بازدید 13328

جزئیات مراسم تشییع مهدی سحابی

پیکر او بلافاصله بعد از ورود به تهران از مهرآباد به بهشت‌زهرا (س) منتقل می‌شود و بعد از انجام مناسک غسل و نماز میت به منزلش در تهران بازمی‌گردد. مراسم تشییع پیکر او نیز از ساعت 9:30 صبح از در منزلش به سمت بهشت‌زهرا (س) انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۴ 14 November 2009
مجید سحابی گفت: پیکر مهدی سحابی بامداد چهارشنبه 27 آبان به تهران منتقل و مراسم تشییع پیکر او صبح همان روز از مقابل منزلش به سمت بهشت‌زهرا (س) برگزار می‌شود.

برادر زنده‌یاد مهدی سحابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: پیکر مهدی ساعت 1:30 بامداد چهارشنبه 27 آبان با یک پرواز شرکت هواپیمای ملی فرانسه به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل می‌شود.

وی افزود: پیکر او بلافاصله بعد از ورود به تهران از مهرآباد به بهشت‌زهرا (س) منتقل می‌شود و بعد از انجام مناسک غسل و نماز میت به منزلش در تهران بازمی‌گردد. مراسم تشییع پیکر او نیز از ساعت 9:30 صبح از در منزلش به سمت بهشت‌زهرا (س) انجام می‌شود.

برادر زنده‌یاد سحابی در پاسخ به این سوالی درباره جزئیات این مراسم گفت: برنامه‌ریزیهایی در این خصوص انجام شده اما چون هنوز هیچ برنامه سخنرانی قطعی نشده و تصمیمی گرفته نشده نمی‌توان چیزی قطعی گفت.

این در حالی است که روز گذشته یکی ازسایتهای خبری از انتقال پیکر مهدی سحابی به ایران در "روز دوشنبه" خبر داده بود.

این مترجم، نقاش و نویسنده ایرانی یکشنبه‌ شب گذشته 17 آبان و در سن 66 سالگی بر اثر سکته قلبی در فرانسه درگذشت.

سحابی مترجم رمان معروف و هفت جلدی "در جستجوی زمان از دست رفته" اثر مارسل پروست است که از آن به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای ادبی جهان یاد می‌شود.

"مرگ آرتمیو کروز" (کارلوس فوئنتس)، "مادام بوواری" و "تربیت احساسات" (گوستاو فلوبر)، "دسته دلقکها" و "مرگ قسطی" (لویی فردینان سلین) از دیگر آثار این مترجم فقید است. از وی چند اثر تالیفی نیز در حوزه داستان کوتاه و رمان به یادگار مانده است که از جمله می‌توان به رمان " ناگهان سیلاب" اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آیا با مرحوم دکتر یدالله سحابی نسبتي دارد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی