بازدید 38414
در اتفاقی نادر رخ داد؛

قهر مهدی فخیم‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی پس از معطلی!

مهدی فخیم زاده در حالی که مهمان پس از حدود پانزده دقیقه، مجری دعوت کرد تا یک میان برنامه پخش شود و در ادامه، گفت و گو لال اسکندری ادامه یابد و در نهایت صحبت های پایانی فخیم زاده مطرح شود. این اتفاق باعث شد تا فخیم زاده در استودیو بگوید: «اجازه بدید من مرخص شم... اجازه بدید من خداحافظی می‌کنم... اصلاً همچین قراری نداشتیم...»
کد خبر: ۷۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 03 November 2017
قهر مهدی فخیم‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی
مهدی فخیم زاده در اتفاقی نادر در تاریخ تلویزیون ایران، در اعتراض به گفت و گوی تلویزیونی با یکی از بازیگران زن سینما و معطلی، گفت و گویش را در برنامه «سینما دو» شبکه دوم سیما در نیمه رها کرد و استودیو پخش برنامه را ترک کرد؛ واکنشی که از چنین بازیگر پیشکسوتی انتظار نمی‌رفت.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه سینمایی «سینما دو» امشب با محوریت وضعیت تولید و همچنین دستمزد کلان بازیگران که تهیه کنندگان در بیانه‌ای اعلام کرده‌اند، تولید را دشوار کرده، روی آنتن رفت و مهدی فخیم زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان مهمان این برنامه زنده «سینمادو» بود. او شرایط کنونی سینما را نشات گرفته از تزریق بودجه‌های نهادهای دولتی به حوزه تولید و مخلوط شدن با بودجه بخش خصوصی خواند و پرداخت‌های کاذب را به واسطه این وضعیت خواند.
 
فخیم زاده در بخشی از این گفت و گو بر روی همان مسئله‌ای دست گذاشت که «تابناک» در گزارشی به آن پرداخته بود و اشاره کرد که وقتی فیلم با این تعداد بنرهایی شهری با این قیمت‌ها اکران می‌شود، دنبال بوق و کرنا کردن برای پوشاندن یک چیز دیگری است. این کارگردان در واقع اشاره به سرمایه‌های مشکوکی کرد که به سینمای ایران تزریق می‌شود و سینمای ایران را مریض کرده است.
 
قهر مهدی فخیم‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی
 
در این شرایط پیش از پخش یک میان برنامه از صحبت‌های لشکری قوچانی تهیه کننده سینما که مشکل را همان تزریق مانع دولتی اعلام کرده بود، لاله اسکندری عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه سینما به صورت تلفنی درباره بیانیه تهیه کنندگان گفت و گو کرد که این کفت و گو حدود 15 دقیقه به طول انجامید. در میانه این گفت وگو زبان بدن فخیم زاده نشان می‌داد که او از این وضعیت راضی نیست.
 
پس از حدود پانزده دقیقه، مجری دعوت کرد تا یک میان برنامه پخش شود و در ادامه، گفت و گوی لاله اسکندری ادامه یابد و در نهایت صحبت های پایانی فخیم زاده مطرح شود. این اتفاق باعث شد تا فخیم زاده در استودیو بگوید: «اجازه بدید من مرخص شم... اجازه بدید من خداحافظی می‌کنم... اصلاً همچین قراری نداشتیم...» و وقتی دوربین به استودیو بازگشت، فخیم زاده استودیو را ترک کرده بود و مجری از طرف خود و فخیم زاده از تماشاگران تلویزیون عذرخواهی کرد و اظهار امیدواری کرد هنرمندان صبر خود را بالا ببرند.

در ادامه این برنامه نیز بحث گروه هنر و تجربه با گفت‌وگو با امیرحسین علم الهدی مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه مطرح شد و ارتباط تلفنی با محمد حسین فرحبخش تهیه کننده سینما و مخالف جدی این گروه شکل گرفت که این گفت و گو نیز به درگیری لفظی میان علم الهدی و فرح بخش منجر شد و بدین ترتیب در شرایطی که به دلایل عجیب اجازه آغاز برنامه «هفت» شبکه سه صادر نمی‌شود، برنامه سینما 2 برای یک شب یادآور روزهای پرحرارت و جنجالی هفت باشد.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۶
اقدام برنامه اصلا حرفه ای نبوده؛ کل سوال ها باید هماهنگ بشه، اینکه اصلا مثل سوپرایز بوده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
دمش گرم. ازبس این تلویزیونی ها غیرحرفه ای و از خود راضی اند.
خوب خيلي ناپسنده كه ما مهمان دعوت كنيم و بعد با تلفن مشغول صحبت با شخص ديگري بشوين
آداب مهمان داري فراموش شده متاسفانه در همه ي محافل
شما چرا اینطوری این؟! یک کاری بی برنامه پیش رفته و یک نفر رو معطل کردند بعد اون نباید اعتراض کنه؟
یعنی حتی حق نداریم به خاطر بی برنامه گی اعتراض کنه آدم؟
این تفکرت رو درست کن تابناک تو باید بی برنامه گی صدا و سیما رو نشونه می رفتی! اشتباه داری میری داداش
من اصولا كم تلويزيون ميبينم ولي در برنامه هايي كه مهمان دعوت ميكنند واقعا در بعضي مواقع بسيار ضعيف عمل ميكنند اين مجري ها و سيستم برنامه ريزي.
در اكثر مواقع مجري ها اجازه صحبت كردن به ميهمانان رو نميدهند و مدام حرف هاشون رو قطع ميكنن ، در بسياري مواقع بوضوح اين مجري ها خودنمايي ميكنند در حاليكه مردم قراره صحبت هاي مهمان رو بشنوند نه مجري.
و گاهي اوقات مثل مورد اخير ، مهمان دعوت ميكنند فقط واسه زينت المجلس و اون بنده خدا رو بيش از ٢٠ دقيقه معطل نگه ميدارند در برنامه !
و بسيار زشت تر از اون اينكه در آخر مجري برنامه درس اخلاقي ميده و در نبود مهمان اونها رو به صبر و اخلاق توصيه ميكنه !! بسيار نامناسب و خارج از جايگاه خودشون رفتار ميكننداين مجريها گاها !
به طوركلي سيستم راديو تلويزيون مثل ساير ارگان ها و سازمانهاي مملكت ، بييار سطح پايين و در سطح روستا داره اداره ميشه و واقعيت هم همينه چون مملكت تبديل شده به روستاي بزرگ.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
شما کاملا درست می‌فرمایید. مجری های ما اکثرا ادب برخورد با مهمان و مخاطب رو آموزش ندیدن. من چند روز پیش در برنامه‌ی «هزار داستان»، دیدم مهمان برنامه استاد فرشچیان هست و مجری برنامه اصلا متوجه نبود جلوی چه کسی نشسته و چطور باید ادب در کلام رو رعایت کنه، چنان از حرف های بی
مورد و قطع کردن مداوم کلام استاد شرمنده شدم که خدا میدونه. متأسفانه نظیر چنین اتفاقاتی هر روز به وفور در اجرای مجریان میافته.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
شما کاملا درست می‌فرمایید. مجری های ما اکثرا ادب برخورد با مهمان و مخاطب رو آموزش ندیدن. من چند روز پیش در برنامه‌ی «هزار داستان»، دیدم مهمان برنامه استاد فرشچیان هست و مجری برنامه اصلا متوجه نبود جلوی چه کسی نشسته و چطور باید ادب در کلام رو رعایت کنه، چنان از حرف های بی‌مورد و قطع کردن مداوم کلام استاد شرمنده شدم که خدا میدونه. متأسفانه نظیر چنین اتفاقاتی هر روز به وفور در اجرای مجریان میافته.
خانم لاله اسکندری قدر اکران را خوب می فهمند و از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برای شخصی کردن موضوع و تبلیغ خود و اعلام نقطه نظرات شخصی خود استفاده کردند. اگر چه ترک صحنه به این شکل به نوعی دهن کجی به بیننده است ولی باید مجریان صدا و سیما هم این حساب دستشان بیاید که وقتی مهمانی را دعوت می کنند و او گر گرفته راجع به یک موضوع حساس صحبت می کند وسط ماجرا یک نفر می آید از وقت او برای بیان نقطه نظرات صرفاً شخصی خود استفاده می کند از این دست اتفاقات هم خواهد افتاد. بهتر بود مصاحب تلفنی یک فرد در رده و کلاس آقای فخیم زاده می بود و آن وقت می دیدیم که ایشان صبورانه سخنان و حتی انتقادات ایشان را هم می شنیدند و هم تا آخر برنامه می ماندند.
بنظرم حق با اقاي فخيم زاده است
صدا و سيما به مهمان هايش نگاه ابزاري دارد
بابا تو رو خداااااااااااا این سرورهای داغونتون رو درست کنید؟! چنده مگه؟!!! من می دم پولش رو!
یعنی نشد یه بار ما بتونیم یه ویدئو تو تابناک بدون مشکل ببنیم
بدبخت از بسکه در صفها ایستاده و به حقش نرسیده و یا سر کار گذاشتید برایش اعصاب نمانده و اینجا هم فکر کرده مسئولین سرکار گذاشتندش. شما بروید از مردم در خیابان راجب وضع و حالشان بپرسید و می بینید که دل های همه آتشفشان از درد و انتظار و حق کشی شده است. الله اکبر
حق با فخیم زاده است. صدا و سیما احترامی برای وقت سایر افراد قایل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
متاسفانه اين آقاي مجري حتي بلد نيست چجوري جلوي دوربين بشينه. يه وري لم داده روي صندلي و با پاهاي باز هي جلوي دوربين سر تكون ميده! نهايت بياحترامي به بيننده! اين مجري ها را از كجا پيدا مي كنند! مجري گري اصول داره اصول و آداب حرف زدن، لباش پوشيدن، نشستن و ...
تكليف برنامه با خودش روشن نبوده
از ابتدا خانم اسكندري رو دعوت ميكرد
یه طرفه رفتید قاضی و راضی برگشتید.
بعد از یک بار دیدنش کاملا مشخصه برنامه ریزی برا از کوره بدر بودن بوده شاید می خوان با این بداخلاقیا نود سینمایی بسازن
عجب مجریییی !!!!!!
چرا نبايد مي رفت؟! چر انتظار نمي رفت؟! مردم كه مچل صدا صيما نيصتن
خیلی باحاله خخخ
خوب حق داشته مهمان دعوت کنی با یکی دیگه تلفنی حرف بزنی شما خودت باشی دلخور نمیشی.
همانطور که در این دوره متفکران قدیم را خون جگر کردند شما ها هم دارید شخصیت سینمائی مانند فخیم زاده را در یک برنامه زنده تلویزیونی منتظر لاله اسکندری می گذارید که این تو هین مسقیم به ایشان است و ایشان حق داشته که استودیو را ترک کند.
کار خوبی کرده

رسانه ی ملی نیست که

شده رسانه ی عده ای خاص

نه این وری ها ازش راضی هستند نه اونوری ها
مجری باید وقت تعیین کنه مثلا بگه در سه دقیقه اصل مطلبو طرف بگه نمیتونه حرفاشو جمع وجور کنه شرکت نکنه ۱۵ دقیقه ! مگه درس میداده حق با اقای فخیم زاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
امیرحسین علم الهدی
با علم الهدی فقید نسبتی هم دارن؟
حق داشت
خوب کاری کرد اقای فخیم زاده.
حق با فخیم بوده با این وضعیت کذایی
سلام .قبل از سال 88 من معمولا هفته اي 2-3 برنامه در صدا و سيما داشتم .با توجه به عملكرد بسيار نامطلوب بعد از خوادث 88 ديگر با افتخار پايم را هم در صدا و سيما نگذاشته ام ..هر چه گذشته متاسفانه بجاي اصلاح بدتر هم شده ..اقاي فخيم زاده اصلا نبايست در برنامه شركت مي كرد ..
حق با استاد فخیم زاده بود . درود بر فخیم زاده بزرگ
دمت گرم فخیم زاده حقشون بود تا یاد بگیرن بایه پیشکسوتی که فیلم هایی مثل مختار رو بازی کرده چه جوری رفتار کنن
در کل وظایف اصلی صدا و سیما :
صدای عده خاصی را به گوش مردم برساند
توهین به شعور مخاطبین و مهمانان
تحمیل عقاید
گل و بلبل جلوه دادن بحرانها
خب عنوان برنامه رو میزاشتید مصاحبه تلفنی با لاله اسکندری با حضور تصویری مهدی فخیم زاده اینطوری دیگه مشکلی پیش نمیومد

اینکه ما برا جمع یا شخص حاضر احترام قائل نیستیم و مدام سرمون توی گوشی هست و با شخص سومی صحبت میکنیم داره تبدیل به فرهنگ میشه و اگه مخاطب ما به این حرکت اشتباه اعتراض کنه رفتار اونو ضد هنجار میدونیم جای تاسف داره
خد ا را شکر دیگه از سال 88 به بعد صدا و سیمای میلی را نگاه نمی کنیم
حق با فخیم زاده بوده احسنت بر مرامش. برخی مجریان صدا و سیما باید از حس برتری نسبت به مخاطب و مهمان و توهم همه چیز دانی و عقل کل بودن بدلیل جایگاه مجری گری خارج بشن و حرمت میهمان را نگه دارند. گاه بی حرمتی و وسط حرف مهمان پریدن و حرفش را بی ادبانه قطع کردن حال بیننده را میگیره.
فخیم زاده حرفه ای عمل کرد دمش گرم
اين يك نوع خفت براي صدا و سيماست كه بلد نيستند به حرفه شان و بيشتر مجريان خودنمائ ميكنند.
اگر ژست آقای مجری بعد از رفتن استادفخیم زاده را ببینیم متوجه میزان خود شیفتگی معلوم میشه
حیف برق برا مصرف تلویزیون و برنامه های تلویزونی ما
حق با آقای فخیم زاده بوده است.
متاسفانه مجری ضعیف عمل کرد.....و تازه بعد رفتن میهمانش اون و به صبر و اخلاق سفارش کرد....وقتی میهمانی رو دعوت میکنید یعنی قسمت اعظم برنامه مال اونه نه فردی که تلفنی دارید باهاش حرف می زنید.....
دمش گرم اگر دو سه نفر دیگه هم همین کار را بکنن حساب کار دست مجری های بی ادب سیما میاد
به نظر بنده کار مجری محترم برنامه اصلا صحیح نبود. ایشان یک میهمان بسیار محترم و پیش کسوت در برنامه دارد و نزدیک به 15 دقیقه از طریق خط تلفن با خانم بازیگر در حال گفتگو هستند. به هیچ وجه کار استاد فخیم زاده اشتباه نبوده و قبول کنیم صبر و تحمل و به عبارتی تحمل توهین هم حدی دارد....
آفرین به آقای فخیم زاده...یکی نیست به داد صدا و سیما برسه؟
بخاطر اینکه اینها مجری نیستند دانشجویان دانشگاه امام صادق هستند/
حق با اقای فخیم زاده است،ایشان بسیار در این حرفه زحمت کشیده و قابل احترام است.
وقتي كسي رو دعوت ميكنن استوديو ، چه دليل داشته اينهمه صحبت طولاني تلفني با فرد ديگه و ميان برنامه و مجدد صحبت با اون داشته باشن؟؟ اين بي احترامي به فرد ميهمانه. كار خوبي كرده بنظر من
متاسفانه تلويزيون شأن ميهمان ها و مدعوين رو نگه نميداره. مجري ها خيلي تو حرف افراد ميپرن. اصلا معلوم نيست براي چي مهمون دعوت ميكنن اگه قراره خودشون حرف بزنن؟؟
اگه چند نفر مثل ايشون همين برخورد رو انجام بدن اينها متوجه ميشن كه بايد چطور رفتار كنن و به مدعو احترام بذارن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل