بازدید 10473
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»

این پیمانه تیترهایی همچون نبض دلار همچنان در مرز ۴ هزار تومان، کاهش بهای نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا، پیش بینی بانک ANZ استرالیا از قیمت جهانی طلا، برای خرید پژو 207 دنده‌ای چقدر باید هزینه کرد، رشد ۵ درصدی تولید فولاد آسیا، مذاکره ایران با روس‌ها برای توسعه ۱۰ میدان نفتی، روسیه یک ابرشهر در عربستان می‌سازد و جزئیات مصوبه دولت برای فاینانس‌های خارجی را در بر دارد.
کد خبر: ۷۴۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 27 October 2017
از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبر‌ها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیترهایی همچون نبض دلار همچنان در مرز ۴ هزار تومان، کاهش بهای نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا، پیش بینی بانک ANZ استرالیا از قیمت جهانی طلا، برای خرید پژو 207 دنده‌ای چقدر باید هزینه کرد، رشد ۵ درصدی تولید فولاد آسیا، مذاکره ایران با روس‌ها برای توسعه ۱۰ میدان نفتی، روسیه یک ابرشهر در عربستان می‌سازد و جزئیات مصوبه دولت برای فاینانس‌های خارجی را در بر دارد.

تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۱۳۹۵ براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ معادل ۹.۸ درصد است. به گزارش بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در مهرماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۰۸.۴ رسيد که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزايش يافت. همچنین این شاخص در مهرماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۸.۴ درصد افزايش داشته است.

از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»

نبض دلار همچنان در مرز ۴ هزار تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز پنجشنبه، هر دلار آمریکا با کاهش 137 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 181 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افت 185 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 321 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات نیز در بازار آزاد پایان هفته، 10 هزار و 958 ریال قیمت گذاری و نسبت به روز چهارشنبه، 31 ریال ارزان تر فروخته شد.

از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»

کاهش بههای نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا

روز پنجشنبه، بهای نفت کاهش یافت. دلیل كاهش قیمت نفت، افزایش غیر منتظره ی موجودی نفت خام آمریکا و بالا بودن میزان صادرات آن بود. با این حال، قیمت نفت به لطف پایین آمدن عرضه ی جهانی هنوز در بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته قراردارد. به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  15 سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 58.29 دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 15 سنت کاهش، بشکه‌ای 52.03 دلار صورت گرفت.

پیش بینی بانک ای ان زد استرالیا از قیمت جهانی طلا

بانک ANZ استرالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که به رغم تصمیم احتمالی دونالد ترامپ برای انتخاب و معرفی رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا و این احتمال که فدرال رزرو تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید. بر اساس این گزارش بانک ANZ پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا 2 سال آینده نیز به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

برای خرید پژو 207 دنده‌ای چقدر باید هزینه کرد؟

برای خرید پژو 207 دنده‌ای در بازار بسته به مدل موردنظر و میزان کارکرد آن باید حداقل 31 میلیون تومان پرداخت کرد.

از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»

رشد ۵ درصدی تولید فولاد آسیا

بر اساس آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه سپتامبر تولید فولاد خام آسیا ۵ درصد رشد سالانه داشته و به ۹۷.۹۴ میلیون تن رسیده است. این رقم ۷۰ درصد کل تولید فولاد جهان را در بر می گیرد. عامل اصلی رشد تولید آسیا، چین بود که در ماه سپتامبر ۷۱.۸۳ میلیون تن فولاد تولید کرد و تولید فولاد این کشور ۳.۶۳ درصد بهبود داشت. تولید فولاد خام هند نیز از ۸.۰۴ میلیون تن در سپتامبر ۲۰۱۶ به ۸.۲ میلیون تن افزایش داشت. تولید فولاد ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ویتنام نیز رشد داشتند.

اختراع اسکوتر برقی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت 4G

يك شرکت هلندی موفق به جذب مبلغ 3 میلیون یورو (2.2 میلیون پوند) در یک کمپین جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران انگلیسی و هلندی شد. اين شركت تصمیم دارد که سرمایه ی جمع آوری شده را برای تولید محصول App Scooter، اسکوتر الکتریکی با قابلیت دریافت اینترنت با کیفیت 4G و اتصال به تلفن های هوشمند، به کار ببندد و آن را در سال 2018 میلادی روانه ی بازار کند. این شرکت که در سال 2014 تأسیس شد، باور دارد که این نوع از اسکوترها قادرند مسافت 245 مایل (400 کیلومتر) را با شارژ اولیه ی خود طی کنند و تنها در سه ثانیه سرعت خود را از 0 به 25 مایل در ساعت برسانند. این محصول قادر است به وسیله ی فرمان و صفحه ی لمس خود پیامک ها را تمام خودکار جواب دهد و تماس های تلفنی را پاسخ بگوید. به گفته ی بارت یاکوبز روزیر، بنیان گزار و مدیر اجرایی این شرکت، این شرکت قصد دارد تا سال 2020 بیش از 250،000 از این نوع اسکوتر برقی هوشمند را روانه ی بازار کند. جزئیات بیشتر

مذاکره ایران با روس‌ها برای توسعه ۱۰ میدان نفتی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با اسپوت‌نیک گفته است، ایران و شرکت‌های روسی در حال مذاکره برای اکتشافات میادین نفت و گاز در  ایران هستند. به گفته این مسئول ایرانی شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌های روسی امضا کرده‌اند و در حال حاضر منتظر امضای قرارداد نهایی و آغاز انجام پروژه‌هاست. هندی گفت: بنا بر گزارش دریافت کرده NOIC تفاهم‌نامه‌ای با لوک‌اویل روس‌نفت، زاروب‌بژنفت، تات‌نفت، گازپروم و گازپروم نفت امضا کرده و اکنون در حال مذاکره برای توسعه میادین بیش از 10 نفت و گاز هستیم.

روسیه یک ابرشهر در عربستان می‌سازد

روسیه می‌خواهد سرمایه‌گذار ساخت یک شهر بسیار بزرگ در عربستان سعودی باشد، این شهر قرار است 33 بار بزرگتر از شهر نیویورک باشد. این پروژه توسط دولت عربستان و سرمایه گذاران بخش خصوصی تأمین مالی می‌شود و انرژی آن کلاً از باد و خورشید تأمین خواهد شد. کریل دمیتروف رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این صندوق به دنبال این است سرمایه‌گذاری مشترکی را با دیگر صندوق‌های بین‌المللی داشته باشد و این صندوق، شرکت‌های روسی را به منظور سرمایه‌گذاری در این شهر بزرگ معروف به مگاسیتی نئوم جذب خواهد کرد. قرار است این شهر مجهز به تکنولوژی بالا باشد. وی همچنین گفت: ما درباره سرمایه‌گذاری به ارزش چندین میلیارد دلار گفت‌وگو می‌کنیم.  2 روز پیش رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه با ولیعهد عربستان که رئیس صندوق عمومی این کشور است، گفت‌وگو کردند. علاوه بر کار روی این شهر بزرگ به نام نئوم، صندوق روسیه درنظر دارد تا شرکت‌های روسی روی انرژی خورشیدی، سلامتی، تکنولوژی‌های هوشمند مصنوعی، خطوط ریلی پرسرعت و فعالیت در زیرساخت‌های بنادر کار کنند. صندوق سرمایه‌گذاری روسیه اعلام کرد که این تکنولوژی‌ها می‌تواند به طور موفقیت‌آمیز در این ابرشهر نئوم به کار گرفته شود. جزئیات بیشتر

جزئیات مصوبه دولت برای فاینانس‌های خارجی

معاون اول رئیس‌جمهور با صدور بخشنامه‌ای، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مجاز دانست تا ضمانت‌نامه کلی موافقتنامه مالی ایران و اوبربانک اتریش را به مبلغ یک میلیارد یورو صادر کند.

در این مصوبه آمده است؛

وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۷/۳۰ به پیشنهاد شماره ۵۰۹۸۹/۱۲۵۷۵-۲۱ مورخ ۱۳۹۶/۷/۲۵ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است به منظور تجهیز و تدارک منابع مالی خارجی مورد نیاز در چهارچوب احکام برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی، به نمایندگی از سوی دولت برای لازم الاجرا شدن موافقتنامه مالی بین نظام بانکی کشور و اوبر بانک اتریش به مبلغ یک میلیارد یورو منعقده در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۳۰ ضمانتنامه کلی مربوطه را صادر نماید. /مهر

واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به برخی مسئولین مرتبط با موضوع قیمت‌گذاری کالا اعلام کرد: پیرو نامه قبلی مبنی بر به تعویق افتادن  اجرای طرح «شیوه اطلاع‌رسانی قیمت‌گذاری برخی کالاها در خرده فروشی» و با عنایت به تأکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر کان لم یکن نمودن طرح موصوف؛ بنابراین، دو ابلاغیه قبلی، کان لم یکن اعلام می‌گردد. لازم است دستور فرمایید اطلاع‌رسانی مناسب به کلیه دستگاه‌های و واحدهای تحت پوشش مرتبط معمول گردد. در این نامه همچنین، آمده است که شیوه جلوگیری از اعلام قیمت توسط کارخانه روی کالا به گونه‌ای باشد که امکان تخفیف‌های 50 درصد با دخالت سازمان حمایت فراهم شود.

از «تورم مهرماه به روایت بانک مرکزی» تا «واکنش وزیر صنعت به تخفیف‌های ۵۰ درصدی»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
کی باور داره نرخ تورم را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار