بازدید 5702
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

قرمزپوشی حافظ در بازاری کم‌عمق و به شدت بی‌رونق

سهامداران بورس تهران امروز در اولین روز کاری، در ادامه افت روز چهارشنبه گذشته، بازهم شاهد کاهش نماگر بورس بودند. بر این اساس شاخص کل بورس با افت 0.50 درصد به سطح 83 هزار و 255 واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس نیز شاخص کل با کاهش 5.1 واحد به رقم 943 واحد رسید.
کد خبر: ۷۲۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 10 September 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 19 شهریورماه 96 با کاهش 419 واحدی به رقم 83 هزار و 255 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری پس از افت 58 واحدی در پایان هفته گذشته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 135 واحدی به رقم 26 هزار و 970 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 61 واحدی، عدد 17 هزار و 573 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 46 واحد به رقم 13 هزار و 309 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.70 درصدی کاهش 640 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 73 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 438 واحد کاهش به رقم 58 هزار و 105 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افت 129 واحد معادل 0.07 درصد همراه بود و عدد 182 هزار و 727 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:05 در سطح 83 هزار و 530 واحد قرار گرفت. 

قرمزپوشی حافظ در بازاری کم‌عمق و به شدت بی‌رونق

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 143 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 66 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 49 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 30 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 18 واحد و نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 16 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 14 واحد و نماد جم (پتروشيمي جم) با 13 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بازار سرمایه داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 403 میلیون و 761 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 36 هزار و 16 نوبت معامله و به ارزش 143 میلیارد و 179 میلیون تومان داد و ستد کردند. به نقل از فارس، بازار امروز سهام، بازاری کم‌عمق و به شدت بی‌رونق بود که در آستانه موعد تسویه معاملات اعتباری شرکت‌های گارگزاری و بستن حساب‌ها در پایان عملیات یک ساله منتهی به 31 شهریور ماه اغلب این شرکت‌ها با افت شدید حجم معاملات سهام و در عین حال اقبال به گروه قندی‌ها و تک‌سهم‌های کوچک نوسانی بود، بازاری که با توقف افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی این روزها چشم به سیاست‌های بانک مرکزی در بازار ارز دوخته است.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: داروسازی سبحان انکولوژی، بیمه اتکایی امین، الحاوی، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی، اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز، اوراق اجازه صایتل، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، سیمان لارستان، آتاویل تایر، پشم‌بافی طوس، ورزیران، جوش اکسیژن ایران، شیرین دارو، صنعتی و شیمیایی رنگین، مالیبل سایپا، پشم‌بافی افشار یزد، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و مهندسی فیروزا و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: گلتاش، پتروشیمی جم، صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس و اوراق اختیار فروش تبعی جمع بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. همچنین صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کارگزاران بورس اوراق بهادار، قند اصفهان، قند قزوین، قند هکمتان، کمک فنر ایندامین، بهنوش ایران و قند ثابت خراسان بود.

در مقابل نمادهای فراوری مواد معدنی، ملی مس، پارس سرام، ملی سرب و روی، معادن بافق، فرآورده های نسوز آذر و توسعه معادن روی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار روز جاری سهامداران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق سلف موازی برق سنندج مپنا، اوراق سلف موازی برق ماهتاب گستر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق صکوک اجاره سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام پیاذر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق سلف موازی برق سنندج مپنا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و سهام ملی مس خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 53 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری تهران با معامله 500 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس امروز شاخص با افت 5.1 واحدی به رقم 943 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 180 میلیون و 891 هزار برگه بهادار در قالب 35 هزار و 149 نوبت معامله و به ارزش 135 میلیارد و 817 میلیون تومان داد و ستد کردند.

قرمزپوشی حافظ در بازاری کم‌عمق و به شدت بی‌رونق


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خدا رو شکر بلوک زنی هاشون داره از رونق میوفته.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل