بازدید 45068

تلاش مسئولان برای پوشاندن واقعیت با «بداخلاقی سرایدار»!

جدا از واكنش هاي عجولانه مديران كه بار ديگر ثابت كرد، مديريت بحران براي مديران ايراني كار بسيار سختي است و صرف نظر از نامي كه بايد براي اقدام سرايدار «مدرسه راه شهدا» انتخاب كرد، اين موضوع نشان داد كه افكار عمومي و مردم ايران، ديگر از شنيدن خبرهايي كه در آن تجاوز به حريم و حقوق كودكان در محوريت قرار دارد، خسته شده اند و تاب شنيدن چند باره خبرهاي اينچنيني را ندارند.
کد خبر: ۷۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 24 October 2017
تلاش مسئولان برای پوشاندن واقعیت با
اخبار ضد و نقيضي كه از منطقه كشتارگاه شهر اروميه منتشر مي شود و حكايت تلخ تعرض به يك دختر دانش آموز را در كنار حجم بالايي از خشونت مردمي و امنيتي شدن فضاي شهر اروميه روايت مي كند، داستان نگران كننده جديدي است كه نه تنها براي جامعه ايراني تازگي ندارد، بلكه نگرانيم به خلق يك فاجعه بزرگ تر منتهي شود.

به گزارش «تابناك»؛ پس از آنكه روز يكشنبه هفته جاري، تعرض سرايدار مدرسه راه شهدا به يكي از دانش آموزان دختر با اعتراض و شكايت والدين او همراه شد، انتشار اين ماجرا در فضاي مجازي و فراگير شدن آن در ميان مردم بعد از ظهر دوشنبه فضاي محله كشتارگاه شهر اروميه را به شدت امنيتي كرد.

برخي اهالي شهر اروميه و به ویژه ساكنان محله كشتارگاه با شنيدن خبر تعرض سرايدار  به يك دانش آموز، بدون اينكه منتظر اعلام رأي مراجع قضايي و دولتي باشند و جزئياتي دقيقي از اين حادثه به دست آورند، مدرسه را محاصره كردند و ضمن تخريب اموال عمومي مدرسه، اتومبيل برخي معلم ها را نيز آتش زدند.

مديران آموزش و پروش و ساير مديران استان آذربايجان شرقي كه گويا انتظار چنين واكنش تندي را از مردم نداشتند، در قبال اين اتفاق اقدام به اخذ تصميم هاي عجولانه اي گرفتند كه اگر نگوييم در بدتر شدن اوضاع موثر بود، حداقل به آرام كردن شرايط حاكم نيز كمك نكرد.

براي مثال رئيس آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي در گفت و گو با راديو ايران در ابتدا و صريح ماجراي تعرض يا هر رفتار ناشايست ديگر را تكذيب كرد، ولی در بخش هاي پاياني سخنان خود ضمن تأكيد بر نامعلوم بودن حقيقت ماجرا از تلاش براي برخورد شديد با عامل حادثه سخن گفت.

واكنش ديگر مسئولان استاني و كشوري نيز شامل حال اين مسأله شد و عليرضا رادفر، معاون سياسي امنيتي استانداري در گفت و گوي رسانه اي خود در ابتدا تعرض يا هر گونه آزار جنسي را تكذيب كرد، اما در بخش ديگري از سخنان خود بدون اينكه تشريح كند كه بداخلاقي يك سرايدار مرد در قبال يك دختر دانش آموز چگونه است، گفت: سرايدار بداخلاقي كرده است.

ناصر اصلاني، فرمانده انتظامي آذربايجان غربي نيز در تشريح جزئيات خسارات وارده بر مدرسه راه شهدا، در رابطه با دليل بروز اين حوادث ناپسند، مزاحمت سرايدار مدرسه براي دختر دانش آموز را عامل اصلي بروز اين تنش ها عنوان كرد.

مديراني كه از آنها سخن به ميان آمد در واكنش هاي رسانه اي خود به دليل آنچه ارائه نقل قول هاي متناقض و متفاوت نام دارد، به افزايش تنش هاي موجود كمك كردند.



اين موضوع را از آن جهت مي توان مورد تأكيد قرار داد كه مي دانيم، موج اعتراض هاي ميداني، منجر به خسارات شديدي به مدرسه راه شهدا و اموال كاركنان مدرسه شد و در نهايت نيز با كمك پليس ضد شورش موقت آرام شد.

اما ماجرا به اينجا ختم نشد و سيد محمدبطحايي، وزير آموزش و پرورش نيز خيلي سريع به مسأله واكنش نشان داد و در اقدامی كاملاً رسانه اي، مأمور ويژه اي براي پيگيري مسأله انتخاب كرد؛ اقدامي كه در چنين شرايط ملتهبي هم گواهي مي دهد كه اتفاق پيش آمده آنقدرها هم كوچك نبوده و هم گواهي مي دهد كه آقاي وزير نيز با اين اقدام رسانه اي غير مستقيم در خارج شدن اوضاع از كنترل نقش داشته است.

جدا از واكنش هاي عجولانه مديران كه بار ديگر ثابت كرد مديريت بحران كار در كشور و براي مسئولان كار بسيار سختي است، واكنش هاي مردمي نيز نگراني هاي زيادي را در مورد آينده اين گونه رخدادها آشكار كرد.

صرف نظر از نامي كه بايد براي اقدام سرايدار «مدرسه راه شهدا» ابتدا اثبات و سپس انتخاب كرد، اين موضوع نشان داد كه افكار عمومي و مردم ايران از شنيدن خبرهايي كه در آن تجاوز به حريم و حقوق كودكان در محوريت قرار دارد، خسته شده اند و ديگر تاب شنيدن اخبار اينچنيني را ندارند.

نگارنده خبر، رفتار بخشي از اهالي مردم شهر اروميه را كه مسئولان استاني آذربايجان غربي رفتار عده اي فرصت طلب و آشوبگر عنوان كردند، با احترام رفتار مردمي مي داند كه فرصت طلب و آشوبگر نيستند و آنها فقط از شنيدن چنين اخبار فاجعه آميز و تكان دهنده اي خسته شده اند و تاب آوري شان در برابر چنين اخباري به پایان رسيده است.

حادثه بعدازظهر دوشنبه شهر اروميه به خوبي نشان داد كه ماجراي حقوق كودك و نوجوانان و حفاظت از حريم آنها اگر همچنان مورد بي مهري و كم توجهي مسئولان ارشد كشور باشد، حتي مي تواند ابعاد امنيتي به خود بگيرد و خسارات را چندين برابر افزايش دهد.

بنابراين به مسئولان استاني و كشوري توصيه مي شود ضمن رعايت نكات اصلي مديريت بحران و پرهيز از گفت و گوهاي فكر نشده و جزئيات دقيق اين حادثه تلخ را صادقانه به اطلاع افكار عمومي برسانند و به هر نحو ممكن تلاش كنند، اتفاق مشابه ديگري در هيچ نقطه از كشور رخ ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۱۴۱
از نظر شما مدیریت بحران یعنی لاپوشانی و کتمان حقایق تا مردم فکر کنند همه چی آرومه و اونها چقدر خوشبختن!!!!!
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
یعنی چی تو اماکن عمومی هم هست؟؟!! چرا قبح این عمل رو پایین میارید و صورت مساله رو پاک می کنید؟؟!! مسولین نه برای کاری که سرایدار کرده یا نه بلکه به خاطر این گونه جوابها که خودش بدتر از

آن اعمال است باید مجازات و برکنار شوند. آدم رو یاد تصادف قطار و حواله دادن مردم داغدار به شرکت بیمه می اندازند
سيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
جالب گفتي خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
مديريت بحران يعني لاپوشاني و دروغ به مردم .
هر چيزي رو كه تكذيب كردن توي حقيقتش شك ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
ریشه قضیه برمیگرده به همون دورانی که دخترها رو فرستادن مدرسه
اگه دختر مدرسه نمیرفت الان خونه شوهر بود و امن
برای همینه طالبان همین الان هم به فکر اداره صحیح جامعه است و از تحصیل زنان جلوگیری میکنه
1-فرضا چنین حادثه و بسیاری مانند آن در ایالتی ازآمریکا اتفاق می افتاد. چه می گفتید؟ حالا که در ام القرای اسلامی است، نه عربستان، نه کویت، نه قطر و یا بلاد کفر و صهیونیست.
2-این قدر بر سر مدیریت جهانی، منطقه ای و کره شمالی و برجام معطل شده اید برای چه؟ این توان ها باید صرف رفع مسایل داخلی بشود.
فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و هزاران مشگل دیگر داریم که متاسفانه کار مسئولان فقط پاک کردن صورت مسئله است!!!

منتظر فجایع بدتری هم باید باشیم.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
رضایت کتبی دیگه چه صیغه ای است؟؟!! رسما داشتن داستان را ماست مالی می کردن
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
رضایت کتبی دیگه چه صیغه ای است؟؟!! رسما داشتن داستان را ماست مالی می کردن
فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و هزاران مشگل دیگر داریم که متاسفانه کار مسئولان فقط پاک کردن صورت مسئله است!!!

منتظر فجایع بدتری هم باید باشیم.
دمشون گرم غیرت داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
چه غیرتی !!!؟ ماشین یه عده دیگه رو داغون کردن !!!؟ بقیه چه گناهی داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اعتراضشونو نشون دادن. پس وايسن تا پروندش سالها در قوه قضاييه بچرخه و بعدم معلوم نشه مجرم اصلا مجازات شد يا نه؟
صدای حق شنیده نمی شود .....من دیگر تصمیم گرفتن هیچ حرفی نزنم و راه حل ارائه نکنم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
من از شما تشکر میکنم
تابناک نگفتی مسئولین زود واکنش نشان بدهند یا نه بالاخره؟ راستی باید دید چرا مردم به اخبار رسمی اصلا توجه نمیکنند بعد تصمیم بگیرند و شبکه های اجتماعی با اخبار ناموثق اینقدر تاثیرگزارند . این خطر بزرگی برای امنیت این کشور هست. لطفا گزارشی تهیه کنید شاید مسئولیت متوجه بشوند.
با سلام
ایراد جایی دیگر است ما دقیقا مثل طب نوین عمل میکنیم و دقیقا میخواهیم محل درد را درمان کنیم ولی طب قدیم یا سنتی میگوید عامل محل درد باید پیدا شود
همه باید بدنبال کشف و مهار عامل بحران باشیم نه عین جرم باید دید چرا رفتار منتهی به جرم شده ایا فمنیسم بازی و رعایت بیش از حد و حصر حقوق زنان و بی توجهی انها به مردان عامل این رفتار است یا زیاده خواهی مردان
بدبختي مملکت ما، تکذيب پياپي واقعيتهايي است که درد جامعه امروز ماست و بجاي اتخاذ راهکارها و تدابير مناسب از سوي مسئولين براي حل اين معضلات، همواره به پاک کردن صورت مسئله پرداخته مي شود؛ ... غافل از اينکه دنياي امروز، دنياي تعامل و ارتباط است نه کتمان و تکذيب ...
این وظیفه شما رسانه ها است که واقعیت خبر را منتشر کنید .
بهترین کار ممکن را مردم کردند.
درود به غیرت و شرف مردم آزرآبادگان ! راه حل فوری جلوگیری از این حوادث همینه تا مسئولان به خودشون بیان !
باز خوب یه عده ای واکنش نشان می دهند
ای کاش در تهران هم از این واکنش ها باشد
بد اخلاقی دیگه چیه؟ حتی اگر بدن بچه رو هم لمس کرده باشه باز هم تجاوز محسوب میشه. کاش قوانین درست و حسابی داشتیم برای دفاع از حقوق کودک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
2030کجایی
اخه ادم دبگه بچه اشم هم توی مدرسه امنیت نداشته باشه کجا باید امنیتش تامین بشه... بعد من هر روز تعجب می کنم از مهاجرت خانواده های بچه دار به خارج از کشور
معلمان چه گناهی داشتند یه عمر حقوق بخور نمیر گرفتند ماشین خریدند حالا باید به دست یه عده آدم جوگیر احساسی زندگیشون نابود بشه مردم ما در زمینه فرهنگی مشکل دارند اگه سرایدار تجاوز کرده(حتی به فرض ثابت شدن ) مردمی که مدرسه رو به آتش میکشن و اموال معلمای بیگناهو تخریب میکنن هم تجاوزکارن
افرین. دقیقا همینه. در ماجرای اهورا هم مسئول مربوطه اول تکذیب کرد.چرا جامعه ما اینقدر دچار انحراف جنسی شد؟چرا برخلاف نظر دوستانی که تا بحال از ایران پا رو بیرون نذاشتن از این اتفاقات در کشورهای غیر اسلامی که حجاب هم وجود نداره بسیار کمتر از ایران می افته؟چرا در سواحل که خانمهای اکثرا بدون لباس افتاب میگیرن اینهمه ازار وخشونت جنسی که در ایران هست وجود نداره؟مردم از هر چی بگذرن از امنیت بچه هاشون نمیگذرن واونها که جامعه ایران رو به این وضع رسوندن اینو بدونن.
بالاخره یه غیرت از مردم دیده شد . مردم باید بفهمن تا وقتی خشم خودشون رو نشون ندن با قانون و کاغذ بازی و پلیس و زندان و حتی اعدام نمیشه ترس تو دل انداخت که عواقب این کار وحشتناکه .
می ترسید تومسائل دله دزدی مدیران هم مردم بریزند بیرون ؟
اگر مسولی خودش الوده نباشد در کارهایش اینگونه لاپوشانی نمیکند
حمله مردم دلیل دارد یا بی عدالتی در آنجا فراتر از حد شده یا سرایدار فامیل مدیر مدرسه و ... است.
سلام. به مسئولین مملکت و مردم محترم ایران بگویید آخلاق که پیامبر اسلام بدان افتخار می کرد، امروز در مملکت ما به فراموشی سپرده شده است. ما سالهاست چنان درگیر موبایل و اینترنت و ریجستری گوشیهای تلفن همراه و جدیدا سفر اربعین شده ایم که همه چیز و در راس آنها اخلاق را فراموش کرده ایم.
وقتی مدیران مدرسه به صورت تشریفاتی در مدرسه حاضر می شوند و پیش از دانش اموزان مدرسه را ترک می کنند و مدرسه را به حال خود رها می کنند ، وقتی که مدیران آموزش و پرورش فقط در جلسات انتخاباتی شرکت می کنند و سال به سال از زیرمجموعه های حوزه مدیریت خود بی خبر می مانند، انتظار دارید چه معجزه ای اتفاق بیافتد؟؟؟/ ادارات و سازمانهای ما گله بی چوپان شده اند و مسئولیت و مدیریت مفهوم خود را از دست داده است.
. ما ایرانیها واقعا جهنم را از همین جا برای خود کلید زده ایم
کاش مردم در برابر فساد اداری و اقتصادی و اختلاس ها هم غیرتی شوند!
سلام متاسفانه کشور ما با بحران عجیبی روبرو شده دیروز اصفهان امروز ارومیه و فردا ... که اگر مسئولین و خانوادها از خواب بیدار نشوند و در فضای مجازی ماهوارها ویا حتی کوچه خیابان را کنترل نکنند در آینده نزدیک بدتر از اینها را خواهیم دید آهایی فاسد جنایتکاری که خودت را عریان می کنی ودر فضای مجازی توی کوچه خیابان جلوی دید افراد می گذاری تو مسئول این جنایتی تو فاسد باعث میشی به نوامیس پاک بی گناه مردم تجاوز بشه لعنت خدا برتو باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اگر لخت شدن دلیل تجاوز به طفل 2 ساله و 6و7و8و .....تا زن 60 سالست، پس چرا این اتفاقات در سواحل اروپا اتفاق نمیافته؟ این ذهن خراب شماست، که با دیدن مچ پا، یا تار مو تحریک میشه و بدنبال اولین جا برای تخلیه این هیجانات میگردید، ک بعضا از روی ناچاری اینکار رو با افراد ناتوان، یا خانواده انجام میدید، متاسفم برای جامعه مریضمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
این نظر رو بذار جدیدا نمیذاری نظرات من رو

پاشو جمع کن این حرفات رو برو اول فرهنگ و موارد پایه رو به خانواده ها یاد بده و سطح سواد و رفاهشون رو بالا ببر که طرف بتونه چشم خودش رو کنترل کنه

همین شماهایید که بخاطر سست بودن خودتون باعث این خفقان شدین که همه تشنه شدن

همه موارد فرهنگی و رفاهی و آموزش رو ول کردین چسبیدین به اینکه یکی تار موش بیرون بوده

پس چرا توی دنیایی که با شلوارک و تاپ و هزار مورد دیگه میان بیرون یا هم دیگر رو بوسه میزنن یا شوخی میکنن کسی کاری نداره

همه چشم خودشون رو میبندن و به راهشون میرن

شما برو اونور دنیا لخت راه برو اگر کسی به شما نگاهی کرد اون موقع بیا حرف بزن

خودم به شخصه در آلمانش دیدم و مرد و زنم نداشته و کسی هم کاری به کسی نداره مگر برای جامعه خطر جانی داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
چی .... میگی واسه خودت
جامعه ايران در حال انفجار از چنين اخبار زشت و زننده اي مي باشند. ديگه نميدونم چطور سرمون رو بين كشورهاي دنيا بالا بگيريم؟ اونوقت ادعاي تمدن و فرهنگ هم داريم.
بارها در تابناک دیدم که سعی شده است اوضاع ملتهب وغیر واقعی نشان داده شود!
چرا مسئولین سایت در خصوص اینگونه اخبار تحقیق نمی کنند و بعد نگارش کنند و بیقین اینگونه اخبار چهره کشور را تخریب میکند و مانده ام شما چی سودی می برید .
درج اخبار دروغ این چنینی به مردم و کشور اسیب میرساند.
لطفا حذرکنید و حیا پیشه خود سازید.
وقتی که شما فرق استان اذربایجان شرقی و غربی رو نمی دونی و از هر دو استان نام می بری چطور انتظار داری مدیران مدیریت بحران بلد باشن
کار مردم خودجوش بوده چه اشکالی داره.
وقتی امنیت نیست چیکار باید بکنند. بشینن نگاه کنند؟
مگه کلا این افراد از مدیریت بوئی بردن که حالا بخوان موقع بحران ازش بهره ببرن
شايد اقايان اين را هم به حساب تفاوت هاي فرهنگي گذاشته اند !!! سفير و برزيل و استخر .
افرین به این مردم کاش در همه زمینه ها هوشیار بودیم
تخریب اموال مدرسه و معلمان که غیرت نیست.
بابا اگه ظرف ده روز سریع ده نفر و اعدام کنند موضوع کلا خاموش میشه تا دیگه کسی جرات اینکارو پیدا نکنه .
بهتر است برای مدارس دخترانه، پرسنل خانم استخدام شود و سرایدار تنها در ساعات شب باشد.
باید مردم عکس العمل نشون بدن تا مسئولین به خودشون بیان
وگرنه مسئولین همنجوری خواب هستن
باید ریشه یابی شود چرا سرایدار اینقدر جرات پیدا کرده است این کار کند یا اینکه یک مرد نریض بود که بدون گزینش امد سر کار فامیل یکی از دست اندار کاران بوده یا مدیر مدرسه و افراد که در ان مدرسه مشغول کار بوداند جلو ان مرد بد اخلاق و یا شاید در خونه سرایدار کار های کردنداند که سرایدار پرو شده و به خود اجازه چنین کاری داده و الا خیلی هم این کار اسانی نیست که بون بدون دلیل انجام شده باشد
رسالت شما این هست که خبر را درست و از منبع موثق انتقال دهید. هیچ موردی از تعرض نبوده، و این جای بسیار خوشبختی دارد. یک عده با سوء استفاده اقدام به آشوب کردند. مسجد و پایگاه بسیج را آتش کشیدند... با این خبر شما مردم را تهیج می کنید که آشوب کنند
واقعا تاسف باره كامنت هاي مردم و حتي نوشته نويسنده. آخه معلماي بدبخت چه كار كردند كه ماشين آنها را آتش زدند. يعني اونهايي كه اين كار را مي كردند نمي دونستن اون سرايدار نهايتا يك ماشين داره و اينهايي كه مي سوزن اموال مردم و دولته؟!! بعد نويسنده مي گه مردمي كه احساساتشون تحريك شده ملت هم كامنت ميذارن ايول به غيرتشون!!!!!! اگه ماشين خودتم بسوزونن بازم غيرتمندن؟؟!!
حالا اموال عمومی مردم را که مدرسه باشد تخریب کنند و آتش بزنند این غیرت است؟
یک عده آنارشیست که منتظر بهانه ای برای تخریب اموال عمومی هستند و در نتیجه کودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
وای بر من که هموطنی چون تو دارم. خاک بر سرت بی غیرت
حالا خوبه متهم از خودشونه .اگه از یه قوم یا شهر دیگه بود که دیگه واویلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
چه ربطی داشت؟؟؟؟؟

خودشون ؟؟؟؟؟؟؟؟

مرگ بر نژاد پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
خاک بر سرت... بی غیرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اتفاقا از خودشون نیست از همون قومی هست که فکرش رو میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اتفاقا از قوم چنگیز مغوله
دستاورد.
رییس آموزش و پرورش آذربیجان از اتفاقی که افتاده خبر ندارد ولی مصاحبه میکند! مدیر مدرسه کجاست؟ چرا از اتفاقی که در مدرسه خودش افتاده خبر ندارد و آن را به ما فوق گزارش نداده و یا اقدامی ننموده؟
کدوم مسئول همونیکه حقوق نجومی میگیره یا صندوق ذخیره فرهنگیان رو بالا میکشه یا اون مسئول که به مردم میگه پخمه و خودش 18میلیون حقوق میگیره یا اون مسئول که 3 هزار میلیارد برده به کانادا یا اون مسئولی که دخترش رفته انگلیس زاییده تا بتونه تابعیت انگلیسی بگیره یا اون مسئول که پسرش با پارتی بورسیه فرانسه شده یا این مسئول که مدرکش رو از فلان دانشگاه خریده کدومش ؟؟ جوابگو باشید.
مدیران منافقی که از افراد متخلف و متقلب دفاع می کنند بایستی عزل، محاکمه و مجازات شوند تا کشور در مسیر درست قرار بگیرد.
مردم آتش به اختیار عمل کردند
اگر در زمینه های دیگر اجتماعی و اقتصادی و مفاسد بانکی مردم آتش به اختیار عمل می کردند و امر به معروف انجام می شد دیگه این اتفاقات نمی افتاد
البته تا اسم امر به معروف میاد یه عده فکر می کنن باید برن تو خیابون به بد حجاب ها
گیر بدن
این روزها ... همه تکذیب میکنند... شما چطور؟
درود برمردم باغيرت اروميه،كه اگر مردم اينچنين عمل مى كردند اين فساد ودزدى وغارت امكان نداشت
راستی دلواپسان واسید پاش ها کجایند !
چقدر وحشین اینا!!! گیرم سرایدار تجاوز کرده باشه باید تمام ماشین های معلم ها رو بسوزونن؟؟؟؟ گنه کرده در بلخ آهنگری در شوشتر زدند سر مسگری
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
وحشی جد ابادته عوضی اگر یه ذره غیرت داشتی می فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
ایشون یا معلم یا یکی از بستگان یا خانواده معلمان هستن که در این مورد ماشینشون رو از دست دادن به انواع مختلف کامنت گذاری کردن و تابناک که کامنت های مارو نمیذاره ماله ایشون رو گذاشته دائم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
وحشی توی بی فرهنگ هستی که اگه فرصت پیدا کنی کار همون سرایدار را انجام می دهی. ضمنا بیسواد شعر را درست بخوان
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
یعنی با این نوع پاسخ هایی که برای این کامنت گذاشته شده و منفی هایی که خورده متوجه می شیم که درصد بالایی از مردم ما چطور خودشان قاضی می شوند و بی هیچ تحقیقی به خود اجازه می دهند بیت المال مسلمانان و اموال معلمان بی نوا را غارت کنند و نام حکم خود را هم غیرت می نهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
با نوع یادداشت های مربوط به این خبر و میزان حاضر جوابی مردم همیشه در صحنه حالا میشه فهمید که ما ایرانی ها چقدر خوب به جریان های موج سوار سواری میدیم الحق که تمام حوادث تاریخ معاصر ایران توجیه شد
جالبه فرزندان مردم تو شهر وتومدرسه وحتی در خانه های خود امنیت ندارند.اگه آمار جنایاتی که در کشور رسانه ای میشه رو حساب کنین وهشتناکه.مملکت امورش از دست مسئولین در رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
نتاسفم
متاسفانه در اشاره به محل حادثه در بین اخبار به جای استان آذربایجان غربی، به اشتباه استان آذربایجان شرقی درج شده لطفا اصلاح کنید
من نمیفهمم منظور شما از مدیریت بحران چی هستش ! یعنی باید دروغ بگن و از اصله قضیه طفره برن . مشرق جان شما رسانه ی انقلابی هستی از دید ما باید پرچمداری کنید از تحلبل و چرایی این همه فاجعه در چند ماهه اخیر . اینجا ایران اسلامی هستش نه یک کشور لگام گسیخته ی فرهنگی غربی واقعا برام عجیبه این هنه خبره تلخ و زجر اور
این نوع اعمال اسلام آبااااااااااااااااااااد؟ اسلاااااااااااام شهر؟ در جمهوری اسلااااااااااامی؟
حداقل اسامی دیگری روی شهر ها و روستاها و کشور می گذاشتید که اسلام پاش وسط کشیده نشه
مردم مجبورند خودشان اقدام کنند
برگشته گفته "تو اماکن عمومی هم هست" یعنی چی تو اماکن عمومی هم هست؟؟!! چرا قبح این عمل رو پایین میارید و صورت مساله رو پاک می کنید؟؟!! مسولین نه برای کاری که سرایدار کرده یا نه بلکه به خاطر این گونه جوابها که خودش بدتر از آن اعمال است باید مجازات و برکنار شوند. آدم رو یاد تصادف قطار و حواله دادن مردم داغدار به شرکت بیمه می اندازند
رضایت کتبی دیگه چه صیغه ای است؟؟!! رسما داشتن داستان را ماست مالی می کردن
خدایا خودت کمک کن
تابناک تو و رسانه های امثال تو سالهاست آگاهانه، نقش فرهنگی بنیادیِ در رسانش جامعه به چنین مرحله ی هولناکی، ایفا نموده اید ، چه بر سرمان آمده که چنین اشک تمساح می ریزی ؟!
دیگه قافیه از دست مسئولین در رفته ...واقعا مردم باید آتش به اختیار رفتار کنند ....وهر جا دزدی و هیزی دیدن بزنن داغونش کنن ...... از دیگ این مسئولین مال مردم خور آبی گرم نمیشه ......
چه خبر از استان خراسان
ذمشون گرم
غیرتی هستن
مردم آتش به اختیار شدن
گاها در مدارس افرادی کم هوش و یا افرادی که یکجور نقص مادرزادی دارن رو استخدام میکنن،و خیلی از کودک آزار ها این مشخصه مشترک رو دارن. پارسال در یکی از مدارس خرمشهر همین اتفاق افتاد، مادر متوجه میشه که فرزندش هر روز یک مداد یا مداد نوکی جدید یا چیزهای دیگه خونه میاره، وقتی از پسر بچش جویا میشه، متوجه میشه که سرایدار به قصد نزدیک شدن اینکار رو میکنه، مادر با سرایدار صحبت میکنه، ولی اون دست بردار نبود،حتی یکبار در توالت مدرسه سعی به تعرض داشته، که موفق نشده بود. وقتی به مسولین مدرسه اعتراض کرد، اونها هم پاسخگو نبودند و نهایتا تا آموزش و پرورش رفت و اعتراض کرد و هیچکس پاسخگو نبود ؛تنها جواب این بود که شما میتونید مدرسه بچه رو عوض کنید، حالا به این فکر کنید سرایدار دبستانی که بیش از 10 ساله اونجا داره کار میکنه، چند نفر رو آزار داده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
خوب باهوش شما خودت چرا به جاش درخواست کار برای سرایداری ندادی؟
یعنی چی یه جور نقص مادرزادی دارن؟
انقدر استاد دانشگاه و پزشک مشهور با نقص مادرزادی داریم شما چرا اینطوری فکر می کنید؟
مدرسه ای که داخل آن امنیت وجود نداشته باشد بچه ها درس بخوانند ؟ تخریب شدنش هم مشکلی نیست
خدا به داد مردم مظلوم مابرسه مسئولین ما تمام انرژی خودراصرف پرکردن جیب خودواطرافیانشون میکنن وبه فکرمردم دیگرکشورهاهستن جز تعدادمعدودی دلسوز که اجرشون بااله
کردهای ارومیه همیشه مظلوم واقع شدن وقتی که سرایدار و رئیس آموزش و پرورش منطقه از یه قومیت دیگه باشه بایدهم ماستمالی بشه
این رفتار مردم برای فقط تجاوز به یک دختر نیست . این رفتار خالی کردن خشمی هست که طی سالها داره جمع میشه و اینجوری سر باز میکنه. خشمی که از اقتصاد و رفتار مسئولین و امر و نهی های بی جا و هزاران دلیل دیگه سرچشمه گرفته و حالا همه مردم ایران دچارش هستند
به فرموده مقام معظم رهبری : آذربایجان همواره سنگر اسلام بوده و هست. پس این سنگربانان غیرتمند اسلام فقط دغدغه فرهنگی و اجتماعی و اسلامی دارند.اقدام مردم در اعتراض به این امر ، ستودنی و به جا بود اما تخریب اماکن عمومی و اموال اشخاص ، قابل توجیه نیست. این اولین جرم از این نوع نیست.باید ریشه یابی و حل شود وتا اینگونه اعتراضات نباشند،مسئولین ازخواب خوش گذرانی و اختلاس بیدار نمیشوندو بعید است حتی صدای درونی مردم در این اعتراضات را بشنوندچون به فرموده امام حسین(ع) شکم هایشان از مال حرام پر شده است.خانواده های عزیز دانش آموزان آن مدرسه باید تا روشن شدن کامل قضیه و محاکمه عامل یا عاملان قضیه، اجازه ندهند دانش آموزان به آن مدرسه بروند حتی اگر یک سال طول بکشد.
وقتی خبر اختلاس یکی از مسئولین هم به بیرون درز کرد مردم باید خودشون طرفو به سزای اعمالش برسونن
مسئولان آموزش و پرورش به دلیل احراز صلاحیت و استخدام اشتباه یک نفر به عنوان سرایدار مدرسه در این حادثه مقصرند
یادتون میاد سند 2030 رو؟
هجمه ی عظیم به سند 2030 را ب یاد دارید؟
.
برای همین بود برادر
واسه اینکه اتفاقی ثابت بشه زمان می بره ولی بعد از مشخص شدن باید مجرم به فجیع ترین حالت ممکنه مجازات بشه تا درد و عذاب اون زبون بسته رو بفهمه و آشغالهای دیگه درس عبرت بگیرن این از همه مهم تره باقی آشغالها و تکرار نشدن آن
عکس العمل مردم هم خوب بود هم بد از یک منظر این عکس العمل شاید موثر تر از مجازات در ملا عام باشه واز منظر دیگر خود این مردم نباید به حقوق خودشون که مدرسه مال خودشون بوده ودیگران که اموال معلمان باشه تجاوز می کردن
اعدام هرگز !! اینقدر اعدام نکنید !!!
اول باید 20 سال شکنجه شود ، دندانهایش را هر روز یکی بکشید بیرون (البته تا نصفه ) و روز بعد نصف دیگه شو .
دندوناش که تموم شد ، تو گوشش چسب قطره ای بچکونید ..
انگشتهای دستش رو هم هر روز یک بندشو با قیچی باغبونی قطع کنید .
برای تفریح هم زبونشو ببرین ..
برای سالگرد تولدش توی چشمهاش چسب قطره ای بریزین ...
توی یه بشکه شیشه خورده بندازین و اونو بغلطونین و بیارینش بیرون و روش آبلیمو نمک بریزین و هر هفته تکرار کنین....
و.....
و...
بعد از 20 سال هم اگه بهش عفو خورد .. توی قیر مذاب بندازینش ...
اعدام نکنید ... خواهش ...
فیلمشو هر شب توی همه شبکه ها بصورت زنده نشون بدین و بعضی وقتها هم در سطح شهر بیارین تا مردم باور کنند ..
100% گارانتی که جرائم بصورت چشمگیری کاهش پیدا میکنه ...
100% قول میدم ...

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
همین ذهنای بیمار شماهاس که فرصت پیدا کنه نابود میکنه همه چیز رو

شما اول برو خودت رو روان پزشک تاکید میکنم روان پزشک نه روان شناس نشون بده تا با قوی ترین داروها در خواب باشی و تحت کنترل

اگرم دیدی نمیرسه هزینه هاشو بدی برو داعش اونجا حداقل یکی با تیر میزنت راحت میشی
مشکلاتی که نتیجه محدودیت ها و ممنوعیت ها است
حرکت عده ای اشوبگربایستی به شدت سرکوب گردد و عاملین اغتشاش شناسایی و ضرر و زیان بیت المال از اونها گرفته شود.\
فقط یه راه دارین دموکراسی و گردن نهادن به رای واقعی مردم خلاص
خدایا به دادماوبچه هامون برس هیچکس به فکراین مردم مظلوم نیست مسئولین راحت جیبهاشونوپرکنن اگرهم وقت کردن به فکر مردم دیگرکشرها باشن
ببینید تو دنیا چطور مردم با این اتفاقات برخورد می کنند مردم ما چطور
مثلا توی اردو جوانان نروژ اون کشتار وحشیانه رخ داد مردم چه واکنشی نشون دادن
در کشوری که ادعای مدیریت جهانی دارد، هر روز اخباری از سوء مدیریت سردمداران می شنویم.
کشوری که ادعای تمدن 2500 ساله دارد تجاوزات روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.
در کشوری که ادعای رهبری جهان اسلام را می کند بویی از اسلام مشاهده نمی شود.
دوستان زندگی ما هیچ شد. نه گذشته ای داریم که بدان افتخار کنیم و نه آینده روشنی در انتظار ماست.
مدرسه ""راه شهدا""
خوب است جلوی اجرای سندآموزشی 2030 را گرفتند اگر نه چه میشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
اتفاقا در اون سند به بچه یاد می دادن که کل بدن حریم شخصی است وهیچ کس حق لمس کردن ندارد و بچه را آموزش می دادن که فورا و شدیدا وبدون ترس دادبزنه واعتراض کنه و مسئولان و پدر ومادر را فورا در جریان بگذارند
آفرین به غیرتشون.
از دوران باستان ما تورکها به غیرتمون مشهور بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
غیرت یوخ
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد و لاابالی گری در جامعه هستند همین است
وقتی افراد نادرست رو با رشوه و سفارش و بدون چک کردن سو پیشینه و صلاحیت اخلاقی استخدام میکنن باید منتظر بیرون زدن همچین شاخ گاوهایی هم بود
مردم آتش به اختیار عمل کردند
توی سند بنیادین آموزش و پرورش نوشته

پیش به سوی حیات طیبه

؟؟؟؟؟
اشتغال اشتغال اشتغال
افرین! اتش به اختیار عمل کردن یعنی همین:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
خداييش اين يكي رو موافقم هزارتا
ایا غیرت یعنی این که اموال بیگناهان و اسباب مدرسه را اتش بزنیم؟ این کار مصداق کامل بی فرهنگی و آنارشیسم است؟ هرکاری که عده ا ی بی توجه بی قوانین بکنند جرم محض است
سلام،
اگر نهادهای امنیتی و قضایی دارای سرعت عمل و از صفت پاسگویی مناسب و به موقع به افکار عمومی برخودار می بودند، مدیران مستقیم آموزش و پرورش مجبور به دروغگویی نمی شدند، زیرا همواره در چنین مواردی از مدیران اجرایی خواسته می شود که با انکار و سیاسی نشان دادن اعتراض به یک تخلف یا حادثه قضایا را ماله کشی کنند، تا به نهادهای امنیتی و قضایی فشار نیاید.
این یک شیوه اجرایی در کشور شده است: حادثه ساختمان پلاسکو، سانحه قطار تبریز- مشهد، تصادف اتوبوس دانش آموزان و غیره و غیره.
و من ا... توفیق
مشکل باید زیر بنای حل شود باید مسئولین کمی به مشکلات جامعه توجه کنندشاید از این کارهای تاسف پیش نیاید.
مال باختگان کاسپین وآرمان حدود یک ماه جلوی قوه قضاییه در پیاده راه شب وروز تحسن کردند مسئولین چکار کردند معلوم است که صبر مردم تمام شده و خودشون اقدام میکنند!
مسئولان استاني آذربايجان غربي رفتار عده اي فرصت طلب و آشوبگر عنوان كردند،
بازم جای شکرش باقیست که معترضین را عوامل و دست نشانده امریکا و اسرائیلی و... عنوان نکردند. باید قدر دانی کرد.
الآن دیگه بر چسب زدن مد روز شده که هر کسی یا جمعی به سازمانی یا مسئولی معترض است یا دست نشانده اجنبی و خارجی است یا بنوعی وابسته به آنهاست
علتش بیکاریه در مغان در اردبیل در تبریز در ارومیه امار بالای جوانان بیکار طلاق حسرت ازدواج سبب اینهاست
با مطالعه پيامها متوجه شدم كه از اين به بعد مردم منتظر قانون و مجري آن نمي شوند و خود دست بكار خواهند شد . چون نا اميد شده اند .
احسنت به مردم غیرتمند باید آن سرایدار بی شرف را روزی یکبار و هر بار یکصد ضربه شلاق میخ دار در ملا عام بزنند تا روزی جان بدهد...
اينكه گفته شد تو خارج با اين همه لختي از اين چيزا نيست صحيح نيست. شبكه ايران رو قبول نداريد. شبكه منوتو رو كه قبول داريد مسلما. تو همين شبكه بارها برنامه پخش كرده از قاتلين زناني كه بهشون تجاوز شده بود. همين ديروز پريروز بود كه يك موردش رو ديدم و چند روز قبل هم يك مورد ديگرش رو. طرف دو دختر و مادرشون رو با هم برده بود دريا و پس از تجاوز بهشون ، انداخته بودشون توي دريا و ... پس اين حرف صحيح نيست. جنون جنسي در غرب بيداد مي كنه كارهايي ازشون سر ميزنه كه كسي نمي تونه تصور بكنه. اگر تمايلات غريزي انسان رها بشه حدو مرزي نداره. بايد تمايلاتش كنترل بشه با روش صحيح و با اموزش و شناخت ارزش خودش كه براي ارضاء ميل جنسي به اين دنيا نيامده است. فشار اقتصادي و عدم امكان ازدواج جوانها و تخليه هيجانات جنسي به روش صحيح و وضعيت پوشش خانم ها كه آتش به اين خرمن مي زنند ، به اين مسائل كمك مي كند.
ببینیم این آموزش و پرورش سرایدار و نظافتچی های مرد را از مدارس دخترانه جمع میکنه یا همین کار را هم نمیکنند.
اصولا چرا باید در مدارس و حتی در دبیرستان های دخترانه که باید محلی برای آرامش و راحتی دانش آموزان و شادی و ورزش آنها باشد بایدشاهدحضور سرایدار های مرد جوان و میان سال باشیم؟آیا بانوان جویای کار سرپرست خانوار در کشور کم هستند؟
در پاسخ به ناشناس۱۳:۰۷که گویاجواب کامنت بنده را داده بودندعرض کنم حقیر شبکه منوتو که فرمودین رو هم قبول ندارم.من به انچه به چشم خود دیدم باور دارم واز حضرتعالی درخواست میکنم اگر بدنبال حقیقت هستید به سواحل اروپا نه بهمین کشورهای همسایه مثل ترکیه یا دبی تشریف ببرید وبدون واسطه حقیقت را به چشم خود ببینید.از امنیتی که دختران جوان ونوجوان تنها در ساعات پایانی شب وبدون پوشش کافی دارند قطعا شگفت زده خواهید شد.
این اظهارنظرها به چه دردی می خورد؟؟؟؟؟؟!!!!!!چه دردی را رفع می کند؟؟؟؟!!!!!!!!
همه ول معطلیم......
علی برکت الله !!
ای کاش یه روزی وزارت آموزش و پرورش هم روزی اینجوری ویران بشه و دولت به جای مدرسه مکتب دایر کنه اونهم فقط برای دانش آموزان پسر تو جامعه ایی که قوانین جنگل حکمفرماست باید زندگی رو بر پایه قوانین جنگل تنظیم کرد
چطور برای هر چیز الکی میتونید طرح دو فوریتی بذارید ولی چرا برای لایحه حمایت از کودکان اینمهمه تعلل میکنید؟!!! تا وقتی که اون بالا دستیها به تنها چیزی که فکر نمیکنن مردم و آسیبهاشونه، اوضاع همینه و بدتر از این هم میشه. البته چه فایده!! وقتی بیان حکم اعدام قاچاقچیها رو بردارن که هر کدومشون باعث ویران شدن یه زندگیه دیگه فکر میکنید برای حمایت از کودکان چه کار مثبتی قراره بکنن؟!!!
وقتی رسانه های رسمی همچنان توهم انحصاری بودن دارند و در همراهی با مدیران رویه انکار و تکذیب را پیش می گیرند و تجاوز جنسی را بداخلاقی می نامند و مدعی هستند تجاوز نیست!!!؟ دیگر چه انتظاری می توان داشت؟!!! جز اینکه مردم خودشان اقدام کنند. دست از توهم بردارید دوره ماسمالی و ماله کشی تمام شده
دیگه نمی شه تو این شرایط زندگی کرد. اون از از مسئولش که می گه چیزی نیست! اون هم از ملت که خشمشونو روی در و دیوار تخلیه می کنن!
من که از ملت و مردم دیگه انتظار زیادی ندارم. وقتی می گی به فلانی رای ندین نذارین بیاد روی کار دهن صاف کنه... می گن دنیا دو روزه خوش باش...
وقتی به مسئولش می گی این چه وضعشه می بینی اصلا مسئولش نیست!
هیچ تعجب نمی کنم چند وقت دیگه این مسئولا برگردن بگن مسئولیت دولت با مردمه
بسیار خندیدیم:)))))))))))))))))))))))))))))
تعجب ميکنم از کسانيکه اظهار نظر ميکنند که در کشورهاييکه ازادى هست از اين اتفاقات ناگوار پيش نمياد پس خبر تجاوز به کودکان در کليسا ىا در راديو و تلويزيون انها يا در سازمانهاى ديگر وحتى پارلمان اروپا و..... از کجا منتشر ميشود نکنه بد خواهان غرب اين اخبار را براى تخريب کشورهاى به اصطلاح خيلى ازاد منتشر ميکنند آدم...... برو اطلاعاتت رو زيادتر کن بعد نظر بده
مردم را ببینید یکی نبود جلوی این ارازل را به جرم تخریب اموال عمومی بگیره .تمامی شرکت کنندگان در این تظاهرات و شورش باید بازداشت و به دادسرا جهت محکمه فرستاده شوند
جرم سرایدار باید ثابت شود و در صورت اثبات سرایدار باید اعدام شود
تمامی خسات وارده به اموال عمومی و خصوصی براورد و از شرکت کنندگان بعنوان جریمه دریافت و در کمترین زمان بازسازی صورت گیرد
سرایدار اگر بیگناه باشد و صرفا فقط یک بد رفتاری داشته باشد باید در رابطه با ابروی از دست رفته خود از کسانی که برچسب متجاوز به او زده اند ادعای حیثیت کند
سلام
تابناک عزیز لطفا نظرمو منتشر کن
کسی خبر از معلم ومدیر بدبخت این مدرسه نداره..ریختن مدیرو کتک زدن ،مقنعه معلما رو از سرشون کشیدن ،مردای بی ادب. حرفای زشت به معلما زدن ..واقعا چیزایی واسشون اتفاق افتاده که شماها نمیدونین ..بخاطر اشتباه یه سرایدار مدیرو معلمارو اذیت کردن ماشینا رو داغون کردن،۹۰ درصد این افراد اشوب طلبن فقط دنبال اتیش زدن و داغون کردن مدرسه و خالی کردن عقده هاشون بودن..باور کنید توشون ادمایی بودن که خودشون هزار خیانت و کثافت کاری کردن دیروز اومده بودن جلوی مدرسه و اشوب میکردن....تروخدا نگین افراد معترض ..ادمی که یکم شعور داشته باشه بخاطر اشتباه یه سرایدار نمیاد مدیرو کتک بزنه...مدرسه رو اتیش بزنه..اونجا ارازل و اوباشی بودن که اصلا ازدواج نکردن و بچه ندارن فقط اومده بودن عقده گشایی و خسارت زدن به اموال مدرسه بودن ...وزیر اموزش پرورش به سر شکسته مدیر مدیر و بدن کبود معلما هم توجه بکنه خوبه..سه تا از معلمای اون مدرسه باردار بودن ..خوبه یهمصاحبه هم با معلما بکنید ..نیروی انتظامی بسیار ضعیف بود چنتا سرباز ضعیف که هیچ کاری نمیتونستن بکنن..نویسنده محترم لطفا از معلمای این مدرسه یه گزارش بگیرید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل