بازدید 24433

ریختن «شربت‌ معده» در روغن های سرخ کردنی

کد خبر: ۷۰۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 14 June 2017
رئیس صنایع انجمن غذایی ایران گفت: برخی سودجویان برای شفافیت روغن‌های سرخ کردنی به آن شربت معده اضافه می‌کنند که سلامت مردم را به خطر می اندازد.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به استفاده از شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنی اظهار کرد: روغن‌های سرخ کردنی برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و بر طبق اصول بهداشتی باید هرچند وقت یکبار این روغن‌ها را تعویض کرد.

وی عنوان کرد: در برخی از کارگاه‌های ساخت شیرینی متاسفانه از روغن‌های سرخ‌کردنی به تعداد دفعات فراوان استفاده شده و همین امر سبب سیاه شدن روغن می‌شود و برخی از افراد برای از بین بردن سیاهی‌های روغن شربت معده را با آن ترکیب می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: با ترکیب شربت معده با روغن‌های سرخ‌کردنی رسوب سیاهی‌های در آن ایجاد می شود و همین مسئله باعث بروز بیماری های خطرناک برای مصرف کنندگان خواهد شد.

وی اظهار کرد: استفاده فراوان از روغن سرخ‌کردنی خطر بروز سرطان را در افراد چند برابر می‌کند و اگر  برای شفاف کردن روغن سرخ‌کردنی از شربت معده استفاده شود خطر استفاده از آن برای افراد بیشتر می‌شود.

عزیزی گفت: باید بر روی کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌جات کنترل و نظارت صورت بگیرد تا از مصرف روغن‌های فاسد برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در این ماه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: هنگامی که از یک روغن به دفعات فراوان استفاده شود، رنگ آن کدر و همین مسئله خطر بروز سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۳
رعایت یعضی دستورالعمل ها مستلزم اعلام ان به واحدهای مربوطه و اخذ رسید از انهاست
این میتواند از طریق الزام به داشتن اینترنت تماس بخشنامه ای دستوالعمل ها و نهایتا در صورت پیگری تخلف ، مواجهه ان واحدها با اقدامی مجرمانه باشد
و گرنه از زیرزمین های غیربهداشتی تولیداتی بهداشتی !! در مکان های عرضه به خورد مردم داده خواهد شد
چجوری به فکرشون میرسه؟ اینا که اینقدر باهوشن خوب یه فکر خوب بکنند
آخه که ما چقدر خوبیم
خدایی چه جوری مغز بعضی ایرانی ها در جهت تقلب انقدر خوب !!!!! کار می کنه ؟ الان دوباره حرف بزنم میگن برداشت سیاسی نکنین . آقا جان تو این کشور همه فکر جیب خودشون هستند . هیچکس تابع هیچ قاعده و قانونی نیست .
امروز خوندم که عربستان اعلام کرده به قطر اجناس ایرانی سرطان زاست خیلی ناراحت شدم وبی کیفیت ولی الان دوتا مطلب از همین سایت خوندم که از کاه زردچوبه تقلبی درست میکنن گفتم بله درست گفته نباید ناراحت شد چون مماشات ورشوه گیری در ایران رایج شده پس باید اجناس ایران رو تحریم کنن حق دارن .رشوه بلای خانمانسوز این مملکت شده خداوند لعنت کنه رشوه گیر و متقلب رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
کل وجودمون رو تقلب گرفته
مملکته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
تازه سرزنش می شویم که چرا محصول ایرانی نمی خریم !!!
ممنونم كه به فكر ما هستن به جاي داعش اينا ميخوان ما رو بكشن
واقعا چه چیزهایی آدم تو ایران می شنوه، تو کشورهای کافر موادهای مختلف ترکیب می کنند تا یه دارویی برای بهبودی سلامتی ساخته بشه، اینجا مواد مضر و با هم قاطی می کنند تا مردم دچار سرطان و بیماری بشن......
عزیزی گفت: باید بر روی کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌جات کنترل و نظارت صورت بگیرد تا از مصرف روغن‌های فاسد برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در این ماه جلوگیری شود. تو این مملکت فقط بلدیم بگیم باید باید با این باید بایدها هیچ وقت به جایی نمی رسم.
معاون وقت سازمان نظارت بر امور دارو و غذا زمانی گفته بود اگر می توانستم حتی تهیه نان را هم در خانه انجام می دادم! این مسائل سبب شده به دوره چند دهه قبل که انصافا" دوره غذاها و آب و هوای نسبتا" طبیعی بود؛ فکر کنیم. بهترین روغن خوراکی بعد از روغن زیتون آن هم به شرط اینکه در حضور مشتری دانه های زیتون را روغن کشی کنند و تحویل دهند؛ روغن حیوانی یا روغن زرد است. مضراتی که گفته می شود به علت زندگی بی تحرک است و گرنه خیلی هم مفید هستند.
تابی جان لا اقل دستاوردهای جدید مثل زرچوبه از کاه را ننویس تا بیشتر از این ابروریی که نداریم نره ...
الکی میگن
شربت معده که از روغن سرخ کردنی گرون تر است؟!!!!!!!!!
دولت بايد محكم توليدكنندگان مواد غذايي و رستورانهارا كنترل كيفيت كنه
براي بهتر شدن كيفيت مواد غذايي و تقلب كمتر بايد قانوني تصويب شود كه مردم حق بازديد از تمام مكان هايي كه در آنها مواد غذايي توليد يا استفاده مي شود را داشته باشند و هر فردي پس از بازديد تصميم به خريد كند و ديگران را به خريد يا نخريدن توصيه كند.
در زمان اندكي شاهد بهترين مواد غذايي توليد شده خواهيم بود.
اگر بخواهند مبارزه کننده با این کارها میشه. چون نمیخوان آقایان. دو نفر و وسط شهر شلاق بزنن، همین شرب معده و بکنند تو حلقشون بقیه حساب کار دستشون میاد .
هوا که آلوده است...

مواد غذای خام پر از سموم کشاورزی هست...

مواد آماده هم که بیماری زا هست...

اونوقت انتظار دارند مردم از تولیدات داخلی استقبال کنند...

کلا از ماست که بر ماست.
کاش حداقل ما خودمون به خودمون رحم کنیم.
تویی که این جنایت رو میکنی شاید فردا یکی بدتر از این رو به خورد زن و بچه ات بده.
اسم کسانی که در مواد غذایی تقلب می کنند ، نه فتنه است نه نفوذی نه سند 2030 امضا کرده اند . به همین خاطر در کمال آرامش به کار خود ادامه می دهند .
یشتر از این انتظاری نیست
شربت معده همونیه که الکل داره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار