بازدید 5974
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی حافظ پس از دو روز کاهشی/ خساپا همچنان ساز مخالف بازار سهام

شاخص کل بورس در بیستمین روز از شهریور ماه پس از ثبت بیشترین افت در روز گذشته، توانست در بازار امروز با حمایت مثبت نماهای معاملاتی فارس، فولاد، کگل و اخابر، رشد 0.14 درصدی را ثبت کند و دوباره سبزپوش شود. همچنین در بازار فرابورس، بازهم همانند روز قبل، شاهد افت شاخص کل بودیم.
کد خبر: ۷۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 11 September 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 شهریورماه 96 با افزایش 113 واحدی به رقم 83 هزار و 369 واحد رسید. نماگر بورس در دو روز قبل، یعنی چهارشنبه و یکشنبه هفته جاری، روند نزولی را ثبت کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری پس از افت 419 واحدی روز گذشته گذشته، شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 36 واحدی به رقم 27 هزار و 4 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 16 واحدی، عدد 17 هزار و 556 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 12 واحد به رقم 13 هزار و 294 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور بر خلاف روز قبل با رشد 0.02 درصدی افزایش 18 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 92 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 43 واحد افزایش به رقم 58 هزار و 148 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 442 واحد معادل 0.24 درصد همراه بود و عدد 183 هزار و 169 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در دقیقه پایانی یعنی ساعت 12:30 در سطح 83 هزار و 369 واحد قرار گرفت. 

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
در بازار امروز، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 88 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 41 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 19 واحد و نماد اخابر (مخابرات ايران) با 12 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد خساپا (سایپا) همانند روزهای گذشته با 20 واحد کاهش بیشترین تاثیر را در جلوگیری از رشد بیشتر شاخص کل بورس داشت و پس از آن، نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 14 واحد و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 478 میلیون و 55 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 37 هزار و 456 نوبت معامله و به ارزش 142 میلیارد و 120 میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تکادو، سیمان فارس خوزستان، آسان پرداخت پرشین، کربن ایران، داروسازی سبحان انکولوژی، حق‌تقدم خرید سهام سیمان مازندران و پشم‌بافی طوس و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کارخانجات ایران مرینوس، اوراق مرابحه بناگستر کرانه و صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع کاغذ سازی کاوه، گرانیت بهسرام، صنایع جوشکاب یزد، کویر تایر، قند اصفهان، پتروشیمی شیراز و صنایع شیمیایی سینا بود.

در مقابل نمادهای تایدواتر خاورمیانه، پاکشو، حفاری شمال، سیمان داراب، آلومینیوم ایران، فرآورده های نسوز ایران و گروه بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز اوراق صکوک سایپا ، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک اجاره سایپا و واحدهای صندوق کیان با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که گروهی از سهامداران برای خروج از سهام پیاذر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صندوق پارند، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهم پاکشو و اوراق مشارکت شهرداری مترو سنگین ترین صف های فروش و بیشترین عرضه ها را داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 34 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آسان پرداخت پرشین با معامله بلوکی به ارزش 121میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس امروز شاخص بزاهم با افت همراه بود و با کاهش اندک 0.30 واحدی به رقم 943 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 170 میلیون و 295 هزار برگه بهادار در قالب 31 هزار و 346 نوبت معامله و به ارزش 148 میلیارد و 599 میلیون تومان داد و ستد کردند.

سیزپوشی حافظ پس از دو روز کاهشی/ خساپا همچنان ساز مخالف بازار سهام

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از عجايب بازار بورس ايران...
يه شركت (سايپا )تعديل مثبت مي ده ، بعد تحت فشار ناظر تعديلش را پس مي گيرد.. .اين وسط هزاران سهامدار حقيقي ضرر مي دن بعد از 5ماه بسته بودن سهم... تا الان شده 20درصد ضرر و سهم همچنان منفي...حقوقي هاي هميشه در صحنه هم اين وسط از آب گل آلود ماهي مي گيرن و سهام حقيقي هاي بيچاره رو از چنگشون در مي يارن...
نه قانوني ، نه هيچي....شير تو شيرواقعي...
تابناك نظرات رو درج كن...
با سلام خدمت سایت تابناک خواهش می کنم پیگیر وضعیت سهام خساپا بشید چرا وضعیت سهام این شرکت به این روز افتاده . باتشکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار