بازدید 43131
با این شرایط نمی‌توان به بهبود اوضاع گردشگری و رشد اقتصاد دلخوش کرد؛

ویترین لک‌دار و زشت کشورمان پیش روی گردشگران خارجی! +فیلم

در حالی که مسئولان کشورمان بر ضرورت تقویت بخش گردشگری بارها تأکید کرده و دورنمای زیبایی از رونق گرفتن این بخش در اقتصاد و آینده کشورمان ترسیم می‌کنند، شواهد از ندید گرفتن بدیهی ترین اصول جذب گردشگر در کشورمان حکایت دارد؛ بدیهیاتی که در ویترین گردشگری کشورمان به روشنی به چشم می‌آیند و بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسند.
کد خبر: ۷۲۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 09 September 2017
ویترین چیست و چه کارکردی دارد؟ آیا می‌توان ویترینی پر اشکال تدارک دید و انتظار جلب نظر مشتریان و افزایش شمارشان را داشت؟ کمی به این پرسش ها دقت کرده و سپس شرحی را بخوانید که یکی از گردشگران خارجی از ویترین گردشگری کشورمان ترسیم کرده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که مسئولان کشورمان بر ضرورت تقویت بخش گردشگری بارها تأکید کرده و دورنمای زیبایی از رونق گرفتن این بخش در اقتصاد و آینده کشورمان ترسیم می‌کنند، شواهد از ندید گرفتن بدیهی ترین اصول جذب گردشگر در کشورمان حکایت دارد؛ بدیهیاتی که در ویترین گردشگری کشورمان به روشنی به چشم می‌آیند و بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسند.
 
تنها کافی است یک بار گذرتان به بزرگترین فرودگاه بین المللی کشورمان در حومه پایتخت بیفتد تا بوی بسیار نامطبوعی که در مسیر فرودگاه استشمام می‌شود، برای همیشه در خاطرتان لکه تاریکی حک نماید؛ اما نخستین برخورد (First Impact) گردشگران خارجی که با پرواز راهی کشورمان می‌شوند، از این هم دردناک‌تر است.

فرودگاهی آکنده از جمعیت که هنوز شیوه سوار و پیاده شدن از هواپیما در آن، شیوه‌ منسوخ چند دهه پیش جهان است و با رسیدن به سالن‌ فرودگاه، اسف‌بار‌تر هم می‌شود؛ انبوهی از جمعیت که در صفوف نامنظم برای عبور از گیت های بازرسی و گمرکی و ... قرار گرفته‌اند و از فرط خستگی و رعایت نشدن حداقل‌های مورد تقاضای ایشان، نارضایتی را در چهره بسیاری شان می‌توان دید.

وضعیتی که در امکانات نامناسب رفاهی نیز خودنمایی می‌کند و با رسیدن به مجموعه های حمل و نقل فرودگاهی و تاکسی سرویس‌هایی که گاه نرخشان برای جابجایی مسافر دست کمی از نرخ بلیت پروازهای خارجی ندارد، تکمیل می‌شود؛ مجموعه کاملی از عواملی که می‌توانند سفر نخست بسیاری از گردشگران خارجی به کشورمان را به آخرین سفر ایشان به این مقصد تبدیل کند.

اوضاع وخیمی که در فرودگاهی با نزدیک به سیصد پرواز در روز حاکم است؛ ویترینی به غایت زشت و پر ایراد از کشورمان که داعیه برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری در جهان را دارد و می‌خواهد به کمک این جاذبه ها، پذیرای خیل گردشگران شده و از این مسیر به رشد اقتصادی و توسعه دست پیدا کند؛ اما به قدر تدارک تصاویر و تابلوها یا بروشورهای معرفی چند جاذبه شاخص گردشگری کشورمان هم در برخورد نخست به مخاطبان چیزی عرضه نمی‌کند.

انگار نه انگار که جز انبوه بیلبوردهای تبلیغاتی و باجه‌های اطلاعات، تاکسی و بوفه، می‌شود و باید باجه‌ای برای معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی، عرضه نقشه و یا فروش محصولات اینترنتی و چندزبانه مرتبط تدارک دید و در یک کلام، شرایطی فراهم آورد که میهمانان کشورمان به تکرار سفر به ایران ترغیب شوند.

وضعیتی که اگر بگوییم بسیار وخیم تر از این هاست، ممکن است به سیاه نمایی درباره وضعیت بزرگترین فرودگاه کشورمان محکوم شویم اما بی شک زشت ترین تصویری است که می‌توانیم پیش روی گردشگران خارجی قرار دهیم؛ گردشگرانی که این اوضاع را با اوضاع حاکم بر دیگر فرودگاه های جهان قیاس کرده و گاه این تصویر نامطلوب از کشورمان را به گونه ای به خارج از مرزهای کشورمان انعکاس می‌دهند که ده ها تأکید و قانون و مذاکره نمی‌تواند در جذب و دفع گردشگر به این میزان مؤثر عمل کند.

مثل این تصاویر که یک خانم اهل روسیه در اینستاگرام خود منتشر نموده و واقعی تر و گزنده تر از آن است که بتوان ردش کرد یا برایش دلیل تراشید؛ آنقدر واقعی که هر آن اراده کنید، می‌توانید نمونه در حال جریانش را در چند ده کیلومتری جنوب تهران، در فرودگاه پیشانی کشورمان ببینید و سری به تأسف تکان دهید!
 
تعداد بازدید : 8414
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۵۷
مساله عدم مدیریت یا مدیریت ضعیف نیست. مساله این هست که این موضوعات اصولا جز اولویت ها نیست. ما موضوعات خیلی مهمتری در دستور کار داریم...
یاد روز اولین افتتاح فرودگاه میافتم... واقعا حیف شد اون کنسیرسیوم خارجی رو برای ارائه خدمات فرودگاهی از دست دادیم.. کاش تابناک در مورد اون اتفاقات و برخوردهای خودسرانه هم مطلب مینوشت. هر چند میدونم از ترس فیلتر شدن از اینکارا نمیکنه
تابی جان. این چهره زشت متاسفانه فقط در فرودگاه و ویترین نیست. متاسفانه داخل مغازه اجناس به مراتب بد تری دارد. محصول دست من وشما. خسته نباشی
ممنون که دلسوزانه نوشتی
ای کاش مسئولان بخو نن و توجه کنن
همه ی اینا درست! ولی حرفای ایشون رو منعکس کردین چون یه خارجیه! ما برای خودمون ارزش قایل نیستیم, هزاران حرف هست... پیشنهاد هست... اعتراض هست ولی هیچوقت منعکس نمیشن!!
ای بابا ما که چندین سال برای همه چیز تو صف وای میسیم دارن از الان ابندیت میکنن طبیعی .
تجربه تلخ رفتار مامورانی که در پشت گیت ها نشسته و با مسافران برخورد می کنند. حکایتی اندوهناک از عدم آگاهی از رفتارهای توام با احترام و برخوردهای گاه کینه توزانه با گردشگران؛ به ویژه هم وطنان ایرانی که از خارج به ایران می آیند و یا می روند را به خوبی به نمایش می گذارد. ویترین مورد نظر شما سال هاست که رفتارهای بیمار گونه را به همه پیشکش می کند. امیدوارم که مقاله شما تلنگری بر مسوولین کشور باشد تا بدانند که باید داناترین و با ادب و با فرهنگ ترین ماموران را در دروازه های ورودی کشور بگمارند تا با همگان رفتاری بخردانه داشته باشند. رفتاری که نشان گر فرهنگ کهن و زیبای ایرانیان است نه فرهنگ کینه توزانه برخی ناآگاهان.
منکر مشکلات فرودگاه امام نیستم علی الخصوص قسمت تاکسی ها که باور کنید یکی از دلایلی که کمتر میام ایران رفتارهای ناشایست بعضی از تاکسیهای فرودگاه هستش . اما باید اضافه کنم در چند سال گذشته چند بار گذرم به فرودگاه اصلی مسکو خورده و به نظرم یکی از بدترین فرودگاههای که من دیدم چه از لحاظ رفتار پرسنل و چه بی نظمی ساختاری . این خانمم از جای دیگه ناراحته داره اینجوری صحبت می کنه وگرنه هرکس گذرش به فرودگاه امام افتاده باشه می دونه که پاس کنترل اون جلوی صف قرار گرفته و ایشون امکان رصد پرسنلش رو از ته صف نداره که ببینه طرف رفته چای بخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
اخ گل گفتی
بنده خودم شاهد این جور صحنه ها بودم . شاید باور نکنید که در فرودگاه پاریس تنها صف مسافران ایرانی بود که دعوا و درگیری لفظی در کنارساعتها انتظار رو میبینی. چه حسی پیدا می کنید وقتی مثلا در اداره، بانک یا هر جای دیگری ببینید ده ها نفر تو صف هستند در همان زمان کارمندان دیگری لم دادند ،گپ میزنند و چایی میخورند و به شما هم مثل یک طلبکار نگاه می کنند. یک خوردهغرور خودمان را کنار گذاشته از دیگران یاد بگیریم ،بد نیست.
ما دیروز ساعت 3 صبح وارد فرودگاه امام شدیم کلی مسافر تو صف منتظر مامور برای زدن مهر ورود بودند و می گفتند یک ساعته ما منتظریم تا مامور بیاد و مهر ورود بزنه و ما هم نیم ساعتی تو صف معطل شدیم تا آقایون مامور که رفته بودند بخوابند به صدای اعتراض مسافرین سلانه سلانه اومدند و غرغر زنان که ما از صبح اینجاییم بایستی کمی می خوابیدیم !!
کجای دنیا چنین حالتی رو دیدین؟
نه تنها توریست بلکه شهروند این مملکت هم اگه امکانش رو داشته باشه پا میزاره به فرار!
انتقاد سازنده رو باید بپذیریم . حتی اگه تند و غیر محترمانه باشه. باید عادت کنیم که کشورهای دیگه از ما انتقاد کنن. این باعث سازندگی میشه. اینقدر آبروریزی باید بشه تا درست بشه .
اینکه ما باید مدیریت و شکل خدمات خودمون رو ارتقاء بدیم شکی نیست ولی حداقل این خانم روس سری به یزرگترین فرودگاه خودشون در مسکو بزنه و با همین نگاه وضع اونجا رو مشاهده کنه و ببینه ایا اوضاع خودشون از این بهتره ؟!! من خودم گردشگرهای ژاپنی و اروپایی رو در فرودگاه "شریمیتوو" مسکو دیدم که با عصبانیت می گفتند بار آخری هست که به روسیه میان !! کلا روسها بسیار علاقه دارند "علی رقم واقعیت" خودشونو از کشورهای دیگر مخصوصا ایران بالاتر ببینند ، بارها در شبکه های اجتماعی روسها دیدم که یک عکس از یکی از روستاهای ایران رو با مرکز شهر مسکو مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که ایران کشوری عقب افتاده است !!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
این سوزش روسها رو نباید دست کم گرفت
اشكالات فرودگاه امام بسيار فراتر از آن چه شما گفتيد هست. اشكال اساسي نحوه بازرسي بدني بانوان به هنگام ورود به فرودگاه هست.
به نظرم پوران رخشنده بايد يك فيلم جديد بسازند:"هيس! مسافران فرودگاه بين المللي فرياد نمي زنند!"
لطف کنید از این خانم در صفحه اینستاگرامش تشکر کنید. تشکر رسمی از سازمان جهانگردی
ترمینال جنوب از فرودگاه امام امکاناتش بیشتره.
فرودگاه امام ضعیف ترین و داغون ترین فرودگاهی هستش که من بین 12 کشوری که رفتم دیدم
موقع رفتن معطلی یک ساعته جهت ورود به سالن تحویل چمدان معطلی دوباره یک ساعته جهت کنترل پاسپورت گیت های کم جهت سوار شدن مسافرین به هواپیما
موقع برگشت بر خورد با راهرو دراز و دلگیر ورودی به سالن کنترل پاسپورت معطلی یک ساعته جهت کنترل پاسپورت وجود فقط 4 ریل چمدان جهت دریافت ساک یا چمدان و موقعی 2 با 3 پرواز با هم بشینند این معطلی به 2 تا 3 ساعت هم میرسه
عدم نزدیکی به فرودگاه داخلی و معطل شدن مسافرات خارجی و پیمودن مسیر 2 ساعته تا رسیدن به فردوگاه مهرآباد
نداشتن اتوبوس و مترو منظم به داخل شهر و بالعکس و .....
انصافا وزیر به درستی گفتند که از خارج باید مدیر بیاوریم ، البته همان بهتر که خود وزیر را هم از خارج بیاوریم
نکته جالب اینه که صف خارجی ها و ایرانی ها فرق می کنه که معمولا صف خارجی ها موقع چک پاسپورت کوتاهتره.ببینید که چه اوضاعی تو صف ایرانی ها است.شما باید دست کم چهار پنج ساعت زودتر اونجا باشی تا تمام صف ها رو رد کنی.به نظرم واقعا مهراباد بهتره.تو چند کشور همسایه چون بچه به بغل بودم همه کارهام رو زود انجام می دادن اما تو کشور خودمون انگار این چیزا مهم نیست
البته ما هم از فرودگاه امام استفاده کردیم متاسفانه ورود به کشور در این فرودگاه خیلی اسفباره ولی باور کنید فرودگاههای روسیه هم اوضاع بهتری نداره
البته ما هم از فرودگاه امام استفاده کردیم متاسفانه ورود به کشور در این فرودگاه خیلی اسفباره ولی باور کنید فرودگاههای روسیه هم اوضاع بهتری نداره
سلام
بسیار اسفناک. ما ایرانی ها به برخی کارها عادت کرده ایم در حالی که بسیار زشت و ناپسند است. مکالمه تلفن خصوصی کارمندان در ادارات بسبار عادی شده در حالی که ارباب رجوع منتظر هستند.
تا مادامی که نفت می فروشیم قدر گردشگر ندانیم.. امروز ترکیه بیشتر از پول نفت ما از گردشگری پول در می اورد و میلیون ها ترک را سر کار گذاشته است. ولی آیا در کشور ایران ما قادر به ساخت یکی از هزاران هتل درجه یک که در آنتالیا آنالیا و استانبل و ,,,,,,,, هستیم.. یک کشور خارجی حاضر به سرمایه گذاری در کشور ما است؟؟؟ خیر..
با سلام ،اين واقعيت سيستم حمل و نقل و گردشكري در ايران است،چرا راه دور بريم هنوز نتونستيم سيستم توالت هاي بين راهي درست إيجاد كنيم هنوز نتونستيم براي داخل شهرها امكانات مناسب تهيه كنيم متاسفانه مسيولين ما فقط شعار ميدهند
متاسفانه واقعيت امروز فرهنگ جامعه ايران هستش هيچ فرقى هم نمى كنه تهران يا شهرستان!!!!!!!
شمال شهر يا پايين شهر!!!!!!!
تابناك انتشار بده لطفا.......
اين كوچكترين مسئله اي هست كه در رابطه با توريسم داريم...بوي بد فضاي اطراف فرودگاه و از همه مهم مممم تر توالت هاي بين راهي از كاشان تا اصفهان...توالت هاي عمومي در شهر اصفهان...(اينا رو من خودم به عينه از نزديك به خاطر دعوت اشتباهي كه از دوستانم كردم مشاهده كردم) رفتار ناشايست بعضي از كاسبان....وووووو و قبل از هرچي پروسه پيچيده دريافت ويزا و و و مشكلات تابناك عزيز يكي دو تا نيست...الان البته فكر مي كنم كاش به دوستان من ويزا نمي دادن تا اينقدر خجالت زده نمي شدم.
واقعا متاسفم
مدیریت نداریم و فقط ادعا داریم و در همه موارد عقب مانده هستیم
در همه بخشها وضع اینجوریه
تابناک جان بابا یک راه حل دارد محمود این محمود هست که می تواند مدیریت جهان را به دست بگیرد!!!!! محمود
امان از این توالت های فرودگاه. توالت های نوع ایرانی را کمتر کنید. توریست چگونه توالت ایرانی استفاده کند. کا غذ توالت هم عین کیمیاست
تاسف بار اینجاست که اصلاح این موارد بسیار ساده است و هیچ توجهی برای عدم انجامش نیست.
تنها دلیلی که من پیدا میکنم عدم به کاگیری افراد متخصص در جای خود است.
متاسفانه مشکلی که همه جای کشور دیده میشود و متخصصین حرفشون شنیده نمیشه و پستی و مقامی هم ندارند.
واقعا فلاکت بار هست. فرودگاهی شلوغ و بی در وپیکر که از بدو ورود تا خروج از آن با مشکل روبرو هستید. صف کنترل بلیط (بدون هیچ دستگاه کنترل اتوماتیک) - صف کنترل گذرنامه دقیقا یکساعته - هزینه گزاف یک ساندویچ یا قهوه و ارائه و کیفیت آن در حد میدان راه آهن - تابلوی گیت ها اکثرا خراب هستند و کار نمیکنند - نظافت دستشویی و کیفیت متریال آنها در حد نازل - صف گرفتن ارز (یکساعت) - قیمت گزاف پارکینگها - کیفیت پارکینگ رو باز وانتقال مسافر به ترمینال- عدم مسئولیت پذیری پارکینگ ها برای صدمه به خودروها- محیط مرده و بی تحرک فروشگاهها و .... در کل فلاکت. اینها معلومه یک بار هم به فرودگاههای حتی درجه سه دنیا سفر نکردند تا کیفیت را بفهمند. اقدام عاجل وزیر لازم هست
متاسفانه در این بخش هیچگونه سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و مشکل بسیار بزرگ و مسعولین در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده.
واقعا تاسف باره از ديدن اين فيلم خودم پيش خودم خجالت كشيدم.
اميدوارم رييس جمهور اين فيلمو ببينه...
آبرو و اعتبار يك كشور...
صحیح میفرماییدتابناک،منهم به عنوان یک هموطن از این وضع ناراحتم.کافی است به همسایگی کشورمان باکو نگاه کنیم،وتمیزی شهروفرودگاه را ببینیم.
فرانسه با 60 میلیون جمعیت ، 80 میلیون گردشگر داشته است (موسسه گالوپ) کشوری نه چندان قدیمی و تاریخی درست بر عکس ایران با قدمتی حداقل 3000 ساله و هزاران آثار تاریخی و باستانی. البته گردشگری تنها و فقط دیدن آثار نیست ، همه جوانب و ظواهر را باید در نظر گرفت و همه چیر بهم بستگی دارد. اباد شدن و آباد کردن روستاها و شهرهای مرزی باید در برنامه قرار گیرد ( گردشگرانی که از مرز وارد میشوند ).تهران هم فقط مناطق شمال شهر و/یا جدیدا منطقه 12 نمی باشد همه 22 منطقه شهری باید سامان یافته باشند.
امروز من تو فرودگاه بودم خیلی وضع بدی بود... اصلا قابل قبول نبود... .......وضع جوری بود که مردم با هم درگیر می شدن..
بعید میدونم که این کلیپ و کلیپ ها و اعتراضات راه به جایی ببره. اینقدر مسوولین درگیر ژن های خوب و جاهاشون هستند که فکر این ها رو نمی کنند. دیشب خوندم وقتی تاخیر قطاری در ژاپن بیش از یک دقیقه میشه ، راننده قطار و مسوولین قطار از تک تک مسافران عذرخواهی می کنند.
البته فکر می کنم که این خبر یه دروغ باشه یا اگر هم درست باشه یه افسانه است برای ما مگه میشه ! مگه داریم! توی ایران باید صبر کنی و حوصله به خرج بدی و دم نزنی!
اوضاع چی این مملکت خوبه که بخواد فرودگاه و جاده هاش خوب باشه ....
از دستشویی هاش نگفتی...!
واقعیت اینه که کسی که مسئولیت یه فرودگاه رو داره حداقل باید ۲۰ تا فرودگاه بین المللی درست حسابی رو دیده یا چندسال خارج از کشور زندگی کرده باشه. حالا شما سوابق مدیران فعلی رو بررسی کن خودت متوجه میشی!
یک پرواز خارجی که می شینه گیت کنترل پاسپورت چنان صفی میشه که حتی ملت مجبورند روی پیاده روی متحرک بایستند! وای به روزی که س یا چهار هواپیمای مسافرین از خارج از ایران همزمان وارد بشه!
حیف پولی که خرج شد تا این فرودگاه به این شکل بی سلیقه ساخته بشه
نگران نباشید ...
آبرومون رفت . بعضی ها که مسئولیتی دارن چکتر می کنند واقعا!!
چند سال پیش داشتم از دبی به تهران بر می گشتم ، توی هواپیما با دو تا امریکایی مسن آشنا شدم . تا برسیم به تهران رفته بودم بالای منبر براشون که کشور ما چقدر جاذبه گردشگری داره و ما چقدر با فرهنگ هستیم ؟ از شانس ما اونا گفتن ما سفرای توریستی امریکا در ایران هستیم!؟؟ وارد فرودگاه شدیم اولین چیزی که پیش اومد یکی از این چرخی ها اومد بهش با اصرار گفت کمک می خوای البته همه اصرار هاش به زبان فارسی و با لحجه آذری بود . یعنی به زور بهش فهموند نمی خوام چون فقط یک ساک دستی دارم . دومین چیزی که پیش اومد یه بنده خدایی با تیپ جاهلای دهه چهل و پنجاه ( کلاه شاپو ، شلوار دمپا گشاد ، پیراهن یقه باز رو کت و پاشنه کفش خابونده تازه اونم بدونه جوراب ) دیگه منتظر بار نموند که تسمه نقاله براش بیاره ، با همون هیبت پرید روی تسمه شروع کرد به دویدن دنبال چمدونش ؟؟ منو میگی یه لحظه از خجالت مغزم شروع کرد به erorr404 دادن . این خارجی ها رو گفتیم ببریم بازار ، توی هر مغازه ای می رسیدیم مجبور بودم زودتر برم تو بگم دوستان دعوا نکیند این خارجی ها بیان برن بعدش خودم شخصا مشت اول رو ده هزار می دم ! به قول این دوستان ، جوان های خارجی نمیان ایران برای اینکه ایران براشون غیر از محدودیت چیزی نداره . چون اونا از لحاظ پوشش و از لحاظ تفریحات و ... در ایران مشکل دارند . ختم کلام اینکه ما ایرانی ها متاسفانه موضوع فرهنگ و تمدن رو با هم قاطی کردیم . بهتر یه نگاهی به فرهنگ رانندگیمون و یا فرهنگ توی نوبت ایستادنمون و یا خیلی چیزهای دیگمون بندازیم . این موارد ممکنه برای ما عادی شده باشه ، ولی کسی که از بیرون میاد براش غیر قابل باور هستش و احساس خوبی نسبت به این رفتارها نخواهد داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
هر کی هر کشوری میره باید به قوانین و فرهنگ اون کشور احترام بزاره قرار نیست ایران بشه محل عیاشی جوان توریست خارجی!
بهترین کار اینه که آدم سکوت کنه
سلام
واقعا حرفش درسته .نفرت انگیز ،بی برنامه،نا منظم به معنای واقعی در تمام بخشها
اداره گذرنامه هم که گله سر سبدشه توی اوج مسافرتها با ۱۰ درصد ظرفیت کار میکنه و بیشتر گیتهاش تعطیله که باعثه معطلی چندین ساعته میشه تازه این خانم از گیت اتباع خارجی رفته که خیلی خلوته وای به حال ایرانیا
بنظر من تعطیلش کنن بهتره فکر کنم امکانات مهرآباد هنوز هم بهتره ...
این واقعا نتیجه و ویترین چندین سال مدیریت علمی آقایانه!!!
شاید دولتی ها دنبال جذب توریست باشند اما بسیاری از مقامات موافق نیستن ونگران تاثیر فرهنگی آنان میباشند در صورتی که با پیشرفت تکنولوزی دیگه دنیا به یک دهکده تبدیل شده وحضور یا عدم حضور توریست تاثیری بر اثر گذاری فرهنگی ندارد
مسئولان عزیز و زحمتکش این مملکت واسه ایرانیها نذاشتن آبرو بمونه .
درسته که اوضاعمون زیاد مساعد نیست. ولی این خانم هم خیلی شورشو در آورده. توی دانشگاه ما چندتا دانشجوی روس اومد، اینقدر دعوا و کتک کاری و بی نظمی کردن که همشون اخراج شدن. آدمای بشدت خشن و خشک و مزخرفی هستن
راست گفته بنده خدا تازه خیلی چیزا رو ندیده!!! مشکل کشور ما خیلی عمیقتر از این حرفاست.
همه حرف می زنند ، می نویسند و یا انتقاد می کنند حتی مسئول مربوطه کیییییییییییییییییییییییییییییییییی می خواهد حل کنه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
همه حرف می زنند ، می نویسند و یا انتقاد می کنند حتی مسئول مربوطه کیییییییییییییییییییییییییییییییییی می خواهد حل کنه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
چه عجب یکباراز نابسامانیِ این فرودگاه ِ به اصطلاح بین المللی گفتید. این فرودگاه از نظر ابعاد ، از فرودگاه های دست چندم ِ داخلی هم کوچکتر است. به هنگام ورود با تاکسی هایی که بدون نظم پراکنده اند مواجهید و معلوم نیست از کجا باید وارد شوید. اگر خودرو خود را به پارکینگ ببرید گریه تان می گیرد . زمینی بایر و خاکی چندکیلومتر دورتر از فرودگاه تازه اگر جا پیدا کنید ، بعد باید منتظر اتوبوس هایی شوید که اصلا مخصوص اینکار نیستند، چون باید چمدان های سنگین را از چندین پله ی اتوبوس بالا ببرید و .... وقتی وارد سالن شوید بعلت کوچکی سالن همه در هم پیچیده اند و نمیدانند صف ورودی چگونه است. و تازه فرهنگ صف سازی هم که وچود ندارد هر که بتواند از اواسط وارد صف ها می شود. چند فروشگاه بسیار کوچک که در حد فرودگاه شهرستان هاست با قیمت های بالا. با همه ی اینها وقتی وارد سالن اصلی و بسمت کانتر ها می روید هم وضعیت بهتر نیست. شلوغی و هرج و مرج ، نا کافی بودن راهنماهای آن بخش کم بودن تلویزیون های اطلاع رسانی و ...... مشکلات این فرودگاه بسیار بسیار زیاد است به فریاد اعتبار کشور ایران برسید.
چهره کشور کیلو چند
فرودگاه نه شایسته مردم ایرانه نه شایسته نام امام خمینی(ره).شلوغ بی نظم بدون امکانات با پارکینگ های پر و.....واقعا جای تاسفه.
اون احمق هایی که میان ایران حقشونه... این همه جای دیدنی توی این دنیای به این یزرگی پامیشن میان ایران که حتی یک توالت تمیز توی جاده هاش و شهرهاش پیدا نمیشه ..

حالا جاده هایی که باید اسمشونو گذاشت کشتارگاه به کنار
از پایتخت میگوئید ! وای بحال شهرستانها چیزی که خیلی همه را چه ایرانی و چه توریستها را آزار میدهد سرویسهای بهداشتی است که بسیار کثیف و غیر قابل استفاده است در کنار تمام مشکلات سر راه توریستها چیزی که بیشتر از همه صدای توریستها را در آورده همین مشکل توالتها است . واقعا زشت است برای کشور ما که ادعای فرهنگ و تمدن دارد و دین ما تاکید بر نظافت دارد توجهی به نظافت و پاکیزگی نداریم و این مشکل تابلوی تمام عیار فرهنگ ما در برابر مهمانهای خارجیست ! مسئولین هم فقط شعار میدهند و قادر نیستند مشکلات کوچک اینجوری را که با کمترین توجه و قابل حل است بر طرف نمایند ! چقدر کار دارد پاکیزگی و نظافت سرویسهای عمومی را به شرکتها و پیمانکارهای خصوصی واگذار نمایند ...
تازه متوجه شدین تابناک جان
بازم خدا را شکر
بهش بگو
اولاً ما خوبیم !!!
ثانیاً اینهایی که متصدی امور هستند ، از طریق آزمایش ژن انتخاب شده اند !!!
ثالثاً تازه کجاشو دیدی ؟ بیا یک چند ماه در ایران زندگی کن که بفهمی خدا چه جوری بندگانش رو تنبیه می کنه . در کشور ما صندلی تاکسی ها سوراخ است . اتوبوس و مترویمان پر از دستفروش و جیب بر است . کامیون های جنگ جهانی اول و دوم هنوز در ایران کار می کنند . خودرو هایمان استاندارد ایران 4 ایران 5 ..... را دارند . مهاجران افغان با موتور در خیایان ویراژ می دهند . خلاصه آنچه خوبان همه دارند ما یکجا داریم !!!
برادربزرگوار اول باید عزت واحترام وآسایش ونظافت وغیره داخل منزل وافراد خانواده رعایت بشود بعد خارج از آن را انتظارداشت ماخودمون درگیر هزاران عیب وایراد هستیم اونموقع چگونه میخواهیم به گردشگران خارجی سرویس بدیم
من استرالیا زندگی می کنم، توی راه که به فرودگاه دوحه می رسید می بینید که کشور ما واقعاً 200 سال با دنیا فاصله دارد. متاسفانه ما فقط بلدیم حرف بزنیم. اگر چیزی به نام هوش در ایرانی هست پس کجاست، این که همه اش شد بی خردی!
عین واقعیته ، وضعیت فرودگاهها از هرنظر ازجمله نحوه برخورد و کاربلدی پرسنل و انتظامات و گیت افتضاح است. امکان ندارد کسی برای باردوم حاضرباشد از فرودگاههای کشورمان تردد کند. فرودگاه امام از همه بدتر و افتضاح تر است. متاسفانه فرودگاه مهرآباد را هم با این طراحی پارکینگ و مسیرهای تردد خراب کردند.
آفرين به اين مطلب، ولي اينجا هيچ چيز حاكم نيست مگر بي مسوليتي و هرج و مرج
مشکلی نیست، این روهم به حساب استکبار جهانی فاکتور کنید. می گیم کار استکبار جهانی هستش به دولت ایران ربطی نداره، همه هم باورشون می شه، والا !!!
اگر گوش شنوا و فرد مشکلی در این مملکت گوشش به این حرفها بود خوب بود مسئولین ونمایندگان از vipمیگذرند و درد مردم را نمی دانند بدتر از ان هم وضع تاکسی ها است که از شخصی کارمند فرودگاه گرفته تا رفیق آنان و تاگسی های قانونی که عموما کثیف و با بوی بد هستند و بعد تا رسیدن به شهر باید از بوی فاضلاب خفه شوی بارها گفته شده اما کو ترتیب اثر و دلسوزی که واژه فرنوش شده است چون آنان که از خارج میآیند و به خارج میروند شهروند نیستند اکثرا صد انقلاب هستند چرا باید برای آنان هزینه کرد و.....
فرودگاه کشورهای حاشیه خلیج فارس از کوچکترین آنها که بحرین است تا ولی قابل مقایسه با فرودگاه ما نیستند فکر نکنم هیچ فرودگاهی غیر دمشق و کابل قابل مقایسه باشد
دهها سال است که اینها را می گوئیم و می نویسیم ، در همه موارد ، در مورد فرودگاه ، قیمت و کیفیت خودرو ها ، قیمت کالاها ، قاچاق کالا ، کیفیت زندگی شهری وووو . اما هیچ اتفاقی نمی افتد ، روز به روز همان است که بود و بلکه بدتر ، وقتی هم حرفی در این موارد زده می شود که اغلب انتفاد است به هم می گوئیم : خدا را شکر که جنگ نیست ، امنیت داریم ، چار ستون بدنمان سالم است ، نفس می آید و می رود و همینطور ....
واقعیت این است که این روش مدیریت در این دهه ها به دلیل نبود حس وطن پرستی کشور را به نقطه بن بست کشانده و با ادامه این روش که با چایگزینی نسل دوم همین مدیران از طریق ژن های خوب ظاهرا ادامه خواهد داشت ،نابودی همین چیزهای ناقصی که داریم هم قطعی است .
باید فکری اساسی کرد ، این فیلم و عکس و نظرات هم پشیزی برای مدیران کشور ما ارزش ندارد ، اصلا درکی از این مسائل ندارند . باید یک فکر اساسی کرد تا این مملکت کاملا ویران نشده .
شانس آوردیم دستشویی نرفته!
کشوری با چند هزار سال تمدن. حیف و هزاران حیف.
کشوری با چند هزار سال تمدن. حیف و هزاران حیف.
از امارات یاد بگیرید.
البته ایشون یادش رفته بگه که تا بخواین به فرودگاه برسین بوی بسیار نامطبوع دپوهای زباله در قسمتی از مسیر خاطراتی از یاد نرفتنی برای خودتون و شش هاتون رقم میزنه.
گفتنی زیاده در این مورد اما فکر نکنم نیاز به گفتن باشه چون مردم که شاهد شرایط هستن، مسوولین مربوطه هم که واسشون مهم نیس انگار.
از تابناک کمال تشکر رو دارم که به این مسایل توجه ویژه داره و امیدوارم که فشاری باشه برای پیگیری و حل این معضل.
چشم وزیر راه روشن
آقای آخوندی در یازدید شما از فرودگاه مهرآباد در عید امسال اون خانم به شما گفت فرودگاه پارکینگش گرون میگیره بهش گفتی خب با اتوبوس بیا مگه وظیفه ما پارکینگ فرودگاه هست
به این خانم روسی هم بگو خب چرا اومدی ایران اگرم اومدی چرا با اتوبوس نیامدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونی که نمیدونسته شنگن چیه از دارندگان ژن برتر بوده .
دست های پنهانی وجود دارند که بطور کاملاً هماهنگ و سیستماتیک مانع رشد صنعت توریسم در کشور میشوند!
بعضی وقتها واقعا فکرمی کنیم دیگه هیچکاری دیگه از دست هیچکس برنمیآید. درلین زمینه قبلا تابناک بازهم گزارش نوشته بود ولی هیچ اتفاقی نمی افتد. این فرودگاه با این وضعیت مسافرگیری، تخلیه مسافرین ، گیتهای گنترل پاسپورت، وبه قول یک مسافر تازه وارد از خارج که می گفت این اوضاع شبیه تظاهرات است، آبروی ایران کشورمان را می برد. چراهیچکس به فکر نیست؟
من نمیخواهم از وضع بد فرودگاه دفاع کنم اما این فیلم خیلی منصفانه نیست که مثلا میگوید سه تا دعوا شده در صف ولی یکی را هم نشان نمیدهد به هر صورت مطالب نویسنده درست میباشد
وقتی شرکت ترکیه ای رو به بهانه امنیت پروندن ، بهتر از این نمیشه
نحوه بازرسی بدنی خواهران در فرودگاه امام بسیار آزار دهنده و خلاف اخلاق و اصول انسانی است.
از شما خواهشمندم از تکنولوژی کمک بگیرید تا بانوان مورد آزار فیزیکی قرار نگیرند.
کثیف ترین و بی نظم ترین فرودگاه جهان
حتی از فرودگاه های کوچک ایران هم ضعیف تره
واقعا افتضاح . پارکینگ کوچک . سرویس بهداشتی های داخل پارکینگ افتضاح. شیشه های کثیف.واقعا بعد از چند روز که از سفر خارجی بر می گردم حالم به هم میخوره حتی به نرده و دستگیره های فرودگاه امام دست بزنم .
خجالت كشيدم ولي اونايي كه بايد خجالت بكشند ميخندند مسولين فرودگاهي
لطفا به کمک ایزارهای کمکی نظیر نرده کشی و خط کشی، مفهوم و اندازه عرض یک صف را برای مردم روشن نمایید. همچنین به کمک تبلیغات داخل فرودگاه به مردم آموزش دهید در صف با یکدیگر فاصله داشته باشند. یک ناظم اجتماعی باید تا فرهنگ سازی کامل، بر صفها نظارت داشته باشد و افراد خاطی را جریمه سنگین کند.
سرویس دهی به مسافران واقعا افتضاحه. چند ین بار تجدبه اش کردم‌ . فقط مایه آبروریزیه.
فقط دلم می خاد بمیرم
اين مشكل نه تنها بستگي به عواملي متعددي از جمله اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي و زيباشناسي و ....دارد اما يكي از مسائل عدم وجود نخبه ها در پست هايي كه مي بايد باشند- ه
نخبه اي در راس امور فرودگاهي كشور وجود نداره تا بتونه فرودگاهيدر خور شان و شخصيت اين مملكت طراحي كنه
و نخبه اي در رسانه هاي مرتبط با امور وجود نداره تا فبل از گزارش يك شهروند خارجي بتونه از وضعيت موجود نقد كنه
مساله اينه كه يا نخبه نداريم يا اگر داريم سر جاشون نيستن ما چيزي كه تو اين مملكت زياد داريم ژن خوبه
ژن هاي خوبي كه تو مسيرش به سمت فرودگاه براي لذت بردن و بازديد از ساير نقاط دنيا يه لحظه هم به اين فكر نميكنن كه اكر يه خارجي بياد و اين مناظر و اين بوها و اين صحنه ها و ....رو ببينه چه فكري در خصوص ايران و ايراني ميكنه
دلیلش نبودت مدیران لایق و وطن دوست هست
وضع فرودگاه امام خیلی بد است اما این فیلم هم مشخصه خاصی نشان نمی دهد که لزوما در فرودگاه امام تهیه شده باشد!
واقعيت را گزارش كرده اما كو گوش شنوا، انگار فرودگاه مال ١٠٠ سال قبله، ولله فرودگاه مهرآباد مدرن تر از اين فرودگاهه، نه سيستم درست حسابي داره نه تعداد گيت مناسب، نه راهرو عريض ونه دستشويي كافي..، يكي به داد آبروي ايران تو فرودگاه كه تابلوي ايرانه برسه
اگر این روس به سرویس بهداشتی فورودگه می رفت فاجعه بود
من با مابقی صحبتهاش کاری ندارم اما وقتی شما از یک کشور شینگن مثلا المان ویزا داری حق نداری بلیط برای فرانسه بگیری مگر اینکه کشور خودت جزو شنگن باشه که روسیه جزو شینگن نیست!
من در تمام عمرم چنین فرودگاهی ندیدم چنان صفهای طولانی هست که خیلیها از پرواز جا میمانند و هیچ کس پاسخگو نیست
بیا برو خدا خیرت بده
15 روز پیش یعنی اول شهریور ماه بود که مجبور شدم برای بدرقه به فرودگاه امام بروم. در یک جمله ساده باید بگویم که واقعاً حیف نام امام که بر این به اصطلاح فرودگاه گذاشته اند. از هر نظر که به این مجموعه نگاه کنیم واقعاً مزخرف مزخرف مزخرف است. یعنی فقط همین کلمه می تواند آن را توصیف کند. امیدوارم برای آخرین بار هم باشد که به این به اصطلاح فرودگاه می روم. انشاءالله
شانس آوردیم از توالت هاش فیلم نگرفته...
مدیریت ... حلقه مفقوده در کل مملکت !!!
واقعیت های کشور ماست. ...حالا خوبه نیومده تو پیاده رو های تهران از ویرایش دادن موتور ها فیلم بگیر ه و یا خواسته از عرض خیابون رد شد که از ترس موتور ها سکته نکنه. فقط میشه گفت کشور بدون قانون .
آقا این چه وضعیتیه،
:(
عجيبه تابناك تا حالا خواب بودي؟
فرودگاه کشور باید متناسب با سایر اجزاء تشکیل دهنده یک کشور باشد. اگر به سایر اجزاء مثل هتلداری، سرویس حمل ونقل داخلی اعم از هوایی، زمینی و یا ریلی، سرویس های بین راهی، مراکز گردشگری و جاذبه های توریستی، ورزشگاه ها و... تناسب شگفت انگیزی بین همه آنها وجود دارد. بسیاری از هتل های ایران رتبه 5 ستاره گرفته اند در حالیکه بر پایه استاندارد های بین المللی شاید با ارفاق بتوانند سه ستاره قلمداد گردند...
فاجعه از این بدتر هم هست . در شیراز در توریستی ترین خیابان های شهر سرویس بهداشتی مرتب و شیک وجود ندارد . تاکسی ها همه فرسوده اند واتوبوس ها متعلق به بیست سال پیش

در بندر بوشهر در پارک اصلی جنب دریا یک سرویس بهداشتی چهار واحدی هست که دوتاش خرابه

در بندر گناوه ساحل پر از آشغال هست و در تمام شهر یک رستوران یا فست فودی تمیز و مرتب وجود ندارد.

در پارک اصلی شهر یاسوج می توان ده ها تریلی زباله جمع کرد و یک کارخانه بازیافت را تامین خوراک کرد.

در هر شهری از ایران که من تا حالا رفتم به استثنای اصفهان همگی مشکلاتی از این دست دارند وواقعا معلوم نیست مسولان این شهرها خودشان سری به این اماکن تا حالا نزده اند و نمی دانند؟؟؟؟
مملكت ما اين همه منابع مالي داره، زشته به خدا اين فرودگاه!! من يك بار دو تا مهمون سوئدي داشتم، اولين سوالي كه بعد از ورود به ايران كردن اين بود كه اين فرودگاه نظامي هست؟ شبيه فرودگاههاي نظامي ميمونه!! لاأقل سقفشو يه رنگ بزنن! چهار تا پاسپورت كنترل أضافه كنن! پرسنل فرودگاه رو ملزم به پوشيدن لباس تميز كنن ( يقه هاي كبره بسته از كثيفي لباس ها) اينها كه خرج نداره، مديريت ميخواد فقط. اين همه خرج متروي غير قابل مصرفش كردن ، يه دونه ترمينال درست بسازن. دستشويي ها كه وحشتناكه!! دو تا دستشويي فرنگي بود كه من كه ميخواستم استفاده كنم يك آقايي كه از پرسنل فرودگاه بود گفت " نرو اون تووو، مال جانبازانه اون دستشويي". ويترين مملكتمونه اون فرودگاه! خواهشا پيگير باش تابناك جان شايد تغيير كرد. يك بار هم براي هميشه نظر من رو منتشر كن!
مشت نمونه خروار از مديريت فاجعه بار در ايران ! قحطى مديريت كار بلد در ايران است قبول كنيم
خدا بهت عمر بده تابناک که گزارشی از وضع فرودگاه امام گذاشتی.من ساکن هلندم و الان دوساله که ایران نمیام فقط به خاطر برخورد بدی که از طرف پلیس و کارکنان فرودگاه امام در اخرین سفرم به ایران داشتم. لطفا پیگیری کنید تا حرف ما به مسولین این فرودگاه برسه. عرضه اداره یه فرودگاه رو نداریم و بعدش ادعای مدیریت منطقه رو داریم.
این تابستان که ایران رفتم قبل از کنترل پاسپورت به دستشویی خانمها رفتم دیدم از سقف دستشویی که ظاهرا دستشویی طبقه بالا است آب سرازیر است. با چند خانم دیگه مجبور شدیم بریم توالت آقایان. کاری که توی هیچ کشور دیگری انجام نمیشود.
من هفته پیش تو فرودگاه بودم واقعا از این صف ها و وضعیت خروج که دو طبقه است ناراحت شدم من در طبقه زیر منتظر تاکسی بودم در حالیکه تاکسی طبقه دوم بود و با یک وضع بدی چون آسانسور را پیدا نکردم از پله برقی چمدون هام رو بردم بالا چرا کار به افراد کاردان سپرده نمیشود تا این وضعیت درست شود
خدا خیرش بده ! خیلی چیزای دیگه از فرودگاه ننوشته
تابناك جان كو گوش شنوا وضعيت فرودگاه امام اسفبار از هر لحاظ ممنون كه پيگيري ميكنيد خواهش ميكنم ادامه بده شايد تاثير بزاره
هر کسی که راهش به این فرودگاه افتاده، این مسایل را دیده! البته بجز مسولان که ار وی آی پی تردد می فرمایند.
گفتي ، گل گفتي
انگار اين فرودگاه يك ساعت قبل جايگزين فرودگاه مهرآباد شده، هيچي سر جاي عقل و نظم نيست
هر چه مي كشيم از ضعف مديريته.مملكت كه قحط الرجال نيست .مديران خيلي خوبي داريم ولي چون در دايره باندهاي قدرت موجود نيستند كنار گذاشته شده اند
روحانی مچکریم. انتخابات تموم شد
شما ها تازه فیمیده اید!؟؟
فرودگاه به اصطلاح «بین المللی کشورمان» هم از لحاظ طراحی بیرون ساختمان و ترافیک، هم از لحاظ طراحی مسیر ورود مسافر به کشور، مسیر های طولانی راهرو های قرون وسطایی، دو تا گیت خروجی که مانند ترمینال اتوبوس رانی است، از لحاظ سالن انتظار برای مسافران ورودی و و و یکی از مزخرف ترین فرود گاهای دنیاست! اصلا فرودگاهی «طراحی» نشده بلکه یه سیلوی نگهداری گاو و گوسفند است با آن سقف های مزخرف که آدم رو یاد تعمیر گاه های ماشین های سنگین تو جاده ساوه می ندازه!
از لحاظ پرسنل که اصلا حرفش رو نزن! پرسنل ترمینال آزادی و اتوبوس رانی بیهقی خیلی با ادب تر هستند!
به این شهر وند روس حق می دم: از فرودگاه شرمیتو مسکو که بیایی اینجا، باید هم ناراحت باشی!!!
خدا پدر و مادر طراح فرودگاه قدیمی مهر آباد رو بیامرزه! هنوز هم تو کشور درجه یکیه!
خانه از پای بست ویران است
فاجعه اصلی تو نظافت فرودگاهه
شماچرا انتقادمى كنيد؟؟؟ وقتى كارى روبلدنيستيم ومى خواهيم بديم به شركت كاربلدخارجى آنان صحبت جاسوسو...ميشه
مگه قرارنبوديه شركت ترك فرودگاه روبچرخونه؟

همه مصيبتهاش ازتوالت هاو... به كنار موقع مى خواهى برى داخل بيش از يكساعت بايدتوسف بازرسى باشى... واقعاسه ماه تابستون وحشتناكه براى ماكه اينجوره واى به حال خارجى
چون نيك نظركرد پر خوبش درآن ديد
گفتازكه ناليم كه ازماست كه برماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
اتفاقا هندل کردن دوتا توالت و چهارتا گیشه نشین کاری نداره ، اینجور مدیرها کارشون اینکه اثبات کنن ایرانی از عهده کار برنمیاد تا امور رو بدن دست کشور زپرتی ترکیه؟
ای بابا اومدن ایران دیگه
اگر از این چیزا نمی خوان باسد بزن ترکیه یا دوبی یا جای دیگه نه ایران
مگه کسی دعوت کرده بیان...تازه طلبکار هم شدن...همه کشورها کم و کاستهای خودشون رو دارن....
بله دیگه بدترین.زشت ترین .افسرده ترین فرودگاه دنیا ایرانه.با کلی تاخیری و بی برنامگی جهت اسکان و پذیرایی تاخیریها.ادم ازش میره بیرونلبخند به لبش میاد وقتی برمیگرده توش غم عالم به دلش میشینه
كلا ما در كشور مديريت اماكن ندارىم يك فروشگاه عظيم مثل هايپر مى چند سال درست مىشود كلي مشتري دارد اما مديريت نه دستشوييها به سرعت مستهلك شده و كثيف حتي كاركنان به جاي اموزش و سرويس به مشتريان با هم حرف مى زنند و مى خندند به راستي چرا ما در كشور مديريت خدمات نداريم
دسته کم ایشان در مورد ویزای‌ شنگن متوجه منظور مسوول گذرنامه نشده. احتمالا ویزای‌ ورود ایشان به آلمان نبوده و احتمالا ایشان از آلمان خارج شده و به ایران آمده که اشکال داره. به هر حال در هر فرودگاهی ممکنه مشکلاتی به وجود بیاد. وضع فرودگاه امام انقدرها‌ هم بد نیست.
تا وقتی گردشگری داخلی و ملزومات آن رونق نگیرد. انتظار سیل گردشگر خارجی. بی مورد است
در حالیکه در آمد ارزی و کارآفرینیِ صنعت توریسم ممکن و محتمل است از درآمد ارزی و کارآفرینیِ صنعت نفت پیشی بگیرد، چرا نباید به اندازه ی صنعت نفت برای آن سرمایه گذاری نکنیم!؟
اگر در این باره تردید دارید به درآمد کشورهای پیشروِ صنعت توریسم از سالیان گذشته تاکنون، رجوع بفرمائید!
پیشنهاد:
تشکیل وزارتخانه توریسم و منصوب کردن افراد متخصص، کارشناش حرفه ای و خلاق.
برای جذب توریسم فقط به آثار تاریخی و فرهنگی بسنده نکنیم و تا میتوانیم جاذبه های توریستی در جای جای کشورمان بویژه استانهای نیازمند کار بیافرینیم.
مسئله بوی مسیر بزرگراه قم تهران برای من تبدیل به رازی شده است. رازی که ماندگاری اش نشان دهنده ناتوانی مدیران کشور در مدیریت مسائل شهری است.
بوی گند مسیر فرودگاه همه ی مسافرین خارجی از آن بهره میبرند!! بهترین دلیل فرار از ایران و دیگر هیچگاه بازنگشتن به ایران است. چرخ دستی های فرودگاه هم که همه خراب هستند و ترکیبی رویایی و سفری رویایی با آن بوی دل انگیز در جاده از خود باقی میگذارند.
فرودگاه تبريز مامورين نيروي انتظامي برا خودشا حكومت باز كردند
یاد بگیریم
باعث تاسفه
واله وقتی هواپیما وارد فرودگاه میشه حداقل 15 دقیقه باید صبر کنی تا بتونی خارج بشی .نه فضای سبزی ،نه گلی ،نه ساختمان شیکی.واقعا هیچی
باور كن راست ميگه من كه هر وقت ميام ايران پيشرو اين خارجيها خجالت ميكشم،بابا ما فقط ادعا داريم از همون اول صف كنترل پاسپورت كه مثل صف نانوايى هست بدون لاين و در هم و فقط چند نفر ادم اخمو دارن كنترل ميكنن پاسپورت اين همه مسافر واسه ما عادى هست ولى واسه يك اروپايى خيلى تعجب اوره كمى بايد خودمون رو عوض كنيم
بجاش 2500 سال تمدن داریم مردم دنیا هم ما رو دوست دارن!!
چيه فكر كرده كشور خودشان بهتر از اين هست؟!! منكر مشكلات فرودگاه امام نيستم ولي همه جاي دنيا فرودگاه شلوغه!! توي اروپا هم كه بريد وضع شلوغي فرودگاهها به مراتب از ايران بدتره! ايشون اگر از صف ايستادن ناراضي هست تشريف ببرند دست در جيب مبارك بكنند و بليط بيزنس كلاس بگيرند توي همين فرودگاه صف نمي ايستند ازشون پذيرايي هم ميشه. روسيه اوضاعش به مراتب بدتر از ايران هست انگليسي يك كلمه متوجه نميشوند فرهنگ و رفتارشون بسيار بد هست. يه افريقايي اشتباها توي صف ايران ايستاده بود وقتي متوجه شد ادرس گيت خودشو پرسيد كم مونده بود افسر فرودگاه، طرف را بزنه، چنان فحشهايي و دادهايي سرش زد كه همه ساكت شدند. توي فرودگاه مسكو اشتباها نوك كفشم روي كفش مامور پاسپورت رفت سريع برداشتم و معذرت خواستم ولي ايشون محكم پاشو گذاشت روي كفشم و فشرد. اين فرهنگ خودشونه!
تاكيد ميكنم منكر مشكلات فرودگاه امام نيستم ولي يك طرفه هم به قاضي نريد، لااقل اينكه روس ها با فرهنگ فرودگاهي اشان ، در اين موارد بهتره دهنشون را ببندند
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
قرار نیست ما خودمون را با کشورهایی که از ما بدترن بسنجیم. از لحاظ شلوغی ترکیه ، دبی و دوحه چندبرابر ما شلوغن ولی سرعت اونا با ما از زمین تا آسمونه....
همش راسته
من خودم سال گذشته تازه که اینقدرها هم هنوزشلوغ نشده بود بخاطر ترافیک پارکینگ که تا 15 دقیقه به پروازم توی ترافیک پارک ماشین موندم و بخاطر عجله بیش از برای از دست ندادن پرواز پاسپورت و همه مدارکم سرقت شد و الکی شش ما رفتم تو درخواست مجدد پاسپورت چون با ماشین شخصی رفته بودم فرودگاه ... مابقی رو خودتون بهتر می دونید که کجا داریم زندگی می کنیم.
وقتی مدیریت بلد نیستیم چه توقعی باید داشت
هنوز فرهنگ ما آنقدر تغییر نکرده که بتوانیم پذیرای گردشگران خارجی باشیم. نظافت شهرها، فرهنگ رانندگی، سرویس های بهداشتی عمومی، رستوران ها و .... باید آماده باشند.
درعوض وقتي از اين فرودگاه داغون (كه بخوبي توصيفش كرديد) وارد يه كشور ديگه مي شي (حتي يه كشور كوچيك مثل آذربايجان) از پيشرفته بودن، زيبايي و تميزي فرودگاهشون دچار حيرت و البته حقارت مي شي. وقتي هم برمي گردي غم عالم مي شينه تو دلت و آرزو مي كني كاش مي تونستي همونجا بموني
با سپاس فراوان از تابناک برای پخش این خبر. چرا که این مسئله معضلیه که همیشه با آن روبرو هستیم ولی متأسفانه درست نمی شه. همیشه مسئولین مشکل را گردن این و اون یا تحریم می اندازند در صورتی که بخش عمده ای از مشکل جای دیگست: مدیریت. خیلی جای تأسف داره.... شاید این انتقادات باعث بشه مسئولین امر کمی به کارشون هم توجه کنن.
این موارد که گفتید خوب است .بیایید یک سری به فرودگاه یزد بزنید. مدت 3 سال است که قرار شده خدمات صدور روادید فرودگاهی در یزد راه اندازی شود. البته وزارت خارجه تمامی وسایل لازم را از طریق استانداری تهیه ولیکن مسئولین فرودگاه یزد تاکنون هیچ همکاری نکرده اند. و در حال حاضر وسایل تهیه شده در محل فرودگاه رها شده است. قبلا تا چند سال پیش مردم یزد برای رفتن به حج و یا سوربه و از فرودگاه های تهران و اصفهان استفاده می کردند و این مستلزم هزینه و وقت زیاد و برخی حوادث بود و حالیه پرواز عتبات و حج از این یزد انجام می شود. و این در حالی است که بسیاری از همشهریان یزدی مقیم خارح از کشورهای عربی تا هند تا اروپا و امریکا مجبورند از از طریق تهران و یا استان های همجوار تردد و هزینه های مربوطه و ائتلاف وقت و خیلی مشکلات دیگر را تحمل کنند. همچنین تردد توریست ها نیز با همین سختی ها مواجه است. آیا وقت آن نرسیده که مسئولین فرودگاه یزد از تنبلی و کارشکنی و پشت گوش انداختن سه ساله مصوبه هیات دولت در خصوص راه اندازی دفتر صدور روادید فرودگاه دست بردارند و به راه راست بیایند. چرا نباید پرواز مستقیم از یزد به نقاطی مانند دوبی و استانبول که بار ترانزیت و گردشگری در منطقه را دارند برقرار شود. و مردم یزد و مقیمین خارج از کشور و تروریست ها نتوانند از این امکان برخوردار باشند. بعضی هخای می خواهند مردم هنوز مثل 20 سال پیش برای رفتن به خارج رنج و هزینه سفر به تهران را مردم یزد تحمیل کنند. شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر با مسئولاین دفتر وزارت خارجه در یزد تماس و در خصوص عدم راه اندازی پرواز های خارجی و دفتر صدور روادید پرس و جو کنید.
پاسخ ها
باغشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
درود بر شما. حق مطلب را ادا کردید
مدیریت نداره اصلا هیچ کس هم ازشون جواب نمی خواد
بنده نوروز امسال به چشم دیدم بالابر بعد از کنترل گذرنامه خراب بود و سقوط کرد بر روی سر مادر و دخترو خردسالش ولی خب یقه کیو میشه گرفت!
لطفا یک بررسی در خصوص وضعیت فرودگاه یزد داشته باشید. مسئولین فرودگاه در خواب هستند.
پاسخ ها
زارع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
بسیار برای شهر یزد زشت است که فرودگاه بین المللی ندارد و مسئولان فرودگاه واقعا در خواب هستند
دوستان همیشه در صحنه همراهی بفرمایند برای سلامتی آقایان تکبیییییییر
فرودگاه را فراموش کنید. معمولا خارجی ها تا از پیچ بلوار فرودگاه وارد اتوبان قم می شوند بلافاصله با دیدن رانندگی بی قانون و وحشیانه برخی دوستان درمی یابند که قرار دادن ایران در فهرست کشورهای ناامن برای توریست ها توسط برخی از کشورها بی حکمت نیست.
موضوع بعدی هتل های بسیار گران ایرانی است که آزاردهنده است. قیمت یک اتاق معمولی در یک هتل معمولی سه ستاره که ما اسمش را 5 ستاره گذاشته ایم بالای 180 دلار است.کلاهبرداری و چنج دلار با نرخ بانک مرکزی نیز اتفاق عادی است که در رسپشن هتلها پیش می آید.تاکسی هایی که تا می بینند طرف خارجی است قیمت را جهار برابر می گویند، غذاهای تکراری و بی کیفیت(شما اگر یک مهمان خارجی داشته باشید هر روز باید به او جوجه کباب یا کوبیده یا برگ پیشنهاد کنید که بعد از سه روز طرف کلافه می شود)و خیلی زیرساختهای دیگر که توریست پذیر نیست. البته برخی استانها مانند اصفهان و فارس در این زمینه از تهران خیلی جلوترند.
مشكل فقط فرودگاه نيست!
مسئله مدیریت هست.
برای حل پاره ای از مشکلات فقط یک راه ساده وجود دارد:
مسئولین تراز اول و دوم و سوم و... مملکت بدون تشریفات مثل سایر مردم در جامعه حضور یابند و تردد کنند و مشکلات را به عین ببینند و لمس کنند.
واقعا جای تاسف
خودم به فرودگاه مسکو رفتم. مردم هجوم می آورند به آسانسور تا به طبقات دیگه برن و من بیچاره که خواستم کلاس بذارم از گروهم جا موندم و چه دردسرها که نکشیدم!!
آبادانی و توسعه و اقتصاد و گردشگری و پیشرفت و محیط زیست و .... رو بیخیال.
جا داشت از برخورد بسیار بد ماموران گمرک و .. با مسافرین ایرانی هم صحبتی بشه البته بعد از ورود هم با مافیای لیدر تورهای سودجو مواجه می شوند بخصوص تاجراشون که برا خرید فرش و ... چه جاهای منشوری برده میشن
سال گذشته اردیبهشت بعد از سالها برای دیدن عزیزی به فرانسه رفتم . با اینکه حجاب داشتم هیچگونه بی احترامی با من نشد. باور نمی کردم اونجا فرودگاه اورلی باشه . تعدادزیادی خانم باحجاب از همه جای دنیا حضور داشتن . حدود 20 دقیق تو صف برای بررسی مدارک بودیم حتی یک نفر رو خارج از صف ندیدم که حرکت کنه . برخورد ماموران بسیار با احترام بود. وقتی هم که برای رفتن به ایستگاه راه آهن منتظر بودیم یک دختر خانم حدود 20 ساله با ظاهری بسیار مرتب و بدون آرایش آنچنانی که در فرودگاه ایران دیده میشود و با یک بنز آخرین مدل چمدانهای ما رو داخل صندوق گذاشت و بعد هم برای پایین آوردن اون کمک کرد. در حالی که در وقتی برگشتم راننده مرد تاکسی حتی زحمت باز کردن صندوق رو به خودش نداد و من با چه زحمتی چمدان را روی صندلی گذاشتم .
برای یک ماموریت کاری هم میخواستم از فرودگاه مهرآباد استفاده کنم برای پارک ماشینم در حال ورود به به پارکینگ بودم داشتم از مامور سوال میکردم یک نفر اومد جلو سرم داد میزد برو جلو پیرزن چقدر حرف میزنی وقت ما رو نگیر.
نظم و نضباط در یک یتیم خونه از این فرودگاه بهتره...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر