بازدید 9758
۹

شرایط اعطای فرزند به دختران مجرد

کد خبر: ۷۲۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 13 September 2017
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی شرایط اعطای فرزند به دختران مجرد را تشریح کرد.

«محسن ارشدزاده» در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قوانین جدید تصویب شده، اعطای فرزند به دختران مجرد جایز بوده و دختران مجرد می‎توانند با طی مراحل قانونی فرزندپذیر شوند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در استان متقاضی دختر مجرد برای فرزندپذیری نداشته‌‎ایم، افزود: در اعطای فرزند، اولویت با زوجین نابارور بوده و دختران مجرد در رده‎ی دوم قرار دارند و دختران مجردی که ازدواج نکرده و به تنهایی زندگی می‌کنند هم‌چنین تمکن مالی کافی دارند، می‎توانند اقدام به فرزندپذیری کنند.

وی با اشاره به شرایط فسخ فرزندپذیری خاطرنشان کرد: اگر سازمان بهزیستی متوجه شود که افراد از فرزندخوانده‎ی خود به خوبی مراقبت نمی‎کنند و دیگر شرایط لازم را برای نگهداری ندارند، با حکم قضایی دادگاه می‌تواند فرزندخواندگی را فسخ کند.

ارشدزاده افزود: هم‌چنین فرزندپذیر خود نیز می‎تواند اقدام به فسخ فرزندپذیری کند. اما به‌منظور تأمین منافع مالی و حفظ حقوق کودک و در صورتی که متقاضی حکم دائمی را امضا کرده باشد، یک سوم اموال فرزندپذیر به فرزندخوانده تعلق می‎گیرد تا در صورت فسخ بعدی از سوی متقاضی، منافع این کودکان تأمین شود.

وی با اشاره به چگونگی شناسنامه‌دار شدن فرزندان اعطا شده به دختران مجرد یادآور شد: در ابتدا طی حکمی از سوی سازمان بهزیستی و دادگاه، اداره‎ثبت احوال شناسنامه‎ی موقتی را با انقضای شش ماهه برای این کودکان صادر می‎کند و در صورت رضایت سازمان بهزیستی از فرزندپذیر، حکمی برای صدور شناسنامه‌ی دائمی صادر می‎شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
اگر دختران مجرد میتوانند بچه ای را به فرزندخواندگی بپذیرند تکلیف نام پدر در شناسنامه بچه چی میشه؟بچه چه کسی را پدر خود میداند؟آیا نام آن دختر مجرد بعنوان مادر در شناسنامه بچه بدون ذکر نام پدر قید میشود؟
ای کاش شرط به نام کردن یک سوم اموال به نام فرزندخوانده را برای فرزندان معمولی نیز اعمال میکردند تا برخی والدین هر طور که دلشان خواست با سرنوشت بچه هایشان بازی نکنند. به ویژه وقتی پای تصمیمهای بزرگ مالی درمیان باشد که روی سرنوشت کودکان تاثیر میگذارد.
هدف دولت از این کار چیه
یا دختران مجرد خیلی زیاد هستن در کشور که همچین قانونی گذاشته یا دولت توانایی پرداخت هزینه این بچه ها رو نداره ، بچه هم پدر می خواد هم مادر به نظر من اینجوری اون دختر میشه نقش دایه نه مادر
اینهم از از آثار گرانی مهریه های بالا و......................که باعث تجرد دختران شده حالا باز هم در فکر اصلاح قوانین و آسان سازی ازدواج نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
علت تجرد دختران
هفت میلیون مرد معتاد در کشور هست نه مهریه و..
کار بسیار خوبی که حتما باید با فرهنگ.سازی اون رو گسترش داد
اول "دختر مجرد" رو تعریف کنید.
سن تجرد چند ساله؟
چرا مردها باید از این حق محروم بشن، مگر در جامعه پدر مجرد نداریم؟
این چه کاریه؟ به جای اینکه به فکر توسعه ازدواج و فرزندآوری باشند دارند ترغیب به تجرد دختران و مادر شدن بدون ازدواج میکنن!! این چه وضعیه تو این مملکت داریم رو دست غربی ها بلند میشیم تو انحطاط
شرایط اعطای فرزند= شیرینی دادن به مسئول مورد نظر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان