بازدید 3087

رکورد مصرف برق باز هم شکسته شد

کد خبر: ۷۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 31 July 2017
مصرف برق دیروز (یکشنبه) به 55 هزار و 442 مگاوات رسید و برای یک بار دیگر رکورد مصرف برق شکسته شد.

به گزارش ایرنا، پیک مصرف برق پارسال به 55 هزار و 396 مگاوات رسیده بود و این رکورد پیش از این در روز چهاردهم تیرماه ماه امسال با 2 هزار و 700 مگاوات افزایش شکسته شد.
شنبه هفته جاری برای نخستین بار اوج مصرف برق در شب نیز به بیش از 53 هزار مگاوات رسید.
 
در بیشتر شهرهای کشور - از جمله تهران- پست های برق با حداکثر بار مواجه شده اند و افزایش میزان مصرف بیش از این میزان، ممکن است پست و خطوط انتقال و فوق توزیع را با مشکل اساسی مواجه کند.
 
آمارهای وزارت نیرو حاکی از این است که عمده برق کشور در بخش غیرمولد کشور مصرف می شود؛ به طوری که دیروز، مصرف بخش صنایع کشور 300 مگاوات کمتر از زمان اوج مصرف برق بوده است.
 
به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو دیروز در مراسم بهره برداری مشترک 59 پروژه احداث، توسعه و بهینه سازی شبکه های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای تهران اعلام کرد: مهمترین مساله این روزهای وزارت نیرو، رشد بالای مصرف برق است؛ این رشد نشان دهنده وجود یک بیماری در ساختار اقتصادی کشور است که باید علاج شود.
 
وی تاکید کرد که این افزایش مصرف با دلایلی از جمله افزایش درجه حرارت، افزیش فعالیت واحدهای صنعتی و افزایش جمعیت قابل توجیه نیست.
 
وی ادامه داد: گزارشی 2 هفته پیش در جلسه شورای برق ارائه شد که من آن را در جلسه هیات دولت ارایه کردم؛ بر اساس آن گزارش، میزان مصرف برق برخی استان ها در زمان اوج (پیک بار) نسبت به اوج مصرف پارسال حدود 20 درصد افزایش یافته است.
 
وزیر نیرو افزود: این روند رشد مصرف برق نشانه یک بیماری در ساختار اقتصاد برق است که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد؛ این میزان رشد نشان می دهد صنعت برق ایران با توجه به مجموعه شرایطی که در آن فعالیت می کند، هر ساله باید پاسخگوی رشدهای حدود 8 درصد در کل کشور باشد.
 
چیت چیان تصریح کرد: مسئولان کشور از جمله دولت و مجلس باید به این فکر باشند که این روندِ رشد غیرطبیعی را مهار کنند؛ اگر این رشد مهار نشود، حتی اگر همه منابع را نیز در زمینه تولید برق سرمایه گذاری کنیم باز هم جوابگو نخواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان