بازدید 5033
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت 508 واحدی شاخص با رشد 60 درصدی ارزش معاملات + نمودار

شاخص کل بورس تهران پس از اینکه در معاملات چهارشنبه گذشته پس از حدود یک ماه بار دیگر به کانال 80 هزار واحدی وارد شد، امروز نیز توانست با رشد 0.63 درصدی به روند مثبت خود در آخرین روز از تیرماه 96 ادامه دهد. در بازار امروز، نمادهای معاملاتی کگل و کچاد از گروه استخراج کانه هاي فلزي با مجموع 279 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد این نماگر داشتند.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 22 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 31 تیرماه 96 با افزایش 508 واحدی به رقم 80 هزار و 670 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد هفته گذشته، امروز نیز شاهد روندی صعودی شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 167 واحدی به رقم 26 هزار و 551 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 128 واحدی، عدد 17 هزار و 669 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 97 واحد به رقم 13 هزار و 465 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.67 درصدی، افزیش 592 واحدی را رقم زد و به سطح 88 هزار و 802 واحد رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز حدود 0.5 درصد رشد داشتند. بر این اساس، شاخص بازار اول، با 526 واحد افزایش به رقم 56 هزار و 106 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان آخرین روز تیرماه با رشد 165 همراه بود و عدد 178 هزار و 124 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز زمان 11:30 روندی ثابت را ثبت کرد و در ساعت 12:15 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 80 هزار و 671 واحد قرار گرفت.

تقویت 508 واحدی شاخص با رشد 60 درصدی ارزش معاملات

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران با رشد بیش از 60 درصدی نسبت به روز چهارشنبه (272 میلیارد و 915 میلیون تومان)، به 437 میلیارد و 640 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 693 میلیون و 539 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 727 نوبت دادوستد بود. 

در معاملات امروز بازار سهام، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 192 واحد، نماد کچاد(معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 87 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 44 واحد، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 35 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير) با 25 واحد، نماد فباهنر (مس‌ شهيدباهنر) با 24 واحد و نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 21 واحد افزایش، بیشترین سهم را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

در مقابل، نماد تاپيكو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 17 واحد و نماد اخابر (مخابرات ايران) با 10 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: گروه دارویی مهرام، معدنی و صنعتی گلگهر، شهد ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع مس شهید باهنر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قراردادهای اختیار خرید و فروش گلگهر، اوراق اجاره صمپنا، اوراق مرابحه فولاد مبارکه، کشتیرانی دریای خزر، دامداری تلیسه نمونه، جوش و اکسیژن ایران و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: نوسازی و ساختمان تهران، قند هگمتان، سیمان سفید نی‌ریز، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، فولاد خوزستان، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، بین‌المللی توسعه ساختمان و فولاد خوزستان بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، تایدواتر خاورمیانه، گل گهر، سیمان داراب، چادرملو، کشت و صنعت چین چین و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بود.

در مقابل نمادهای معدنی دماوند، پاکسان، ایران ارقام، تکنوتار، تولید مواد اولیه داروپخش، لامپ پارس شهاب و ایران دارو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در معاملات امروز سهامداران بورسی برای خرید سهام به پرداخت ملت، واحدهای صندوق امین یکم ، کیان و پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و عمران و توسعه فارس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران بورسی تلاش کردند با عرضه های سنگین از نمادهای پارند پایدار سپهر، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، سیمان اصفهان، واحدهای صندوق کیان و ریخته گری تراکتورسازی ایران خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی 209 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت گچساران با معامله 2میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

در بازار فرابورس نیز امروز شاهد رشد 0.37 درصدی شاخص کل بودیم. بر اساس این گزارش، در بازار فرابورس اولین روز هفته جاری، شاخص کل فرابورس با افزایش 3.4 واحد به رقم 923 واحد رسید. همچنین معامله‌گران 410 میلیون و 248 هزار برگه بهادار در قالب 19 هزار و 424 نوبت معامله و به ارزش 117 میلیارد و 164 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

تقویت 508 واحدی شاخص با رشد 60 درصدی ارزش معاملات


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
وقتی خیلی از نماد ها بسته هست اقایون با بلوک زنی دارند شاخص رو می برند بالا چون تو سهم های باز تغییر انچنانی صورت نگرفته.
واقعاجالبه آمریکاتهدیدبه خروج ازبرجام میکنه شاخص بورس بجای اینکه سقوط کنه رشدمیکنه !!!!!
ازدی ۹۲که شاخص بورس موفق به فتح قله ۹۰هزارواحدی شده بودتابه امروز بارهاوبارها به مدددستکاری شاخص به کانال ۸۰هزارواحدی رسیده وبلافاصله بعدازآن مجدداسقوط کرده همانطورکه بزودی وبابازگشایی نمادبانکهاشاخص بازهم سقوط خواهدکرد
همش عددسازیه وبابازگشایی نمادبانکهابشدت سقوط خواهدکرد
تصویب اخذمالیات ازدرآمدفروش آپارتمانهای نوساز+افزایش نرخ ارز+افزایش شدیدنقدینگی(رقم سرسام آورهزارودویست هزارمیلیاردتومان )+کاهش مستمرسودبانکی+کاهش شدیدساخت وساز وعرضه مسکن وانباشته شدن تقاضابرای مسکن +اتمام دوره رکود۴ساله وآغازفازرونق مسکن = جهش قیمت مسکن درسال ۱۳۹۶
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار