بازدید 20258
گزارش «تابناک» از اعداد و ارقام فرار و بدهی مالیاتی؛

70 نفری که بدهی مالیاتی 12 هزار میلیاردی دارند، چه کسانی هستند؟!

اما شاید جالب باشد، بدانید چه کسانی 12 هزار میلیارد تومان به سازمان امور مالیاتی بدهکار هستند. شنیده شده این رقم بدهی مربوط به 70 تن است که پشتوانه و حمایت هایی هم از سوی برخی اشخاص و افراد دارند. گویا این افراد که رقم بدهی مالیاتی شان نشان می دهد، در آمدهای چند ده و چند صد میلیاردی دارند، اعتقادی به پرداخت مالیات ندارند و معتقدند کسانی غیر آنها باید مالیات پرداخت کنند.
کد خبر: ۷۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 24 October 2017
مطابق با قانون بودجه سال 1396، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366.12.03 و اصلاحات بعدی آن در سال 1396، مبلغ دویست و چهل میلیون (240.000.000) ریال در سال تعیین شده است. نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور و تا 5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و به نسبت مازاد آن 20درصد است.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر آنچه گفته شد، اگر شما کارمند و حقوق بگیر نهادهای دولتی و غیر دولتی باشید در صورتی که حقوقی بالغ بر 2 میلیون تومان و زیر آن در ماه دریافت کنید، مالیاتی از شما کسر نمی شود، اما به محض اینکه حقوق شما فراتر از 2 میلیون تومان در ماه در صورت های مالی ثبت شود، بلافاصله و قبل از آنکه شما حقوق ان را دریافت کنید، 10 درصد مالیات آن کسر شده و به حساب خزانه واریز می شود.

کسر مالیات 10 درصدی حقوق کارمندان و فرار مالیاتی 30 هزار میلیارد تومانی

البته در توضیح مالیات 20 درصدی بر حقوق هم که شامل بخشی کمی از جامعه می شود باید این توضیح را اضافه کرد، افرادی که حقوق آن ها بالای 12.5 میلیون تومان در ماه باشد، به جای 10 درصد، 20 درصد از میزان حقوق دریافتی آنها به عنوان مالیات کسر می شود. این در حالی است که طبق اعلام «حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی» وزیر سابق دادگستری، در سال 95 بیش از 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته ایم
.
70 نفری که بدهی مالیاتی 12 هزار میلیاردی دارند، چه کسانی هستند؟! 
در حالی رقم فرار مالیاتی سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان عنوان شده که در یک مقایسه کوچک، می‌توان بررسی کرد که این رقم بالا معادل چه اعتباراتی است و اگر حاصل شود و بتوان جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت، می‌توان با کمک آن چه اقداماتی انجام داد.

با 30 هزار میلیارد فرار مالیاتی چه کارهایی می توان کرد؟

به صورت تقریبی می توان گفت، رقم فرار مالیاتی یک بیست و پنجم بودجه کل کشور و یک دهم منابع عمومی است. همچنین درآمد ناشی از مالیات تقریبا دو برابر میزان فرار مالیاتی است که از سوی وزیر پیشین دادگستری عنوان شده است. اگر مبنا برای ایجاد شغل طبق آنچه پیشتر توسط یکی از معاونان وزیر کار عنوان شده، هزینه ۱۶۰ میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل باشد، با رقم فرار مالیاتی سالانه می‌توان حدود 200 هزار شغل جدید ایجاد کرد.

از طرفی مطابق با اعتبارات در نظر گرفته شده برای هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه می توان عنوان کرد که فرار مالیاتی تقریبا 80 درصد رقم در نظر گرفته شده برای هدفمندی یارانه ها است؛ موضوعی که می توان با احتساب طلب مالیاتی 12 هزار میلیارد تومانی که اخیرا عنوان شده خیلی بیشتر از اعداد و ارقام تقریبی ذکر شده می توان در مورد آن محاسبات را انجام داد و ذکر کرد.

12 هزار میلیارد تومان هم طلب مالیاتی داریم

اخیر «سید کامل تقوی نژاد» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرده که 12 هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی داریم؛ طلبی که شنیده شده است، مودیان بدهکار حاضر به پرداخت آن به سازمان امور مالیاتی نیستند و مشکلات زیادی از این ناحیه برای سازمان متولی مالیات کشور ایجاد شده است.

در حالی که مالیات حقوق کارگران، کارکنان و کارمندان دولتی و غیر دولتی هنوز به حساب آنها واریز نشده، مالیاتش کسر می شود، هستند افرادی که درآمدهای آنچنانی دارند و اقدام به فرار مالیاتی می کنند و کسانی هم هستند که درآمدهای شان محرز و مبرهن است و صورتحساب پرداخت مالیات برای آنها از سوی سازمان امور مالیاتی فرستاده شده، اما آنها حاضر به پرداخت مالیات درآمدهای خود نیستند.

بر همین اساس است که رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان کرده که 12 هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی داریم؛ رقم قابل توجهی که اگر از سوی مودیان و بدهکاران به خزانه ملی پرداخت شود، گشایش های بسیاری در راه توسعه و آبادانی کشور از ناحیه این مبالغ ایجاد خواهد شد.

12 هزار میلیارد پول ملت دست 70 تن است

بر اساس شنیده های خبرنگار «تابناک» رئیس سازمان امور مالیاتی هم جرأت بیان اسامی بدهکارانی که 12 هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند را ندارد، چرا که گفته می شود در آخرین درخواستی که سازمان مذکور برای وصول این طلب داشته، تهدیداتی از سوی مودیان مذکور صورت گرفته است.

اما شاید جالب باشد که بدانید چه کسانی 12 هزار میلیارد تومان به سازمان امور مالیاتی بدهکار هستند. شنیده شده این رقم بدهی مربوط به 70 تن است که پشتوانه و حمایت هایی هم از سوی برخی اشخاص و افراد دارند. گویا این افراد که رقم بدهی مالیاتی شان نشان می دهد، در آمدهای چند ده و چند صد میلیاردی دارند، اعتقادی به پرداخت مالیات ندارند و معتقدند کسانی غیر آنها باید مالیات پرداخت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۸
اسامی انها افشا شود
خبر رو نخونده ميگم كيا نور چشمي ها ، آقا زاده ها ، از ما بهترون، ژن خوب ها ، متصل ها نه من كارگر بدبخت كه حقوقم نيومده مالياتش كم ميشه
راست گفتن دیگه! بدهی مالیاتی مربوط به مردمه و طلب مالیاتی مختص ژن خوبا!!!
فقط این ژنه نمیدونم چرل بوی گند گرفته و داره قانقاریا میشه؟
به غیر از نور چشمی ها
من پزشک و دندانپزشک معروفی را میشناسم که در مطب خودش فقط پول نقد میگیرد و دستگاه کارتخوان ندارد و منشی اش می گوید که به خاطر مالیات این کار رو میکنه اگه تو مالیات ندی کی باید مالیات بده
اونوقت کارمند جماعت قبل از گرفتن حقوق مالیاتش را باید پرداخت کنه
عمه منه لابد... خدا بیامرزدش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
خدا بيامرزتش تا الان اون جور كاراي شما رو ميكشيد حالا وقتشه شما جبران كني و به جاش ماليات بدي
بذا بخورن. نوش حونشون. سفره با برکته عزیزم
درست است که این ارقام فرار مالیاتی چشمگیر است، ولی در مقایسه با فرار مالیاتی قانونمند 4-5 نهادی که بیش از پنجاه درصد اقتصاد ایران دستشان است ناچیز است. همه میدانند این نهادها کدامند ولی هیچ کس جرأت آوردن نامشان یا تغییر قانون برای التزامشان به پرداختن مالیات را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
دقیقا
هر دم از این باغ بری می رسد. قوه قضاییه برخورد کند.
والله وفتی بابت مغازه 12 متری اومدن از من 000/900/13 تومان مالیات گرفتن بابت این بازار کساد، همش دم از قانون میزدن که قانون میگه باید پرداخت کنی حالا چی شد قانون فقط برای ما کسبه جزء، برین بابا خجالت بکشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
عزيز من قانون اگر باشه فقط براي من و شماست نه اون دوستايي كه خونشون راني هست
اینها مالیات نمیدن سازمان امور مالیاتی هم به جای اون پدر کسب وکارهای کوچک را در میاره
تنها اين حقوق بگيران هستند كه محكوم به پرداخت ماليات ماهيانه هستند.
با سلام
اگر محل هزینه کرد مالیاتهای دریافتی نیز مشخص شود در کنار وصول مالیات برای مردم مفید می باشد
حرف حرف حرف عمل هیچی هیچی هیچی
چرا یک بار هم از بدهی های دولت به پیمانکاران صحبت نمی شود . با هر ماه تاخیر در این پرداخت ها میلیارد ها تومان دولت سود می برد و مردم ضرر می دهند.
حتی جرات گفتن اسامی هم ندارند.اگه می تونستن بگیرن که تا حالا گرفته بودن.البته میگیرن ...
اداره مالیات این گروه را مطرح میکند وبازیرکی بهدنبال جریمه کردن واحد های کوچک به بهانه های مختلف می باشد بعد از 5 سال توافق و قطعی شدن مالیات باز تحت عنوان جریمه ماده 169 از واحدهاییکه علی الراس شده اند درخواست پول می کنند چرا
قانون مالیاتی در ایران بسیار نقص دارد. ممیزان مالیاتی شبیه بقیه سازمان ها از سواد قانونی کافی برخوردار نیستند و احترام مودی را بجا نمی آوند. قادر به شناسایی فراریان مالیاتی نیستند. قانون مالیات هم حقی برای مودی حتی مودی دولتی قایل نیست. لذا بسته به سواد و حال فعلی ممیز هر رقمی نوشته شود جز مطالبات سازمان قید می شود و هیات حل اختلاف هم به هیچ وجه نظر کارشناسی و قانونی روی اعتراض مودیان اظهار نمی کنند. این قانون فعلی تنها ÷شتیبان مودی است و نه قانونی منطبق بر عدالت. افرادی هم که در این سازمان کار می کنند اصلا بدنبال مالیات حقه نیستند بلکه مالیات من غیر الحق مطالبه می کنند. پس باید قانون را اصلاح کرد و بر اساس این اصلاحیه راه و روش های شناسایی فراریان مالیاتی را گنجاند و مطابق با اصل 51 مطالبه مالیات کرد . ممیزان مالیاتی شیپور را از سر گشاد آن می نوازند. زیرا اصل 51 می گوید مالیات وضع نمی مگر به حکم قانون و... اما حسابرس و ممیز مالیاتی بدون توجه به عنوان که آیا قانون آن را مشمول مالیات دانسته یا نه مطالبه مالیات می کند و بعد هم اعلام می کند جزء معافیت ها نیست. این سازمان از منابع مالیات می گیرد از تسعیر مالیات می گیرد از هزینه های مصوب هیات وزیران مالیات می گیرد و گوشش هم به اعتراض مودی بدهکار نیست و کلا خود را بالتر از همه می داند و این یک نقص بزرگ است زیرا کارمندان مالیاتی از بالای همین مودیان است که پاداش های آنچنانی می گیرند .
همین انگلیس اگه کسی مالیات نده واقعا کارش با کرم الکاتبین می افته.دست میندازن تو حسابت خودشون پولو برمیدارن
پیغمبراکرم ( ص ) فرمود : الملک یبقی بالکفر و لایبقی بالظلم
پابرهنگان تاریخ به کجا رسیدن....!!

کجا رفت تأثیر سوز و دعا؟
کجایند مردان بی ادعا؟
کجایند شورآفرینان عشق؟
علمدار مردان میدان عشق
کجایند مستان جام الست؟؟
احیاناً یکی از اونهایی نیستن که آگهی فروش کلیه زدن ؟؟؟؟؟!!!!!!!
حالا پول مالیات صرف چه کارهایی میشه ؟
منسوخ شد مروت ومعدوم شدوفا
زین هردونام بماند چوسیمرغ وکیمیا
ناتوانی سازمانی مالیاتی در پیاده سازی طرح جامع مالیاتی بزرگترین مانع این سازمان در مطالبه و وصول مالیات واقعی است .بنا به گفته بسیاری از دست اندرکاران این سازمان علیرعم هزینه سرسام آور اجرای طرح جامع مالیاتی و شروع پیاده سازی آن از 8 سال قبل این پروژه عملا شکست خورده است.این سازمان ناچار به مالیات ستانی به شیوه کاملا سنتی است و این روش موجبات عدم دسترسی کافی به اطلاعات واقعی و از دلایل عمده فرار مالیاتی است.
خیلی از دکترها در مطب هایشان از دستگاه کارتخوان استفاده نمیکنند و فقط پول نقد میگیرند!! حتی اطبا طب سنتی !!! فلان دکتر روزی حداقل ۳۰ بیمار ویزیت میکنه و عملهای سرپایی هم بین ویزیت انجام میده حداقل روزی ۴ الی ۵ میلیون نقدا درآمد داره ولی هیچ تعهدی به پرداخت مالیات نداره ! چرا ما پلیس مالیاتی نداریم ؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار