بازدید 28311

شهردار عصبانی با تکیه بر قانون همه معترضان را اخراج کرد! +فیلم

نکته‌ای کلیدی که اگر ریشه در واقعیت نداشت، شهردار به صراحت از کارگران معترض نمی‌خواست شکایت کنند و دست کم بابت پیگیری های وزارت کار یا حساب و کتاب پس دادن در دادگاه نگران می‌بود، حال آنکه تنها نگرانی وی در حال حاضر، مشخص نشدن هویت کسی است که چهره واقعی وی در برخورد با معترضان مظلوم را به تصویر کشیده و وی را به معذرت خواهی بر خلاف میل باطنی واداشته است!
کد خبر: ۷۳۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 17 October 2017
شهردار که از اعتراض کارگران به معوق شدن حقوقشان عصبانی بود، حکم اخراج ایشان را صادر کرد؛ به همین سادگی و مقابل چشمانی که ناظر ماجرا بودند.
 
به گزارش «تابناک»؛ کارگران شهرداری «مشکین دشت» استان البرز که از پرداخت نشدن حقوقشان به ستوه آمده بودند، روز پنجشنبه تجمعی را ترتیب دادند که هدف از آن، رسیدگی مسئولان به وضع بود اما در کمال تعجب، همه به در خروجی هدایت شده و نسبتا محترمانه اخراج شدند!
 
بر اساس ویدئویی که از این ماجرا منتشر شده، زمانی که محبوب فروزنده، شهردار این شهر در میان معترضان حضور می‌یابد و پی به نارضایتی ایشان می‌برد، به جای حل مشکل ایشان، «شرکتی» بودن ایشان را یادآور شده و در ادامه از فراوان بودن گزینه های جایگزینی ایشان در سطح شهر سخن می‌گوید.

البته این پایان ماجرا نیست و آقای شهردار در ادامه ادبیات نامناسب خود، همه معترضان را اخراج کرده و می‌گوید: «بروید شکایت کنید؛ هیچ مسأله ای نیست... همه تان بروید تسویه حساب کنید؛ تمام!» نشان دادن در خروجی به کارگرانی که سه ماه حقوق نگرفتن ایشان را به ستوه آورده و فریاد تظلم خواهی شان را بلند کرده است.

مکالمه‌ای دردناک که در قسمتی از آن، آقای شهردار به بوسیده شدن دستش توسط یکی از معترضان برای دریافت شغل اشاره می‌کند تا یادآور شود که فرد دستبوس نمی‌بایست به حقوق نگرفتن اعتراض می‌کرد؛ سخنانی شبیه آنچه از شاهان ظالم در فیلم های تاریخی می‌شنویم!

اما بشنوید از ادامه ماجرا. در پی انتشار این فیلم و بازتاب وسیعی که در فضای مجازی داشت، اعضای شورای شهر مشکین دشت، شهردار را به شورا فراخوانده و در حضور وی، موضوع را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت تصمیم بر آن شد که شخص شهردار به صورت رسمی عذرخواهی نماید. تصمیمی که که ظاهرا شهردار چندان موافقش نبوده است.
 
تعداد بازدید : 2399

این را می‌شود از عذرخواهی شهردار دریافت که در توضیح ماجرا به خبرنگاران گفت: «کارگران خدمات شهرداری مشکین دشت از نیروهای شرکتی هستند و تا 31 مردادماه جاری با شرکتی به نام "عدالت کاران مشرق زمین" قرارداد داشتند و تا تیر ماه حق و حقوق این کارگران پرداخت شده است. [مدتی ا‌ست که] پیمانکار متواری است و باید باشد تا تسویه حساب انجام دهد. همچنین از استانداری برای ما بخشنامه آمده که تأمین نیروی انسانی به روش موجود تخلف است و همه باید تابع قانون باشیم.»

فروزنده در ادامه با اشاره به مفتوح بودن پرونده این شرکت در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، گفت: «17 شهریورماه مجوز دریافت کردیم و به سرعت قرارداد را منعقد کردیم، روز پنجشنبه چک حقوق کارگران را کشیدم و به بانک فرستادم که فردی با من تماس گرفت که اینجا تجمع شده است. روابط عمومی را به تجمع کارگران فرستادم و خود نیز با آنها صحبت کردم. وقتی نیت شهرداری پرداخت حقوق کارگران است به کارگران گفتم که شماها نیروی شرکتی هستید و قرار است با شما تسویه حساب کنم.»

وی در ادامه در خصوص سوءاستفاده برخی افراد از تجمع صورت گرفته سخن به میان آورد و گفت: «در بین تجمع کنندگان یک نفر بود که جزو کارگران نبود و فیلمی را مخفیانه گرفت و این بحث را منتشر کرد که من از کارگران و مردم مشکین دشت معذرت می خواهم. من خود نیز کارگر زاده هستم و حاضرم دست این کارگر را ببوسم.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که شهردار قصد اخراج کارگران شرکتی را نداشته و آنچه در فیلم مشهود است، هدایت معترضان به در خروجی و تهدید ایشان به جایگزینی با افراد جویای کار در سطح شهر نبوده است! ادعایی عجیب که معلوم نیست چرا در ادامه آن، شهردار عذرخواهی کرده است؟!

نکته جالب توجه دیگر اینکه آقای شهردار از آن کارگران معترض عذرخواهی نکرده و مخاطب عذرخواهی وی، کارگران و مردم مشکین دشت بوده‌اند. گویی از اینکه اعتراض عده ای موجب شده ذهن اهالی مشکین دشت مشوش شود، عذرخواهی کرده و از دیگر کارگرانی که نتوانسته با اخراج دسته جمعی کارگران معترض، آنها را به کار بگیرد!

از این اشکالات و ابهامات که بگذریم، آنچه ورای ادبیات نامناسب شهردار با معترضان و عذرخواهی نیم دار و هوایی وی خودنمایی می‌کند، بی پشتوانه بودن کارگران معترض است. کارگرانی که حتی حق ندارند، بعد از سه ماه حقوق نگرفتن اعتراض کنند که اگر کنند، به در خروج هدایت خواهند شد و قانون و مجری قانون نیز پشتیبانشان نیست. آنقدر بی پشتوانه که شهردار به صراحت از ایشان می‌خواهد مسیر شکایت را در پیش بگیرند و اطمینان دارد که این پیگیری هیچ گزندی متوجه شهرداری و شهردار نخواهد کرد.

نکته‌ای کلیدی که اگر ریشه در واقعیت نداشت، شهردار به صراحت از کارگران معترض نمی‌خواست شکایت کنند و دست کم بابت پیگیری های وزارت کار یا حساب و کتاب پس دادن در دادگاه نگران می‌بود، حال آنکه تنها نگرانی وی در حال حاضر، مشخص نشدن هویت کسی است که چهره واقعی وی در برخورد با معترضان مظلوم را به تصویر کشیده و وی را به معذرت خواهی بر خلاف میل باطنی وادار کرده است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۷
این اگر راست میگفت جای اون حرفا میگفت چکتون رفته بانک.مگه کیه که یک نفر خودش رو خورد می کنه و دست این طرف رو بوس میکنه.اقایون دولتی بدونید بلاخره صبر مردم هم تموم میشه اون وقت باید دنبال کار باشید.
ناراضی سازی مردم یکی از ابزار به اضمحلال بردن در جنگ نرم است. زمانی که وزیر خارجه آمریکا برای بار دوم تکرار میکند که از عوامل داخلی بهره خواهد برد خیلی راحت مسئولین از کنار آن میگذرند.
یکی دیگر از این ابزارها حقوقهای نجومیست که مدیران کشور را به آن آلوده کرده اند به نحوی که چنین برخوردهایی را شاهد هستیم.
چند سال است که جنگ اقتصادی را به راه انداخته اند اما مسئولین عزیز خوشبینانه نگاه کرده و سکوت میکنند.
سلام ای کاش 3 ماه به این شهردار حقوق نمی دادند بعدش هم بهش می گفتند نیرو برای شهردار شدن زیاد هست اما کسی پیگیر نیست ......
افرادی مثل این آقا را باید دار زد تا درس عبرتی برای مسئولین زورگو باشه
این چیزها مدتهاست که انجام می شود، و بسیاری از مدیرها در دفترهای خودشان خدایی می کنند و دفاتر مدیران به صورت عرشی در امده اند که گاه بر فرش نزول اجلال می کنند
باید چنین شهرداری را هرچه سریعتر به زباله اندازند . اتفاقا امثال ایشان هم پر از جایگزین هستند که کاری جز خوردن و خوابیدن ندارند
اینجا ایرانه. اگه غیر این اتفاق می افتاد جای تعجب داشت.
قانون کلا طرفدار پیمانکار هستش و کارگر هیچگونه حق اعتراضی ندارد
ظلم و عدم توجه به مردم و فاصله گرفتن از مردم . آدم رو یاد چی میندازه؟؟؟
واقعا رسانه چه چیزی خوبیه

مرسی از اونی که فیلم گرفته
باسمه تعالي

سلام به همه هم‌وطنهاي فهيم و متدين
از اعضاي شوراي شهر و تمامي مسئولين تصميم‌گير مي‌پرسم.
«آيا در مملكت ما قحط الرجال مي‌باشد كه شخصي با اين‌همه به احترامي و توهين به كارگران، اقدام به جايگزيني فرد ديگر با ايشان نمي‌كنند؟»
نیروی شرکتی نیروی قراردادی نیروی رسمی!!! جمهوری اسلامیییییییییییییی!!! اخه این دیگه چیه؟؟؟؟؟ راه باز شده برای چپاول و دزدی!!!! من با مدرک مهندسی نرم افزار با 9 سال سابقه کار فقط ب علت شرکتی بودن زیر 2 تومان حقوق میگیرم اما همکار من با مدرک لیسانس مدیریت!! با 2 سال سابقه فقط ب علت رسمی بودن 5 میلیون به اضافه انواع و اقسام پاداشت ها و مزایا دریافت میکنه.
اینم عدالت
این مورد درتمام ادارت وجود داره و تنوع زیاد قرار داد هانیروی انسانی در ادارات و ضعیف بودن قانون کار باعث این همه مشکلات هست .و روز بروز هم بدتر میشه بدون شک
شهردار:معذرت خواهی از کارگران سپور معاذالله
تابناک شما هم دیر بیدار شدید
همه جا همینطور است
انگار فیلم درام میبینم!
وقتی خود وزراء با وجود اشتباهتشان نه عذر خواهی که با تغییر توسط ریاست جمهور غال!!! قال !!! قضیه غضیه!!! کنده میشه
وای به حال این مملکت
کاش دوره احمدی نژاد تابناک اینقدر فعال میبود که من و امثال من با فلاکت بعد از عمری کار اخراج شدیم و هیچ کس داد ما را نشنید
کم نیستن اینطور ادما تو جامعه
متاسفانه ب قشر کارگر اصلا توجه نمیشه
نمونش گرگران معدن زمستان یورت اذادشهر
همه قول هایی ک ب خانواده هاشون داده شد تو خالی بود
بی پشتوانه بودن قربانیان قتل، تجاوز، جرم و جنایت، بی پشتوانه بودن سپرده گذار، کارگر حقوق نگرفته، معلم و... پشتوانه مردم ایران کجاست؟!
عجب آدمهای مغرور و بی انصافی. حقوقشون رو نداده هیچ حداقل با زبان خوش هم باهاشون حرف نمیزنه
تقصیر خودت هم نیست اگر اون کارگر عوض بوسیدن دست تو که کمک به فرعون شدنت کرده یک سیلی تو گوشت می زد الان اینقدر زبان درازی نمی کردی
خدا به داد کارگران برسد.
البته صرفا با این گزارش نمیشه تمام زوایای مطلب رو درک کرد، شاید شهردار هم یه جاهایی حق داشته باشه(محیط کار سلیقه های مدیریتی مختلفی ایجاب میکنه). اما اگر اینطور که گزارش بیان کرده و ظاهرا حق به جانب کارگران است، باید حتما با این جور مدیران تا حد اخراج و یا تنزل رتبه به سطح کارگری برخورد بشه و حتی جریمه توهین هم از ایشان اخذ بشه.
در جائی که همه ترک هستند چرا فارسی صحبت میکنند
وقتی مرفهین بی درد مسئول می شوند نان کارگر زحمت کش را با قلدری آجر می کند ایا چنین فردی صلاحیت شهر دار بودن را دارد
هرکی به پستی رسید فکر میکنه مردم هیچ حقی ندارن
بر طبق این استدلال جناب شهردار که امثال شما زیاد است در سطح شهر که بیایند به جای شما کار کنند باید بگویم جناب شهردار بنده هم حاضرم یک نفر دکترای مرتبط به امور شهر وشهرسازی ویا هر دکترای دیگری که شما مد نظرتان است را بیاورم که با نصف حقوق شما حاضر است جای شما کار کند آیا شما حاضرید بروید کنار؟
کارگر بدبخت که زن و بچه اش گرسنه اند، برای گرفتن کار دست تو رو بوسیده. حالا که حقوق نداره که مشکلی ازش حل نشده! میخوای تا ابد برات مجانی کار کنه؟
باید شورای شهر این شهردار ناجوانمرد رو برکنار کنن.
ما اهالی مشکین آباد و شهرک بعثت هم از این شهرداری به ستوه آمده ایم . فقط با فروش تراکم این منطقه رو مثل قارچ رشد دادند . ولی متاسفانه جایی که زندگی می کنیم اسمش هست " کرج " و خبری از قانون و نظم نیست
سوال اینجاست که آیا ایشان اصلا ب با این تفکر قدرت تصمیم گیری در مورد شهر را دارد؟ چرا باید شهردار باقی بماند و با یک معذرت خواهی دو پهلو برگرده سر پستش. ایا همانطور که خودش اشاره کرد در این شهر کارگر زیاد هست شهردار قحطی آمده؟
باسلام. قوانين درست اجرا نميشود. بايد كارگران امنيت شغلي داشته باشند. مسئولان از جايگاه خود سو استفاده قدرتي مالي و رانتي نكنند. كارگران ضعيف هستند. آنها را دريابيد. كارگران با حقوق كم هم كنار مي آيند ولي بودن احساس امنيت شغلي براي كارگران مهمتر است و ميتواند با رضايت و با اشتياق در جهت بهره وري بالا براي كشور فعاليت كنند. اين ضامن بقاي يك جامعه، شهر و كشور هست.
این فرد عقده دستبوسی داره. اما من واقعا درود میفرستم به اونهایی که اینچنین افشاگری می کنند تا عده یی پر رو مجبور به عذرخواهی بشن.
ملت دست بوس ومصلحتی اینم زیادشه.
شورای شهر مشکین دشت اگر نماینده واقعی مردم آن منطقه باشند و به رای دهندگان خود پشت نکرده باشند باید فوراً شهردار را عزل کرده و شهردار جدید انتخاب کنند .
نظرات من رو هیچوقت منتشر نمیکنید
همه جا همینه
شرکت های خصوصی بدتره
کارفرما تو سرت هم بزنه چیزی نباید بگی.
اگه بگی اخراجی.
بعد هم باید بگردی دنبال کار، حالا کو کار!
تمامی پیمانکاران طبق قانون نزد کارفرما تضمیناتی از قبیل حسن اجرای تعهدات و سپرده حسن انجام کار و سپرده بیمه دارند که مجموع اینها 20% مبلغ کل قرارداد را شامل میشود این علاوه برآنست که کارفرما قبل از انعقاد قرارداد باید از صلاحیت مالی و فنی پیمانکار اطمینان حاصل نماید اینکه پیمانکار متواری شده عذر بدتراز گناه است زیرا مسئولیت این موضوع مستقیم با کارفرما می باشد.
در این وضع اشفته بازار کار و عدم تامین نقدینگی چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی تحریک کارگران تحت عناوین مختلف خیانت به کارگر و کارفرما و کشور هست . محض رضای خدا به خودتان بیاید .
تا وقتی که دولت و اداره کار به حقوق کارگرها و کارمندها بهاء ندهند وضع درست نیمشه و کارفرماها همیشه دنبال تضیع حقوق کارگرهاشون هستند متأسفانه تو یران نیاز کارگر به کارفرما هستش تا نیاز دوطرفه
اشتغال اشتغال اشتغال
به نظر شما چنین فردی با همچین اخلاق و روحیاتی می تونه یا اصلا می خواد برای مردم کار مفیدی انجام بده. این افراد چرا نسبت به همه کینه و نفرت دارن ؟
وقتی هر گوسفند چرونی با کلک وریا بشه مسئول ورییس دیگه چه انتظاری دارید...............
باعث تاسفه که کلام قاصره و چیزی برای گفتن نیست
تاسف باره چنین برخوردی
آقای شهردار اون بنده خدایی که به طعنه بهش گفتی دستم رو بوسیدی اومدی اینجا دستت رو بوسید برای اینکه شرمنده زن و بچه نشه نه اینکه بعدتز سه ماه بدون حقوق بگی اخراج

اگر مطمن بودم حرفامو منتشر میکنن حرفهای خیلی خوبی برات داشتم آقای بیسواد
گویا برخی آقایان بعد از گرفتن پست اولین کارشان گذاشتن وجدان و انصاف در گاو صندوق و دورانداختن کلید و رمز آن است
جایی ایشان کار میکند لابد ازادی بان .دمکراسی اسن .مگر نه جرات این کتر را نداشت
باید دسته جمعی مزدش را کف دستش می نهادند
این مرد هنوز شهردار هستش.
به شهردار بابت این مدل عذرخواهی نباید ایراد گرفت باید شورای شهر رو که از همین کارگرها رای گرفتند ایراد گرفت که این شهردار رو برکنار نکردند.
بترسید از کسی که به جز خدا پناهی نداره. بترسید از اون روزی که دست خدا از آستین همین کارگر زحمتکش بیرون بیاد و به حسابتان برسه قبل از اینکه خودتان به حسابتان برسید. بترسید از آه مظلوم. بترسید از فخر فروشی. بترسید از حب مقام. خدا جای حق نشسته. چرا شما ها به توحید و عدل و معاد اعتقاد ندارید؟
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
اگر از خدا میترسیدند ؛ وضع مملکت این نبود !!!!
هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود. نه خون اینها رنگی تر از حاکمان قبلی است و نه قراردادی خداوند با ایشان دارد و سنت الهی همیشه پایدار است اگر ایمان دارید بترسید از خشم الهی.
میگم تابناک نظر من نه حاوی توحین و افتراست نه با حروف لاتین پس چرا نزاشتی تو نظرات خیلی نامردی
واقعا گردن کلفت تر از شهرداری پیدا نمیشه.تو همه شهرها واسه خودش حکومت میکنه
کاش قانون حمایت میکرد از افردا ضعیف و کارگر در مقابل این گردن کلفتا
تابی جون قبلا آزاد اندیش تر بودی، الان نظرات رو سلیقه ای قربال میکنی، ۱خبر رو داغ و یک خبر رو اون پشت مشتا نگه میداری، نظرات این خبر قطعا بیشتر از۲ است ولی این کجا و نظرات خبر آقای قرائتی کجا، به نظرت ۱ بوهایی نمیاد؟! فکر کنم عوامل گردانندت جریان خاصی رو دنبال میکنند و قطعا اصل بی طرفی تابناک داره به فنا میره ، ۱خبر خوب، به زودی منتظر ریزش مخاطبانت باش حقه باز
.... میگه دست من بوس کردی خجالتم نمیکشه
وقتی از عدم مدیریت داد میزنیم. یعنی همین. یک مرد نالایق را شهردار. می کنند که توان رسیدگی حتی از. نظر. روانی برای ارامش کارگران توان نداره انوقت اداره یک منطقه. یا شهر را به او می سپارند . بنظر من باید این اقا را از کار. اخراج. کنند و چند ماه هم بهش حقوق ندهند. بعد بفهمه که حقوق نگرفتن سر. ماه یعنی چه . هر. چند اینها انقدر. حقوقشان زیاد هست که اگه ۶ماه هم حقوق نگیرند ذخیره دارند بخورند. اینها فقط اخراج. سلب مسیولیت فقط همین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی