بازدید 6262
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سومین سبزپوشی بورس جنب پل حافظ/ بازهم فولاد مبارکه پیشتاز رشد شاخص کل

سومین روز کاری بازار سرمایه بازهم با سبزپوشی نماگرهای بازار سرمایه ادامه پیدا کرد. روندی که با حمایت مثبت نماد معاملاتی فولاد، باعث شده است که شاخص کل بورس به به سطح 85 هزار و 590 واحد برسد. همچنین در بازار فرابورس، شاهد رشد بسیار اندک 0.02 واحدی بود و در سطح 930 واحد باقی ماند.
کد خبر: ۷۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 16 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و چهارم مهرماه 96 با افزایش 195 واحدی معادل 0.23 درصد به رقم 85 هزار و 590 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته بازهم شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 63 واحدی به رقم 27 هزار و 654 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 60 واحدی، عدد 17 هزار و 582 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 45 واحدی به رقم 13 هزار و 301 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.34 درصد، 314 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 92 هزار و 674 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 162 واحد افزایش به رقم 59 هزار و 279 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 297 واحد معادل 0.16 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 267 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:45 داشت و در سطح 85 هزار و 593 واحد قرار گرفت.

سومین سبزپوشی جنب پل حافظ/ بازهم فولاد مبارکه پیشتاز رشد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد متعلق به فولاد مباركه اصفهان همچون روزهای گذشته بیشترین اثرگذاری مثبت را در جهت رشد شاخص کل بورس داشته است. بر این اساس، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 71 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 67 واحد، نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 10 واحد، نماد جم (پتروشيمي جم) و نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 8 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس تهران داشتند.

در مقابل، نماد فايرا (آلومينيوم‌ايران‌) و نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 600 میلیون و 300 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 48 هزار و 245 نوبت معامله و به ارزش 216 میلیارد و 165 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پرشیا و  همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، سرمایه‌گذاری شاهد، اوراق اجاره واسط مالی مرداد یکم بر روی نماد صمپنا بودند.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری صنعت بیمه، قند شیرین خراسان، آبادگران ایران، تامین ماسه ریخته گری، ریخته گری تراکتورسازی ایران، مس شهید باهنر و چرخشگر بود.

در مقابل نمادهای بیمه پارسیان، سرمایه گذاری بوعلی، آلومینویم ایران، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، لوله و ماشین سازی ایران، پلاسکو کار و روز دارو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام مس شهید باهنر، سرمایه گذاری صنعت بیمه و چرخشگر بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام کارگزاران بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، لوله و ماشین سازی ایران و اوراق صکوک اجاره سایپا یدک بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز پارس خودرو با معامله بلوکی 95 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 738 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین در بازار فرابورس شاخص با رشد اندک 0.02 واحدی به رقم 930 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 353 میلیون و 80 هزار برگه بهادار در قالب 227 هزار و 103 نوبت معامله و به ارزش 169 میلیارد و 936 میلیون تومان داد و ستد کردند.

سومین سبزپوشی بورس جنب پل حافظ/ بازهم فولاد مبارکه پیشتاز رشد شاخص کل


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بسمه تعالی
این مثبتها فاقد ارزش اقتصادی است، و فریبکارانه و ریاکارانه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل