بازدید 24519
۶
آخرین تحولات خاورمیانه؛

افشای تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران/ بیانیه «پ.ک.ک» علیه اقلیم کردستان و دولت عراق/پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده

بیانیه «پ.ک.ک» علیه اقلیم کردستان و دولت عراق، پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده، مخالفت روسیه با پیشنهاد آمریکا در مورد برجام و تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران، از جمله مهم ترین خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، واکنش بارزانی به انسداد مرزهای ایران به اقلیم کردستان نیز از دیگر خبرهای مهم بوده است.
کد خبر: ۷۳۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 16 October 2017
بیانیه «پ.ک.ک» علیه اقلیم کردستان و دولت عراق، پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده، مخالفت روسیه با پیشنهاد آمریکا در مورد برجام و تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران، از جمله مهم ترین خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، واکنش بارزانی به انسداد مرزهای ایران به اقلیم کردستان نیز از دیگر خبرهای مهم بوده است.
 
به گزارش «تابناک»، نیچروان بارزانی پس از نشست شب گذشته سران کرد در سلیمانیه عراق در ادامه گفت: ما به خوبی واقفیم که ایران خود درد کشیده تحریم است؛ بنابراین، قطعا در بحث تحریم و بستن مرزها ما متضرر خواهیم شد و البته ایران هم سود نخواهد برد، از این روی، ما امیدواریم، جمهوری اسلامی ایران مرزها را مسدود نکند، چون هم ما و هم آنها از این اقدام ضرر خواهیم کرد.

نیچروان بارزانی ابراز امیدواری کرد، مسدود شدن مرزها موقت باشد و اگر از آن به عنوان کارت فشار استفاده شود، تنها مردم منطقه از محل آن آسیب خواهند دید.
 
گفتنی است، وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ایران گذرگاه های مرزی رسمی خود را با اقلیم کردستان به درخواست بغداد بسته است.
 
افشای تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران/ بیانیه پ.ک.ک علیه اقلیم کردستان و دولت عراق/پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده 
احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: به درخواست دولت عراق، امروز جمهوری اسلامی ایران، گذرگاه های مرزی رسمی خود با اقلیم کردستان عراق را بسته است.

وی افزود: این در راستای اقداماتی است که دولت مرکزی عراق برای گسترش سیطره کامل بر همه راه های مرزی و فرودگاه ها در اقلیم با هدف تضمین وحدت عراق و تمامیت اراضی اش پس از برگزاری همه پرسی مغایر با قانون اساسی از سوی مقامات اقلیم کردستان انجام می دهد.

 بیانیه «پ.ک.ک» علیه اقلیم کردستان و دولت عراق
 
«جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری «پ‌.ک‌.ک» (حزب کارگران کردستان)، درباره درگیری و تنش جاری میان منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق گفت: این حزب در درگیری مذکور، طرفدار هیچ ‌یک از طرفین نخواهد بود، زیرا این درگیری را نتیجه سیاست‌های اشتباه دولت عراق و منطقه کردستان می‌داند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: در قبال توافق های صورت گرفته علیه کردها، بهتر است، ما واکنش‌های احساسی از خود نشان ندهیم؛ بنابراین، با وجود انتقادات، هشدارها، تحریم‌ها و طرح‌های ابتکاری و پیشنهادهای موجود از سوی سازمان‌ها و نهادهای دوست، برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق، وضعیت خطرناکی را ایجاد کرد. پیش از هر چیزی، این اقدام موجب تشدید درگیری‌ها و اختلافات شد و راه را برای نیروهای اشغالی و متجاوز برای نزدیک شدن به یکدیگر فراهم ساخت و در مقابل نیروهایی را که دست کمک به سوی کرد‌ها دراز کرده بودند، دچار تردید کرد.

جمیل بایک تأکید کرد: به طور خلاصه باید بگویم که این اقدام، نقش بزرگ کرد‌ها را که در منطقه در حال بازیگری بودند، در شرایط دشوار قرار داد.
 
 افشای تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران/ بیانیه پ.ک.ک علیه اقلیم کردستان و دولت عراق/پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده

وی بار دیگر ضمن هشدار درباره نشان دادن واکنش‌های احساسی در قبال بحران موجود، خواست تا راهکاری درست برای عبور از این بحران و ایجاد آینده‌ای دموکراتیک و آزاد برای ملت کرد و سایر ملت های خاورمیانه ایجاد شود.

بایک همچنین خواستار اجتناب ورزیدن از ذهنیت متعصب و نژادپرستانه و رادیکالیسم مذهبی شد و افزود: راهکار اصلی در تثبیت مفهوم سیاسی ملی و دموکراسی بر اساس اصل فدرالی و کنفدرالی نهفته است.
 
پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده
بنا بر اعلام منابع محلی در رقه، همه تروریست‌های سوری داعش از این شهر خارج شده‌اند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، این منابع می‌گویند، بنا بر توافقی میان نیروهای سوریه دموکراتیک و اعضای داعش، آنها بدون درگیری به همراه خانواده‌هایشان و البته با تامین امنیتشان از سوی کردها، این شهر را ترک کرده‌اند. پیشتر بیش از ۲۰۰۰ غیر نظامی نیز بر اساس این توافق قسمت‌های باقیمانده در دست داعش را که نزدیک به سه ماه در محاصره کردها بود، ترک کردند.

هم‌اکنون در رقه تنها گروه کوچکی از تروریست‌های افراطی خارجی مانده‌اند که گفته شده مرگ را به تسلیم شدن ترجیح داده‌اند.
 
افشای تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران/ بیانیه پ.ک.ک علیه اقلیم کردستان و دولت عراق/پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده 

رقه مرکز استانی به همین نام در شمال سوریه است که سومین استان بزرگ سوریه و یکی از آبادترین آنها بود. این شهر پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، نزدیک به ۳۰۰ هزار تن جمعیت داشت و به دلیل وجود رودخانه فرات و زمین‌های حاصل خیز، یکی از منابع اصلی تولید محصولات کشاورزی در این کشور به شمار می رفت.

 مخالفت روسیه با پیشنهاد آمریکا در مورد برجام
 
معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره افزودن متمم هایی به برجام، از واشنگتن خواست برای لطمه زدن به توافق هسته ای تلاش نکند.

به گزارش روسیا الیوم، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تهران به اجرای مفاد برجام پایبند بوده است، از آمریکا خواست برای لطمه زدن به توافق هسته ای تلاش نکند.

ریابکوف یکشنبه شب در گفت وگو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت: چیزی که به خوبی کار می کند نیاز به اصلاح ندارد و این دقیقا همان پیامی است که ما می خواهیم به همتایان خود در ایالات متحده ارسال کنیم.

این اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی وی پیرامون امکان اضافه کردن متمم هایی به توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ صورت می گیرد.
 
تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران
 
وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی فاش کرد، رهبران عربستان، مصر و اسرائیل در آن زمان از واشنگتن می‌خواستند به ایران حمله نظامی کنیم.
 
روز پنجشنبه، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی درباره اقدام دونالد ترامپ برای تأیید عدم پایبندی ایران به برجام مدعی شد: وقتی من مذاکره با وزیر خارجه ایران برای توافق را آغاز کردم و در سپتامبر 2013 پشت میز مذاکره نشستم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دو ماه دوره گریز داشت، آنها 12 هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشتند و از 5 هزار سانتریفیوژ به 19 هزار سانتریفیوژ فعال رسیده بودند.
 
وی در ادامه افزود: ما با هر رئیس جمهور و رهبر کشور دیگری که ملاقات می کردیم، از جمله حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر، ملک عبدالله پادشاه عربستان، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، همه آنها ما را ترغیب می‌کردند تا به ایران حمله کنیم. باراک اوباما نیز درخواست های شخصی مکتوب زیادی به دستش می‌رسید تا به ایران حمله کنیم.
 
وی افزود: اما امروز ما حدود 130 بازرس داریم که در ایران حضور دارند و هر اتفاقی که در تأسیسات هسته‌ای ایران می افتد، ثبت می‌کنند. آقای ترامپ فقط به آسمان نگاه می‌کند و می‌گوید که می‌خواهم توافق را لغو کنم. می‌گوید توافق را دوست ندارم چرا که به مردم گفته است این بدترین توافق است.
 
افشای تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای ترغیب آمریکا جهت حمله به ایران/ بیانیه پ.ک.ک علیه اقلیم کردستان و دولت عراق/پایان داعش در پایتخت خلافت خودخوانده 
 وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آقای ترامپ یک توافق بهتر می‌خواهد، اضافه کرد: بگذارید درباره توافق بهتر صحبت کنم. دولت جرج بوش هشت سال به دنبال توافقی بود که شامل هیچ گونه غنی سازی نمی‌شد. منظور آنها از توافق خوب این است. اما دو تن از ارشدترین مقامات دولت بوش به من گفتند، ما به این نتیجه رسیدیم که ما نیاز به توافقی با ایران داریم که به آنها اجازه مقداری غنی سازی بدهیم.
 
وی در ادامه درباره تصمیم ترامپ در خصوص برجام گفت: «[این تصمیم] بی‌پروا، خطرناک و غیرمسئولانه است و به انزوای آمریکا منجر می‌شود.»
 
جان کری گفت: روز گذشته با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نشست توجیهی داشتیم. سفرای آلمان، بریتانیا، فرانسه و اتحادیه اروپا هم حضور داشتند. تک تک آنها به نمایندگان کنگره گفتند که ما از تصمیم ترامپ برای تأیید عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تبعیت نمی‌کنیم.
 
وی افزود: به جای اینکه کشورهای دیگر را با خود همراه کنیم، همه آنها را از خود دور می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶
یه روزی میاد که امریکا افول کنه اونوقت ما میدونیم بچه حروم امریکا و رژیم شیطانی ال سقوط،مصر که خودش داغونه،
تا اربیل هم راحت فتح میشود
چون بارزانی یک دیکتاتور توخالی و نامحبوب در کردستان عراق است
جالبه خودشون جرات ندارن نزدیک ایران بشن التماس امریکا میکنن به ایران حمله کنه
اگر وجودشو دارید خودتون بیاید جلو ایران بایستید
حمله به ایران خط قرمز عقل است
هميشه همين بوده از اين عرب هاي شكم گنده كاريي بجز خرج كردن پول مردم بر نمي ايد خودشان جرئت ندارنند امريكا را شير مي كنند
به موقعش با این آقایون که درخواست حمله به ایرانو دارن تسویه حساب خواهیم کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر