بازدید 7618
۱

جزئیات جدید از تصادف دختران دانش‌آموز

کد خبر: ۷۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 02 September 2017
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به فوت دانش‌آموزان هرمزگانی از ارائه پیشنهاد برای تدوین شیوه‌نامه جدید برای اردوهای دانش آموزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش تهران برگزار شد با اشاره به حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار کرد: ابتدا این حادثه را به خانواده دانش‌آموزان تسلیت عرض می‌کنم. در این حادثه هفت دانش آموز، یک مربی و یک کمک راننده جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید شیوه‌های جدیدی را برای اعزام دانش آموزان برنامه‌ریزی کند، گفت: ما برای راهیان نور نیز چنین اقداماتی را انجام دادیم و پیشنهاد می‌دهیم که آموزش و پرورش با هماهنگی پلیس و دیگر دستگاه‌های مرتبط شیوه‌نامه اردوهای دانش آموزی را تدوین کند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا می‌توان برای اردوهای دانش‌آموزی ممنوعیت تردد شبانه را اعمال کرد یا خیر؟ گفت: این موضوع نیازمند شیوه‌نامه‌ای است که آموزش و پرورش باید تدوین کند و البته چنین موضوعی را می‌توان مد نظر قرار داد.

مهری با اشاره به بررسی کارشناسان پلیس راه از علت وقوع این حادثه، گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که بی‌توجهی راننده به مسیر مقابل به دلیل خستگی و خواب آلودگی وی سبب واژگونی این اتوبوس شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره اینکه گفته می‌شود راننده ادعا کرده خواب آلود نبوده است، تصریح کرد: اطلاعات این اتوبوس در سامانه سپهتن ثبت شده است حتی تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهد راننده در حین رانندگی خواب آلود بوده است؛ البته مسئولان قضایی در حال تحقیق درباره این موضوع هستند.

مهری تصریح کرد: برابر بررسی‌های ما اتوبوس مذکور کمک راننده داشته، سرعتش مجاز بوده و مشکل فنی نداشته است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر بنا باشد که آموزش و پرورش شیوه‌نامه‌ای در این خصوص اجرا کند پلیس نیز به آن عمل می‌کند ولی در حال حاضر ممنوعیت برای تردد شبانه خودروها وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
نخبه کشی در کشور به انحا ء مختلف .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل