بازدید 2859

وجود ۱۰ تا ۱۲ میلیون حاشیه‌نشین در کشور

کد خبر: ۷۰۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 13 June 2017
قائم مقام وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون جمعیت حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که عوارض زیادی را برای کودکان کار در این مناطق ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی، موضوع کودکان کار را حائز اهمیت دانست و گفت:حاشیه‌نشینی عوارض زیادی برای کودکان در این مناطق دارد و ایجاد ١٠تا ١٢ میلیون جمعیت حاشیه‌نشین تغییرات سریع جمعیتی را در این مناطق ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی، افزود: در این نشست در ارتباط با مشاغل پرخطر کودکان به ویژه زباله‌گردی، گزارش‌هایی توسط سازمان‌های مردم نهاد ارائه شد و با توجه به ظرفیت قانونی خوبی که در این حوزه وجود دارد با تشکیل یک کارگروه نسبت به حل این معضل اقدام خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: در این نشست در رابطه با کودک‌آزاری نیز در این نشست بحث شد و با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی در این خصوص تشکیل خواهد شد تا به بررسی همه جانبه این مساله بپردازیم.

فیروزآبادی همچنین گفت: مسأله اختصاص بیمارستان‌هایی ویژه کودکان کار و خیابان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران مطرح شد که دبیرخانه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان این مسئله را نیز پیگیری خواهد کرد.

قائم مقام وزیر کار گفت: در زمینه لایحه حمایت از کودکان بحث شد که دبیرخانه این موضوع را نیز پیگیری و نتیجه را به اطلاع شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان می رساند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد و همچنین دستگاه های دولتی به منظور حل مسئله کودکان کار حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل