بازدید 7351

GPS ایرانی ساخته می شود

کد خبر: ۷۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 28 June 2017
معاون سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای تامین «منظومه ماهواره ناوبری مختص ایران» مشابه GPS (سامانه موقعیت‌یاب جهانی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی سرادقی در مورد برنامه سازمان فضایی برای تامین «منظومه ماهواره ناوبری مختص ایران» گفت: طرح این پروژه بلند مدت است و امسال باید راهبرد آن به صورت دقیق تدوین و زیر پروژه های آن تعریف و اجرا شود.

معاون سازمان فضایی ایران همچنین با تاکید بر برنامه های سازمان فضایی ایران در زمینه ترویج علوم فضایی افزود: بخش بزرگی از برنامه‌های ترویج، در هفته فضا (مهرماه) صورت می گیرد البته در سال جاری، مسابقه تاسواره (cube sat) که در دنیا به شدت در حال رشد است، را در تمامی سطوح دانش آموزی تا دانشگاهی به تازگی شروع کردیم و به گردآوری ایده ها در زمینه استفاده از ماهواره های مکعبی (cube sat) در فضا می پردازیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ایده های جالبی رسیده که می تواند تحولی در زمینه استفاده از ماهواره های کوچک و ارزان باشد، تصریح کرد : خروجی این مسابقه یک سری ایده است که در مسابقه تاسواره شرکت داده می شود ، البته باید روی ایده ها کار کرد و آن ها را به پروژه تبدیل کرد.

سرادقی هدف از این مسابقه را گردآوری ایده ها و آشنایی سطوح مختلف با توانمندی های موجود، عنوان کرد و گفت: این مسابقه طی تفاهم نامه ای با کمک دانشگاه کاشان انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه سازمان فضایی برای تبدیل ایستگاههای فضایی غیر دائم به دائم در کشور، نیز گفت: به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه ریزی جهت ایجاد مراکز دائم در شمال شرق و غرب کشور نیز در دست اجرا است.

معاون سازمان فضایی در مورد همکاری در پروژه سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) برای دانش آموزان دبیرستانی اظهار داشت: اپسکو در مسابقه ای از دانش آموزان خواسته تا ایده خود نسبت به زندگی در سال های بعد توسعه علوم فضایی را در قالب آثار نقاشی، عکس و ویدیو ارائه کنند که با توجه به زمان برگزاری امتحانات پایان سال، استقبال خوبی صورت گرفت و از ایران هم ۴ اثر پذیرفته شده که قرار است دانش آموزان به چین اعزام شوند.

سرادقی افزود : در چین هم از مجموع آثار، رقابتی بین نمایندگان دانش آموزی کشورهای عضو برگزار و چند طرح برتر معرفی می شوند که تمام هزینه های این پروژه هم به عهده اپسکو است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان