بازدید 18191
۹

وقتی که لابی گر سعودی، امیر قطر را به سرنگونی تهدید کرد

به غیر از برخی تحلیلگران برجسته جهان عرب ـ که احتمال وقوع کودتا و یا حمله نظامی علیه قطر را بعید ندانستند ـ چند روز پیش نیز رئیس یک گروه لابی سعودی در آمریکا، آشکارا امیر قطر را به دچار شدن به سرنوشت محمد مرسی در مصر تهدید کرد.
کد خبر: ۷۰۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 05 June 2017
اختلاف و شکاف میان قطر و برخی کشورهای عربی به سرکردگی عربستان، در حالی به اوج خود رسید که خبرهای زیادی در چند روز گذشته، مبنی بر تلاش عربستان برای کودتا علیه امیر قطر به گوش رسیده است.
 
به گزارش «تابناک»، به غیر از برخی تحلیلگران برجسته جهان عرب ـ که احتمال وقوع کودتا و یا حمله نظامی علیه قطر را بعید ندانستند ـ چند روز پیش نیز رئیس یک گروه لابی سعودی در آمریکا، آشکارا امیر قطر را به دچار شدن به سرنوشت محمد مرسی در مصر تهدید کرد.
 
پایگاه آمریکایی «میدل ایست آی» گزارش داد که رئیس یک گروه لابی عربستان سعودی در آمریکا، تهدید کرد، امیر قطر به دلیل حمایت از ایران و توهین به ریاض به سرنوشتی همانند محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر دچار خواهد شد.

«سلمان الانصاری»، رئیس کمیته امور روابط عربستان و آمریکا در حساب کاربری اش در توئیتر نوشت: «به امیر قطر: با توجه به جانبداری شما از دولت افراطی ایران و توهین شما به خادم الحرمین الشریفین، می خواهم به شما یادآوری کنم که محمد مرسی همین کار را انجام داد و در نهایت منزوی و زندانی شد.»
 
 

بنا به گزارش «میدل ایست آی»، این توئیت با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی رو به رو شد و شمار بسیاری از آنها آن را تهدیدی مستقیم علیه قطر و کودتا علیه امیر این کشور دانسته اند.
 
 

گفته می شود به دنبال برگزاری اجلاس عربی ـ اسلامی و آمریکایی در ریاض با نام مبارزه با تروریسم کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات برخورد خوبی با امیر قطر در این اجلاس نداشته اند و به شدت نزد دونالد ترامپ بدگویی دوحه را کرده اند.

عربستان و متحدانش به دولت امریکا گفته اند، دوحه در حال حمایت از تروریسم است و همچنان از جماعت اخوان المسلمین حمایت می کند.

دیدار ترامپ و تمیم در ریاض نیز دیدار گرم و صمیمانه ای نبود و ترامپ هم از تمیم خواسته که کشورش در مبارزه با تروریسم فعال باشد.

از طرفی دیگر، سران امارات نیز در ریاض در حاشیه اجلاس با ترامپ، اصلا با تمیم صحبت نکرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
به زودی نوبت کویت امارات بحرین اردن و عمان هم فرا خواهد رسید تا به سرنوشت قطر دچار شوند و عربستان این کشورها را هم اشغال کند
اعراب خلیج فارس باید سریعتر خودشان را از سلطه عربستان وهابی افراطی رها سازند وگرنه بدون اجازه از وهابی ها آب هم نمی تونند بخورند.
"گفته می شود به دنبال برگزاری اجلاس عربی-اسلامی و آمریکایی در ریاض تحت عنوان مبارزه با تروریسم کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات برخورد خوبی با امیر قطر در این اجلاس نداشته اند و بشدت نزد دونالد ترامپ بدگویی دوحه را کرده اند."
رسماً خاله‌بازیه :)))
عبدالباری عطوان خوب گفته بود که هر کس باد بکارد طوفان درو خواهد کرد!عاقبت غرور کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس چیزی جز نابودی نخواهد بود.
"تم عزله " یعنی عزل و برکنار شد و نه منزوی شد.
مرگ سعودي نزديك نيست؟ صداي شكستن استخوان هاي آل سعود زير بار اين همه بريز بپاش مستانه براي غرب و ديگر شوتولي بگيران دنيا آل سعود داره ميشكنه و تراق تراق شكستن استخواناش به گوش ميرسه و هياهو ميكنه كه ديگران متوجه نشند يا هواسشون پرا بشه
تمام این بهانه ها ی دولت سعودی از جمله توهین هدفش یه چیزه نابودی مقاومت و در صدر اون دولت حماس
محور اتفاق شیعی عراق دمشق جنوب لبنان به رهبری تهران باید با همکاری با محور اخوان به رهبری استانبول سر مار افعی اتحاد وهابی به رهبری ریاض رو قطع کنه
قطر حماس دولت ساقط شده ی مرسی ترکیه همه عضو اخوان المسلمین هستند و رقیب محور وهابیت( امارات بحرین عربستان) در جهان اهل تسنن
بیچاره انقلابیون مصر و تمام. کسایی که تو اون انقلاب کشته شدن.
سعودیها جزء اشغال قطر برنامه ای ندارند البته در فاز اول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار