بازدید 5938
۳

خجالت نماينده خوزستان از شرايط مردم این استان

قطعي برق و آب در خوزستان آن هم در اين فصل سال که دمايي بالاي 50 درجه داريم در شهرهاي خرمشهر، آبادان، اهواز، اميديه و ماهشهر بسيار غيرقابل تحمل است.
کد خبر: ۷۰۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 18 June 2017
نماينده آبادان در مجلس گفت: در اين فصل با توجه به اينکه دماي بسيار بالايي درحد 54 الي 55 درجه و بيشتر هم داريم، گذران عمر در اين شرايط براي مردم بسيار جانکاه است؛ مردمي که بايد 17 ساعت در اين گرما و بدون آب و برق روزه بگيرند چه حالي خواهند داشت؟

به گزارش میزان، غلامرضا شرفي، درباره قطعي برق در خوزستان بيان کرد: قطعي برق و آب در خوزستان آن هم در اين فصل سال که دمايي بالاي 50 درجه داريم در شهرهاي خرمشهر، آبادان، اهواز، اميديه و ماهشهر بسيار غيرقابل تحمل است.
 
وي ادامه داد: در اين فصل با توجه به اينکه دماي بسيار بالايي درحد 54 الي 55 درجه و بيشتر هم داريم، گذران عمر در اين شرايط براي مردمبسيار جانکاه است؛ مردمي که بايد 17 ساعت در اين گرما و بدون آب و برق روزه بگيرندچه حالي خواهند داشت؟
 
اين عضو کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات آب در شهرهاي حاشيه‌اي آبادان هم در اين گرما بسيار طاقت‌فرسا شده‌اند و مردم آب لجن براي استفاده دارند کيفيت اين آب طوري است که مردم اصلاً دلشان حتي نمي‌خواهد اين آب را روي دست و صورتشان بريزند.
 
نماينده مردم آبادان در مجلس تأکيد کرد: من براي سرکشي به روستاهاي حوزه انتخابيه‌ام رفته بودم مردم براي اولين امکانات ابتدايي‌شان مثل آب و برق حرف‌هايي مي‌زدند که من واقعاً خجالت مي‌کشيدم. دهکده برنج- ذوالفقار از منطقه‌هاي حاشيه‌اي شهر آبادان هستند که از بابت تأمين برق و آب در مضيقه هستند.
 
شرفي در ادامه يادآور شد: در شهر اروند در برخي مناطق 6 روز-6 روز قطعي آب دارند.
وي به دلايل قطعي آب و برق اشاره کرد و گفت: منابعتأمين‌کننده، مقدار آب مورد نياز آبادان که بالاي 150 هزار مترمکعباست را تأمين نمي‌کنند و سهم آب اين شهر را به شهرهاي ديگر مي دهند و مسئولان امر اسماً يک چيزي مي‌گويند و عملاً آبي خيلي کمتر از اين را تأمين مي‌کنند.
 
اين عضو کميسيون انرژي مجلس بيان کرد: بارها به مسئولان آبفاي استان و مسئولان متعدد و وزير نيرو اين موضوع را متذکر شده‌ايم.
 
به گفته وي، يک اراده صادقانه براي براي رفع مشکل آب و برق در اين استان وجود ندارد. مسئولان امر مرتب حرفي مي‌زنند که خلاف آن را عمل مي‌کنند و مردم هم خلاف وعده‌ها را مي‌بينند.
 
شرفي تأکيد کرد: هنوز در منطقه دهکده برنج و حواشي آبادان از کابل‌هاي بدون روکش استفاده مي‌کنند که وصله پينه‌ شده‌اند اين امر باعث افت فشار برق مي‌شود.
 
نماينده مردم آّبادان در مجلس خاطرنشان کرد: در آبادان وشهرهاي اطرافش هر روز تقريباً 8-9 ساعت قطعي برق داريم، خب کدام انسان و مسئولباوجداني اين را مي‌پذيرد. از فرماندار تا متوليان امور برق استان تا وزارتخانه هرکسي مي‌گويد من به فکر مردم هستم، دروغ مي‌گويد.
اين عضو کميسيون انرژي عنوان کرد: من به‌عنوان نماينده مردم وعده‌ها را دروغ مي‌دانم و باور نمي‌کنم. استان خوزستان مشکلات ريشه‌اي و زيرساختي دارد. الان زيرساخت‌هاي امکانات آب و برق در خوزستان کهنه شده‌اند و بروز نيستند و بايد عاجلاً براي رفع اين مشکلات فکري بکنند.
 
شرفي تأکيد کرد: احيا و عدم بروز رساني امکانات و تأسيسات آب و برق يکي از دلايل قطعي طولاني‌مدت آب و برق در اين مناطق است. اما متأسفانه همان ميزان برق زمان‌هاي قديم و حتي کمتر را در خط سرويس به مردم قرار مي‌دهند.
 
وي در پاسخ به اين سؤال که از مسئولان ذيربط براي بازديد از شرايط مردم دعوت نکرده‌ايد، گفت: بارها از مسئولان امر خواسته‌ايم براي بازديد وضعيت زندگي مردم تشريف بياورند.
وي ادامه داد: شهرهاي شمال شرقي استان به دليل اينکهکوهستاني هستند کمي خنک‌ترند و تغيير دما در آنجا تا 7-8 درجه هم مي‌رسد و اگر آنجا قطعي آب و برق هم باشد سختي شان کمتر از شهرهايي مانند آبادان خواهد بود البته اين شهرها نيز کماکان مشکلات آب و برق دارند.

نماينده آبادان عنوان کرد: آبادان، خوزستان اروند جزو اين شهرهاي جنوب غربي خوزستان هستند که نيازمند رسيدگي سريع مسئولان به وضعيت آب و برق شان هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
افرین به غیرت شما که نمونه یک وکیل هستید حداقل به اینکه نمی توانید کاری کنید اقرار دارید .در مورد روزه هم عرض میشود که تو اون شرایط بنظرم روزه جایز نیست چون به جسم و جان صدمه میزند و خدا راضی نیست.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خوزستان ازلحاظ شرایط بااستانهای جنگ زده یمن تفاوتی نداره.گرما و خاک و بی آبی و بی برقی.مگه تو جنگ چطوره شرایط؟بابا ماهم ادمیم بخدا.چرا از روددزلوله اب نمیکشین بیارواسه شهرها.چرا مثل کشورهای خلیج آب شیرین کن از دریا برا شرب مردم نمیارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار