول کشیده تا انگلیس اول همسایه های اسرائیلو مطابق میلش درست کرده باشه بعد قضیه مهاجرتو یهود و بیانیه بالفور. حالا به نوبت عمل می کنن. آخرینش هم اردنه که آخرین عکس العملو نشون میده. اگه این اردن که فعلا توی سکت خبریه نبود، اسرائیل رو می شد ریخت توی دریای مدیترانه. فعلا ببینیم چی میشه...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
منفی ها تو نگاه کن و دیگه نظر نده
جبهه داعش جبهه بارزانی در کردستان عراق و امروز جبهه المستقبل لبنان به سرکردگی حریری با هدف عدم ثبات در منطقه و در نهایت در راستای منافع غرب و بویژه اسرائیل ظهور میکنند
به نظر می رسد عربستان در نظر داشته باشد سناریویی مثل یمن را در لبنان پیاده کند و حریری نقش رئیس جمهوری موقت مستعفی یمن را برای عربستان بازی کند. ولی جیغ بنفش امریکا و اقدامات مذبوحانه ی مرتجعین عرب منطقه نشان از عمق سرشکستگی آنها و هراس از آینده ای دارد که انتظارشان را می کشد. جمهوری اسلامی ایران یک تکیه گاه بزرگ داشته: ملت ایران. امروز مسؤولین باید انسجام ملی را تقویت نمایند و برای این کار باید مسؤولین مسائل را در جلسات و مجالس فی مابین حل و فصل نمایند و از تریبون های مختلف اقدام به بیان مطالب گاه اختلاف برانگیز ننمایند. چرا که این امر موجبات شقاق را در میان ملت فراهم می کند. باید کسانی سر کار بیایند که ایمان، بصیرت، سیاست و انگیزه (انقلابی بودن) را یک جا با هم دارند. امروز دیگر روز تفرقه و اختلاف نیست. آن چه ملت ما را تاکنون بیمه کرده وحدت ملی بوده است. یادمان نرفته که ورشکسته های امروز در اوج قدرتشان و در نهایت ضعف کشور ما بسیاری از مناطق را اشغال کرده بودند ولی در همان زمان و در اوج ضعف توانستیم با تکیه بر ایمان بر آنها پیروز شویم. آنها قدرت ما را با پوست، گوشت و استخوان خود لمس کرده اند و بعید است که دست به کار احمقانه بزنند ولی ما هم نباید منافع محفلی، گروهی، حزبی را بهانه ای برای ایجاد شکاف میان مسؤولین و مردم قرار دهیم.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Belarus |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
خبر از قیمت دلار داری؟؟
يه اخلاق بدي داريم ما ايروني ها ....... . بگذريم اگه بنويسم سانسور مي كني .
بد جورى لوى جنگ مياد خدايا پناه بر تو مملكت و مردم ما رو حفظ كن
عجیب است ؟؟ ایشان دو روز پیش با جناب دکتر ولایتی در کاخ نخست وزیری لبنان خوش و بش میکرد ؟؟ پس چی شد ؟؟ چطور سر از عربستان در اورد !!!!؟؟؟
خویشتن داری کنید
چی شده؟
اتفاقا ما منتظر این جنگ هستیم ، ۱۵۰۰ سال است داریم لحظه شماری می‌کنیم. ۸ سال است که پشتیبانان صدام که خون ما را مکیده اند و امثال مثل داعش را ایجاد کردند، اینجا دیگر قادسیه نیست انتقام قادسیه را خواهیم گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
آره بو سر قبر کورش و هم اونجا انتفام بگبر،بیشین بینیم بابا
احتمالا مهره دیگری در نظر دارند پارسال ۱۰ میلیارد برای شرکت ورشکسته اش از عربستان گرفت نتونسته برای انها کاری کنه اینجوری هم تنبیهش می کنن هم فرصتی برای یک اشوب فراهم شده
جناب شهروند زودتر برو به آمریکا که قراره جنگ بشه
نظریه مک مستر در حال اجرا شدن است.هدف متحد کردن تمام اعراب علیه ایران و وازد نمودن همه ی انها به ائتلاف سعودی اسرائیلی است
خبر آمد خبري در راه است !!
از همه موضوعات جالب تر، جلسه ديروز اقاي ولايتي با ايشون بوده و نحوه پوشش خبري اون. كلا نميدونم چه نوع نفوذي داريم كه مقام ارشد ما طبق اخبار اعلام رضايت ميكنه از طرف كشورمون و طرف فرداش اعلام برائت ميكنه وواستعفا.
پسر ناخلف حریری
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
اتفاقا خیلی هم خلف است
پسر گر ندارد نشان از پدر
این ها مقدمه ای برای قراردادن کل حزب الله در لیست سازمانهای تروریستیه، میخوان بعد از سپاه با این حرکت کل حزب الله را جزو شاخه های تروریستی اعلام کنند اینها فقط مقدمست. بهترین راه حل اینه که محور مقاومت تو سوریه بیشتر به پیشروی هاش ادامه بده تا در مراحل بعدی دست بالاتری داشته باشه.
این همه بیکار تو کشور هست به اونا برسید نه حزب الله
حسرت به دلمون موند یک بار هم یکی از ما تعریف کنه !!!
ما را ز سر بریده می ترسانید؟
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم
الحمدالله که جنگ جهانی سوم در راه است و ما در پایان جنگ حاکم تمام دنیا خواهیم بود و قطعا هیچ عرب غیر ایرانی را زنده نخواهیم گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
خدا شفای عاجل بهت بده ... یک سال ازمون نفت نخرن و برنج هندی بهمون ندن از گشنگی میمیریم
باز هم میگم
خدا شفای عاجل بهت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
توام كلت باد داره ها
این سعد حریری نوکر بلامنازع عربستان است درنتیجه نوکر وعوامل اسرائیل هم میشود ایشان به فکر ملت لبنان نیست وبه فکر دلارهای عربستان است واز طرفی هم میترسد مانند پدرس اسرائیل ترورش کنند. وتعداد هم آدم های ترسو ونق زن .ومغرض وفتنه گر وضد انقلاب . جیره خواران صهیونیستی در داخل هستند .هم نوا بادشمنان هر کاری در خارج اتفاق بیفتد یارو زنش را طلاق بدهد ویا یکی استعفا بدهد ایران را مقصر میدانند این تعداد آدم های پست وحقیر عاقبت بدی دارند
بنام خدا. حال که تمامی سیاستهای اسراییل و اعراب از جمله بحران سوریه، یمن،عراق وجدیدا"اقلیم کردستان عراق با شکست مواجهه گردیده است صهیونیزم با همکاری برخی دول عربی منطقه در فکر سناریوسازی جدید دیگری این بار در لبنان است.اهداف آن بروشنی واضح است.اما به فضل خدا این فتنه نیز با دلایت وهوشمندی ناکام خواهد ماند.انشاالله
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما ؟ لبنان ؟
بعد از جنگ ايران و عراق جنگ انقدر ترس از جنگ رو حس نكرده بودم
اندوه لبنان کشت ما را !
بایکوت!!!!
هشدار ؟ به کی ؟ به من ؟
امام یک وقتی میفرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند حالا با گسترش امپراطوری ایران الان دشمنان ایران و دوستان امریکا هم به این نتیجه رسیده اند که واقعا امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و پیش بینی امام درست بود.
همش جنگ جنگ جنگ








بس کنید لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
چشم
سلام و خسته نباشید....ی خواهشی داشتم میشه در مورد معلمین حق التدریس گزارش تهیه کنید؟؟؟ بعد چندین سال تدریس الان ک طرح در مورد استخدامی مااا تو کمیسیون اموزش هست همه میگن ما بی سوادیم و صلاحیت نداریم میخواستم بپرسین چطوری صلاحیت حرفه ای. نداریم و بعضی از ماها بیش 10 سال بعضی ها 2. یا یک سال سابقه تدریس دارن همجور اموزش رو از نزدیک لمس کردن..حتی معلمین رسمی برا کتابهای جدید و نحوه برخورد با بچه ها از ما کمک میگیرن...چرا تو این مملکت همه مسولین دوس دارن ظلم کنن؟؟؟ لطفا بپرسین با ازمون چی رو میخوان ثابت کنن؟؟ ما رو با یکی ک تو خونه نشستِ میخوان مقایسه کنن؟ ما از ازمون نمیترسیم از بی عدالتی و پارتی بازی میترسیم مثل جریان معلمین شرکتی سال 88....لطفا کمکمون کنید...امیدمون ب شماست ممنون
ای بابا خوب درست مثل انسان به ما هم بگید چی شده یا چی می خواد بشه
وقتی عربستان و زبان عربی در 1400 سال پیش فقط در شبه جزیره شناخته شده بود بعد از رحلت پیامبر برخی از اعراب به بهانه گسترش اسلام ولی با نیت کشورگشایی به تمام دنیا تاختند و فرهنگ ها، تمدن ها و زبان های ملل مختلف را نابود کردند به طوریکه زبان کشورهای عراق، مصر، لیبی، الجزایر، تونس و... به کلی نابود گشت و فقط نیمی از زبان فارسی آن هم به لطف فردوسی خود را تا حدودی حفظ کرد. آن زمان کشورگشایی عرب می بایست فکرش را بکنند که اگر چهارده قرن که هیچ چهارصد قرن هم اگر بگذرد ملت ها بیدار می شوند و انتقام این کشور گشایی را نه از دین مبین اسلام بلکه از حاکمین می گیرند زیرا در آن حملات کشورهای زیادی هویت خود را از دست دادند در صورتی که دین اسلام آنقدر روشن بود که برای گسترش نیاز به شمشیر و خون ریزی نبود!
در حال حاضر بیشتر از خاورمیانه اروپایی ها هم دنبال آنتی ام جنگ 115 ساله هستند و بهتر بود حاکمان سعودی خود را در آشوب و جنگ طلبی نمی انداختند و با دنیا مدارا می کردند البته اگر دست نشانده انگلیس و انگلیسی نباشند(آل سعود)!؟ به هر حال هیچ وقت قدرت‌های جهانی عرض اندام یک کشور را که این همه نفت و ثروت در اختیار دارد و رویای شهر پانصد میلیارد دلاری و چشم انداز2030 را دارد نمی پذیرند! منتظر تجزیه عربستان باشیم در واقع این تحولات یک استارت برای اقدامی بزرگ هستند!
تو این اوضاع منافقین خودی از همه خطرناک تر هستند اما پیروزی از آن ما خواهد بود و مشت محکمی بر دهان تجزیه طلبان منطقه خواهیم زد. فعلا تمام پروژه هاشون از داعش، تا بارزانی جواب نداده است.
بزودی مصر حزب الله را به تاریخ میسپارد و لیبی موی دماغ مصر برای کشورگشاییش میشود.ضمنا از سوی دیگر عزت الدوری با تصرف عراق و کشتن اسد و تصرف دمشق راه را برای خروج سفیانی اردنی باز میکند و ایران بدجور از سوی ارومیه به رهبری شروسی و داعش افغانستان به رهبری اسحق گیلانی مشغول خواهد شد. امسال عاشورا به افق مکه شنبه و پاییز بود و سال فرد 1439
خبر آمد خطری در راهست
ببینید در روایات امامتان را قرارست چه کسی بشناساند
لطفا مشکلات داخلی را با اخبار خارجی پوشش ندهید.
ازمردم حجاز که به رسول خدا واولادش رحم نکردند بیش از این چه انتظارداری.........وحالا ال سعود که نوکری امریکا ورژیم صهیونستی را یدک میکشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل