بازدید 5259

نشانه‌های مشکلات قلبی نوزاد

کد خبر: ۷۰۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 12 June 2017
فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: نشانه‌های نوزاد مبتلا به مشکلات قلبی، تنگی نفس، آبی رنگ شدن لب و زبان و ناخن‌های دست و پا و همچنین ضعف و بی‌حالی در هنگام خوردن شیر و عدم رشد بچه است.

به گزارش فارس، علی صادق‌پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: 17 خرداد ماه در بیمارستان سینا پسر 4 ساله‌ای که مرگ مغزی شده بود برای اهدای اعضایش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: قلب این پسر 4 ساله به بیمارستان قلب شهید رجایی تهران انتقال داده شد و به یک بچه 2 ساله پیوند زده شد، اما به دلیل اینکه این قلب چندین بار احیا شده بود، قلب مناسبی محسوب نمی‌شد و بیمار 5 روز در دستگاه کمک قلبی نگهداری شد تا اینکه دیروز از دستگاه تنفسی جدا شد و هم اکنون حالش خوب است. 

صادق‌پور گفت: برخی کوکان که به پیوند قلب احتیاج پیدا می‌کنند مشکلات مادرزادی و بعضی مشکلات اکتسابی دارند. بعضی از بیماری‌های ویروسی همچون سرماخوردگی ساده ممکن است کودک را درگیر و منجر به نارسایی شود و این چنین به پیوند قلب احتیاج پیدا می‌کند. 

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند افزود: بعضی بیمارانی که دچار نارسایی قلب می‌شوند قابل برگشت هستند و با طی کردن یک پروسه یک تا دو ماه وضعیت‌شان بهبود پیدا می‌کند اما بعضی از این بیماران غیرقابل برگشت هستند و باید حتما پیوند شوند.

صادق‌پور گفت: بعضی سوء تغذیه‌های شدید در دوران بارداری اختلال قلبی شدید ایجاد می‌کند البته این سوء تغذیه ابتدا بدن مادر را درگیر می‌کند و بعد جنین را مبتلا می‌کند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند نشانه‌های نوزاد مبتلا به مشکلات قلبی را تنگی نفس، آبی رنگ شدن لب و زبان و ناخن‌های دست و پا و همچنین ضعف و بی‌حالی در هنگام خوردن شیر و عدم رشد بچه دانست و گفت: مثلاً یک کودک 6 ماهه یا اصلا وزن اضافه نمی‌کند و یا این وزن بسیار کم است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل