بازدید 15210

احمد ترک نژاد و مهر علیزاده، گزینه های اول و دوم مخاطبان «تابناک» برای تصدی شهرداری تهران

با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر شورای چهارم، چالش انتخاب شهردار در بسیاری از شهرهای کشورمان به اوج رسیده است؛ چالشی که در کلانشهرها رنگ و بوی دیگری دارد، به ویژه در تهران که یک بار پیشتر یکی از شهردارانش توانسته به مقام ریاست جمهوری برسد و نفر جانشین وی نیز در دو نوبت از جایگاه این پست شهری برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری نموده است.
کد خبر: ۷۰۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 05 July 2017
با داغ شدن بازار گمانه زنی ها درباره گزینه‌های احتمالی تصدی پست شهردار تهران و مسائل پیچیده‌ای که این کلانشهربا آن مواجه است، از شما پرسیدیم که به نظرتان چه کسی شهردار موفق تری برای تهران خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر شورای چهارم، چالش انتخاب شهردار در بسیاری از شهرهای کشورمان به اوج رسیده است. چالشی که در کلانشهرها رنگ و بوی دیگری دارد، به ویژه در تهران که یکبار پیشتر یکی از شهردارانش توانسته به مقام ریاست جمهوری برسد و نفر جایگزین وی نیز در دو نوبت از جایگاه این پست شهری برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری نموده است.
 
درباره پستی کلیدی سخن می‌گوییم که به مانند افرادی که بر رأس وزارت خانه ها قرار می‌گیرند و حتی خیلی پیشتر از چند وزیر، سکان‌دار آن در کانون توجه عمومی قرار دارد، عملکردش ارزیابی و قضاوت می‌شود، دایره مسئولیت‌های متنوع و سنگینی دارد و دست آخر، مجموعه بسیار بزرگی تحت امر وی است؛ حتی بزرگتر از بیشتر وزارت‌خانه ها.

با این توضیحات، اشتیاق بسیار عمومی به دانستن و شناختن فردی که بر مسند شهرداری تهران تکیه خواهد زد، طبیعی جلوه خواهد کرد؛ اما انتخاب شهردار بعدی تهران با توجه به تغییر جناح بندی سیاسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهمتر از همیشه به نظر می‌رسد و از این روی، بازار گمانه زنی درباره گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران، داغ تر از هر زمانی در جریان است.

بنابراین، در یک نظرسنجی از مخاطبان «تابناک» خواستیم تا از میان گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست، فردی را که خواهد توانست به عنوان شهردار در حل مسائل پیچیده شهر تهران موفق‌تر عمل کند؛ مشخص نمایند؛ نظرسنجی‌ که با اقبال کاربران پرشمار و ثبت حدود 26 هزار رأی، به نتایج جالب توجهی ختم شد
 
«احمد ترک‌نژاد»، بهترین گزینه برای تصدی پست شهردار تهران 
بر اساس آرای ثبت شده در این نظرسنجی، بیش از یک چهارم مخاطبان تابناک (25.41 درصد) بر این باورند که «احمد ترک‌نژاد»، استاندار اسبق کرمانشاه در دولت هشتم، مناسب ترین فرد برای تکیه زدن بر جایگاه شهردار تهران است. فردی که در یک دهه اخیر در کشور، با دو بانک کشورمان همکاری داشته و علاوه بر آن، تجربه زیادی از حضور در ترکیب مدیران چندین شرکت سرمایه گذاری و صنایع مختلف دارد.

ترک نژاد که کارشناسی ارشد خود را در رشته MBA از دانشگاهی در آلمان دریافت کرده و سپس در رشته اکولوژی در دانشگاه تربیت مدرس تهران مقطع دکترا را به پایان رسانده است، تدریس در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را در کارنامه دارد و سمت معاون وزارت جهاد کشاورزی در دولت سازندگی و استانداری استان کرمانشاه در دولت اصلاحات را برعهده داشته و آن گونه که مخاطبان تابناک مشخص کردند، بهترین گزینه برای تصدی پست شهردار تهران است.

پس از این گزینه، محسن مهرعلیزاده که در دولت هشتم، ریاست سازمان تربیت بدنی را عهده‌دار بود و حتی در یک نوبت با کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، بخت خود برای تصدی این پست سنجید، با کسب 23 درصد آرا، دومین فردی است که از دید کاربران تابناک، در صورت تکیه زدن به کرسی شهردار تهران، خواهد توانست عملکرد موفقی از خود بر جای بگذارد.

این در حالی است که محمود حجتی، وزیر کشاورزی دولت فعلی ـ که مدتی است نامش در میان گزینه های احتمالی تصدی پست شهردار تهران شنیده می‌شود ـ سومین فردی است که از دید کاربران تابناک، توانایی تکیه بر کرسی شهردار تهران و رقم زدن عملکردی موفق را دارد. گزینه‌ای که حدود 19 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، یعنی حدود یک پنجم ایشان از شنیدن خبر انتخابش به عنوان شهردار بسیار خرسند خواهند شد، اما خوب می‌دانند که دو فرد پیش از وی برای این سمت مناسب‌تر ارزیابی شده‌اند.

به این فهرست، معصومه ابتکار، رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط زیست را هم باید افزود که تقریبا 16 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، وی را تواناترین فرد در سمت شهردار تهران در مقابله با مسائل پیچیده همراه با آن می‌دانند. شاید از این روی که به یاد می‌آورند ابتکار پیش از بازگشت به سازمان محیط زیست در دولت یازدهم، به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی این شهر، مشغول به خدمت بود و به فراخور این سمت، آشنایی زیادی با این نهاد اجرایی شهری، به ویژه در کلانشهر تهران دارد.

پس از ابتکار، دو گزینه دیگر مطرح برای تصدی این پست کلیدی، از جمله پیروز حناچی، معاون وزیر مسکن و شهرسازی، در مجموع با کسب حدود 16 درصد آرا، از دید مخاطبان تابناک شانس بسیار کمتری برای تکیه زدن بر کرسی شهردار تهران دارند؛ نتیجه‌ای که بر اساس آن، از هم اکنون می‌توان تصور کرد، انتظارات از شهردار آتی تهران تا چه اندازه زیاد است و چه کار دشواری پیش روی فردی خواهد بود که قرار است جانشین محمدباقر قالیباف بر رأس مجموعه مدیریتی شهر تهران شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۲
دكتر پزشكيان ، مناسب ترين گزينه براي اين پست است چرا كه هم از لحاظ علمي در حد بسيار بالايي قرار دارد و هم مديريت عاليش در اداره مجلس ثابت شده، حتي در روز حمله به مجلس اين مديريت و شجاعت رو بيش از پيش نشان داد.
پاسخ ها
حنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
فکر نکنم
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
تهران به عمل قلب نیاز دارد؟؟؟
سلام.بهترين گزينه آقاي مهندس محسن هاشمي هستش كه شما توي نظرسنجيتون قرار نداده بوديد.
فقط احمدی نژاد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
بابا اذیتش نکنید تازه داره از افسردگی درمیاد
آخه چه ربطی داشت به موضوع
علم پزشکی چه ربطی به مدیریت شهری و زلزله و عمران و... داره پورفسور سمیعی شهردار بشه چطور است؟؟؟؟؟

دو روزه شد ه نایب ریس که بعد از 16 سال نمایندگی نمی تواند چند نکته آیین نامه نمایندگان را پاسخ دهد به این میگی مدیریت
مگه شما تو مجلس بودی که شجاعت آقای پزشکیان را دیدی
یکی را معرفی کنید که جدید و راست و درست باشد.
البته این نظر سنجی اصلا نمی تونه درست باشه چون شرکت کننده ها در نظر سنجی، بدون شناخت روی اسامی، تصادفی به یک اسم رای داده اند تا بتونن نتایج رو ببینن.
اینهایی که رای اول را اوردند فقط به خاطر شناخته شدن اسمشون بوده .یک ادم مقتدر را برای این پست باید یزارن.
محسن هشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران میباشد
كاش سوابق و تحصيلات را هم مي نوشتيد، شايد آنوقت آخر، اول ميشد و اول، آخر!
مگر فرق داره داشقلی با قلی داش!
فقط خانم ملاوردی
بهترین گزینه افای صفایی فراهانی بود که البته خود ایشان نمی پذیرند زیرا مخالفان زیادی در میان اصولگرایان دارد.
نظر سنجی تابناک هم مانند نظرسنجی های عادل فردوسی پور است.

اداره شهر پیچیده ای مثل تهران فقط از عهده افرادی توانا ، متخصص برمی آید . چرا همه چیز را سیاسی میکنید
به نظر من شهردار تهران سیاسی نباشد بهتر است.
سلام بر مردم ایران زمین
نظر به تلاش ، جدیت ، سابقه مدیریتی ، علم و دانش و آگاهی جناب آقای دکترمهرعلیزاده که یکی از مدیران اجرایی و علمی قوی کشورمان می باشند امیدوارم در پست شهرداری تهران نیز مانند گذشته چهره ای مردمی و کارنامه درخشان داشته باشند.
واقعا بنظر مياد شوراي شهر در تهران يا ساير شهرها اون كارآمدي و انتظاري كه مردم داشتند را برآورده نكرد
اینها کین دیگه؟
مهرعليزاده با خودش هم قهره.
من در همه نظر سنجی ها شرکت میکنم ولی در این مورد شرکت نکردم چون اولا در شهر تهران زندگی نمیکنم دوما ای کاش تابناک عزیز جدولی تهیه میکرد که نشان دهنده سابقه کاندیداها بود در زمینه کارهای اجرایی و عمرانی هریک.
ترک نژاد بهترین گزینست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل