بازدید 4318
۱

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بعد از صلح

کد خبر: ۷۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 08 October 2017
دونالد ترامپ رئیس جمهوری در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که قبل از آنکه سفارت کشورش را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند، می خواهد برای ایجاد صلح میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی تلاش کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند اما در ماه ژوئن با صدور فرمانی موقت خواستار ماندن سفارت در تل آویو شد.
 
 
 
ترامپ در مصاحبه ای با «مایک هاکبی» فرماندار سابق ایالت آرکانزاس که یکشنبه از تلویزیون TBN پخش شد، گفت : کشورش روی یک طرح صلح میان اسرائیل و فلسطین کار می کند.
 
TBN شبکه تلویزیونی مسیحیان است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد.
 
ترامپ در مصاحبه با این شبکه مذهبی افزود: می خواهم قبل از انتقال سفارت به بیت المقدس، برای آن (صلح میان دو طرف) تلاش کنم.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: اگر بتوانیم میان فلسطینی ها و اسرائیل صلح ایجاد کنیم، به نظر من، در نهایت منجر به صلح در خاورمیانه می شود که باید این اتفاق بیفتد.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره چارچوب زمانی برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: قصد داریم در آینده ای نه چندان دور در این باره تصمیم گیری کنیم.
 
کاخ سفید ماه ژوئن در بیانیه ای اعلام کرد: هیچ کس نباید اقدام ترامپ در امضای قانون تعلیق انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس را عقب نشینی از حمایت قاطع رئیس جمهوری از اسرائیل بداند.
 
در این بیانیه که در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر شد، آمده بود: 'ترامپ این تصمیم را برای افزایش فرصت مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین اتخاذ کرده تا به تعهد خود در قبال دفاع از منافع امنیت ملی آمریکا عمل کرده باشد'.
 
این بیانیه همچنین افزود: مساله این نیست که آیا این انتقال صورت خواهد گرفت یا نه، بلکه این است که چه زمانی انجام خواهد شد؟
پس از فرمان ترامپ، سفارت آمریکا در تل آویو می تواند تا 6 ماه دیگر در تل آویو به فعالیت خود ادامه دهد. ترامپ معتقد است که زمان مناسبی برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس نیست.
 
رئیس جمهوری آمریکا پیش تر نیز در گفت وگو با نشریه صهیونیستی 'اسرائیل هیوم' گفته بود که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس کار مشکلی است و باید 'بطور جدی' درباره آن فکر کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کدام صلح و کدام فلسطین .از فلسطین بخاطر ساخت شهرکها چیزی نمانده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان