بازدید 6003
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افت ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورس قبل از تعطیلی سه روزه بازار سرمایه

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته، افت 149 واحدی شاخص کل را به خود دید و در ادامه روند نزولی روز قبل، از میانه کانال 81 هزار دور تر شد. در بازار امروز کاهش شاخص کل تحت تاثیر معاملات نمادهای معاملاتی پتروشيمي پرديس، فولاد خوزستان، فولاد مباركه اصفهان، معدني و صنعتي گل گهر و ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ بود.
کد خبر: ۷۱۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 02 August 2017
عقب‌گرد ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 11 مردادماه 96 با کاهش 149 واحدی به رقم 81 هزار و 265 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری در ادامه افت روز قبل، امروز نیز شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 48 واحدی به رقم 26 هزار و 346 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 5 واحدی، عدد 17 هزار و 815 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 3 واحد به رقم 13 هزار و 497 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.21 درصدی، کاهش 188 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 619 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 172 واحد کاهش به رقم 56 هزار و 937 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان یازدهمین روز مرداد بر خلالف روز قبل، با رشد 41 واحد معادل 0.02 درصد همراه بود و عدد 177 هزار و 157 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در ساعت 09:30 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 445 واحد قرار گرفت. 

عقب‌گرد ۱۴۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس) با 38 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 15 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 15 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 12 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 12 واحد و نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 11 واحد کاهش تأثیر منفی را در برآورد نماگر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین در مقابل نماد بفجر متعلق به پتروشيمي فجر با 11 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس داشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 198 میلیارد و 725 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 654 میلیون و 473 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 207 نوبت دادوستد بود. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: قند قزوین، قند شیروان قوچان و بجنورد، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، پالایش نفت لاوان، سرمایه‌گذاری ساختمانی بین‌المللی نام‌آوران مهندسی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: سبحان‌دارو، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، حق نقدم خرید سهام سایپا شیشه، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران بودند.

در بازار فرابورس نیز امروز شاهد افت 0.3 درصدی شاخص کل بودیم. بر اساس این گزارش، در بازار فرابورس پنجمین روز هفته جاری، شاخص کل فرابورس با کاهش 2.9 واحد به رقم 930 واحد رسید. همچنین معامله‌گران 221 میلیون و 38 هزار برگه بهادار در قالب 28 هزار و 542 نوبت معامله و به ارزش 188 میلیارد و 871 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

یکشنبه 15 مرداد اولین روز کاری هفته آینده بازار سرمایه

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای از تعطیلی کلیه بورس ها در روز شنبه مورخ 14 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در اطلاعیه سازمان بورس آمده است: با اعلام رسمی تعطیلی شنبه آینده (14 مردادماه) به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بورس ها در این روز فعالیتی نخواهد داشت و تعطیل هستند.

با توجه به اینکه کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است، علاوه بر بورس تهران سایر بورس ها از جمله فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی نیز تعطیل هستند و معاملاتی در آنها انجام نمی شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به متمرکز بودن سامانه های معاملاتی در پایتخت تالار های مناطق نیز به دلیل تعطیلی بورس ها در تهران، در این روز فعالیتی نخواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر