بازدید 1830

برکناری مدیر خبرگزاری بحرین به دلیل ارتباط با طرف‌های قطری

در پی بحران عربستان و متحدانش با قطر، «مهند سلیمان» مدیر خبرگزاری بحرین به دلیل ارتباط با طرف‌های قطری پیش از اعلام تحریم رسمی این کشور، برکنار شد.
کد خبر: ۷۰۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 11 June 2017
 در پی بحران عربستان و متحدانش با قطر، «مهند سلیمان» مدیر خبرگزاری بحرین به دلیل ارتباط با طرف‌های قطری پیش از اعلام تحریم رسمی این کشور، برکنار شد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین، در پی بحران عربستان و متحدانش با قطر، مهند سلیمان مدیر خبرگزاری بحرین «بنا» که اردنی الاصل است، به دلیل ارتباط با طرف های قطری پیش از اعلام تحریم رسمی آن، برکنار شد.

در همین ارتباط رسانه های خبری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعلام کردند، ارتباط سلیمان با طرف های قطری احتمالا با خبرگزاری قطر بوده است با این هدف که آیا این خبرگزاری در خصوص رویکرد عربستان، امارات و بحرین مبنی بر قطع رو.ابط با قطر اطلاعی دارد یا خیر؟

مقامات بحرینی از ارتباطات سلیمان با قطر خبر داشتند و یک کمیته تحقیق در همین خصوص تشکیل شده است.

سلیمان که سال ها با محمد بن مبارک معاون نخست وزیر بحرین کار می کرد، سال 2011 جانشین عبدالله سلمان و مدیر عامل خبرگزاری بحرین شد.

سلیمان در اولین اظهار نظر در قبال  خبر برکناری خود گفت: زندگی حرفه ای ایستگاههایی دارد و هر ایستگاه هم پایانی دارد.

رسانه های خبری بحرین اعلام کردند،  سلیمان در نامه ای به کارکنان خبرگزاری بحرین از آنها به دلیل هر قصوری و وعده ایی که نتوانسته به آن تحقق بخشد، عذرخواهی کرده است.

سلیمان در صفحه توییتر خود نیز، منصب خود را از مدیر خبرگزاری به روزنامه نگار و مشاور روابط بین الملل وزیر اطلاع رسانی بحرین تغییر داد.

عربستان و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله بحرین، امارات متحده عربی، مصر، دولت مستعفی یمن، مالدیو با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند و اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی