بازدید 4382

مرگ ۶۰ مسلمان روهینگیایی بر اثر واژگون‌شدن قایق

کد خبر: ۷۳۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 29 September 2017
نهاد پناهجویان سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که در پی واژگونی یک قایق حامل مسلمانان روهینگیا که از کشور میانمار می گریخته اند، بیش از 60 تن از آنان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا از اسوشیتدپرس در ژنو، جوئل میلمن سخنگوی سازمان بین المللی مهاجران به خبرنگاران گفت که با پیدا شدن 23 جسد، مرگ این تعداد از پناهجویان قطعی شده است و بقیه نیز جان باخته تلقی می شوند.
 
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در 25 ماه اوت (سوم شهریور ماه) به بنگلادش گریخته اند، به 501 هزار و 800 نفر رسیده است و تنها طی10 روز گذشته 183 هزار و 800 نفر وارد اردوگاه های پناهجویان بنگلادش شده اند.
 
هجوم گسترده پناهجویان روهینگیا به شهر مرزی کاگس بازار، بنگلادش را با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه کرده است. پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا درمیانمار، حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در بنگلادش حضور داشتند. تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا خود را از طریق رودخانه مرزی 'ناف' و با استفاده از قایق های کوچک به بنگلادش می رسانند که تاکنون 120 نفر از آنان به دلیل واژگونی قایق در رودخانه جان خود را از دست داده اند.
 
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته، هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
 
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در برابر خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است. اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا باعث انتقاد گسترده جهانی از این کشور شده است و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز امروز (جمعه) رفتار دولت میانمار نسبت به پناهجویان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
 
دولت میانمار با رد گزارش بازرسان سازمان ملل متحد در خصوص اتهامات تجاوز گروهی، شکنجه، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا، مانع ورود بازرسان این سازمان و گروه حقیقت یاب به آن منطقه شده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار