بازدید 3782
۱

کاهش تعرفه برق سیستان و بلوچستان روی میز دولت

کد خبر: ۷۰۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 06 June 2017
گرمای بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان و درخواست مسئولان محلی از جمله مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت این استان از دولت برای رسیدگی به مشکلاتی که افزایش دما برای شهروندان این استان به وجود آورده است، روز 14 خرداد ماه وزیر نیرو را به دستور رئیس جمهوری راهی سیستان و بلوچستان کرد تا برای رفع سریع این مشکلات چاره اندیشی شود.
 
به گزارش ایران، هرچند همواره سیستان و بلوچستان یکی از نقاط گرم کشور محسوب می‌شود ولی از ابتدای هفته گذشته رکوردشکنی دما که در برخی از روزها به 56 درجه بالای صفر رسید، مشکلات بسیاری از جمله کاهش ولتاژ برق و کمبود آب برای شهروندان این استان بخصوص بخش‌های جنوبی آن ایجاد کرد.
 
غلامرضا اربابی مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان در این باره با بیان اینکه این گرما در مناطق جنوبی استان از جمله راسک، سرباز، نیک شهر، قصرقند، کنارک، چابهار و... نمود بیشتری داشت، اظهار کرد: دمای هوای ثبت شده در این مناطق از زمان ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در استان تاکنون بی‌سابقه بوده و رکورد دمای هوا در این مدت شکسته شد. به طوری که در برخی از این شهرستان‌ها دمای 56 درجه سانتیگراد به ثبت رسید.
 
وی در ادامه افزود: از ساعات پایانی روز 13 خرداد با آغاز وزش بادهای 120 روزه سیستان میانگین درجه هوای استان بین 6 تا 8 درجه کاهش یافته است.اربابی درباره خسارات ناشی از دمای هوا نیز به ایسنا گفت: یکی از پیامدهای افزایش دما مشکلات ناشی از افت ولتاژ در برخی مناطق بود. ما در سال‌های گذشته در ماه‌های تیر و مرداد مصرف برقمان در حدود 1300 مگاوات بود اما طی این روزها مصرف برق نیز در استان رکورد زده و به 1421 مگاوات رسید که این موضوع سبب نوسانات برق و افت ولتاژ در برخی از مناطق روستایی شد.
 
درخواست مولانا عبدالحمید از دولت
 
مولانا عبدالحمید امام ‌جمعه زاهدان در مراسم نماز جمعه گذشته به مشکلات ناشی از افزایش شدید دما در شهرستان‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: مردم استان در هفته‌ای که گذشت گرمای شدیدی را تحمل کردند و در برخی مناطق به‌خاطر مصرف بالا، برق با نارسایی‌هایی مواجه شد که از مسئولان برق می‌خواهم به این مشکل مردم رسیدگی کنند.
 
وی تأکید کرد: از مسئولان محترم درخواست داریم به مشکلات مردم صبور و باتحمل سیستان‌وبلوچستان رسیدگی کنند. اگر این مردم فریاد نمی‌زنند و شکایت نمی‌کنند به این معنا نیست که مشکل ندارند، بلکه مشکلات و فشارها را تحمل می‌کنند. لذا مسئولان و علما باید در تمام صحنه‌ها در کنار مردم باشند و به خواسته‌های آنان توجه کنند. خطیب جمعه زاهدان خواستار کاهش تعرفه‌های برق در استان، بویژه در مناطقی که بیشتر با گرمای هوا مواجه‌اند، شد.
به دنبال مسائل و مشکلاتی که گرما برای شهروندان سیستان و بلوچستان ایجاد کرد و همچنین درخواست امام جمعه زاهدان با دستور رئیس جمهوری وزیر نیرو در روز 14 خرداد برای بررسی موضوع راهی این استان شد و از ارسال پیشنهاد کاهش قیمت برق مشترکان این استان به هیأت دولت خبرداد. حمید چیت چیان با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان نیک شهر، گفت: می‌دانیم که در روزهای گذشته شرایط بسیار سختی بر مردم شریف بلوچستان گذشت، از بدو شروع این مسائل مسئولان وزارت نیرو با حساسیت خاصی آنها را پیگیری کردند.
 
وی افزود: طی سال‌های گذشته این استان از جایگاه ویژه برای ما برخوردار بوده است. در طول سه چهارسال گذشته به بیش از 500 روستای کشور آبرسانی شد و بیش از 100 هزار مشترک جدید روستایی اضافه شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً ساخت دو نیروگاه با ظرفیت 700 مگاوات آغاز شده و این بجز دو نیروگاهی است که در دو شهر ایرانشهر و چابهار از قبل ساخت شده است. وزیر نیرو گفت: علاوه بر این نیروگاه‌هایی که در حال ساخت است، بناست که یک نیروگاه 880 مگاواتی نیز با سرمایه‌گذاری خارجی در استان احداث شود. با وجود این نظر ما این است که این تأسیسات جدید کافی نیست و می‌بایست با توجه به شرایط ویژه استان، اقدامات بیشتری انجام داد.
 
چیت چیان اظهار داشت: بحث کاهش قیمت تعرفه‌های استان، امری است که حتماً می‌بایست همراه با مصوبه هیأت دولت باشد اما برخی اقدامات دیگر را وزارت نیرو می‌تواند رأساً پیگیری کند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کاهش تعرفه گاز آذربایجان کی میره روی میز دولت؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس