بازدید 2789
اخبار کوتاه جهان انرژی

تاکید عربستان بر تمدید توافق اوپک

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی ازجمله تاکید وزیر انرژی عربستان بر تمدید توافق اوپک، پیش‌بینی کاهش صادرات نفت امارات در ماه ژوئن( خرداد- تیر)، افزایش تولید نفت لیبی و احساس خطر ابر شرکت‌های نفتی به علت روند صعودی تولید خودروهای برقی بوده است.
کد خبر: ۶۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 01 May 2017
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی ازجمله تاکید وزیر انرژی عربستان بر تمدید توافق اوپک، پیش‌بینی کاهش صادرات نفت امارات در ماه ژوئن( خرداد- تیر)، افزایش تولید نفت لیبی و احساس خطر ابر شرکت‌های نفتی به علت روند صعودی تولید خودروهای برقی بوده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: مهم است که بکوشیم تا توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، را تمدید کنیم. 

‎الفالح با بیان اینکه این توافق پایان ماه ژوئن تمدید خواهد شد، افزود: موافقت کشورهای عضو و غیرعضو با تمدید آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

‎**تمدید توافق اوپک می تواند پایانی برای مازاد عرضه باشد

به گزارش رویترز، یک تحقیق نشان داد، در پی تمدید توافق کاهش تولید نفت، عرضه و تقاضا برای این کالا ممکن است تا پایان سال جاری میلادی متوازن شود، گرچه انتظار افزایش تولید نفت از سوی اعضای غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، همچون شیل آمریکا می تواند بازگشت توازن به بازار را به تعویق اندازد.

‎تحقیقات رویترز از ٣٥ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد که میانگین قیمت شاخص نفت برنت دریای شمال در سال ٢٠١٧ میلادی می‌تواند به ٥٧ دلار و چهار سنت برسد. این در حالی است که این میزان در ماه مارس ٥٧ دلار و ٢٥ سنت پیش بینی شده بود. 

‎**صادرات نفت امارات در ماه ژوئن ١٠ درصد کاهش می یابد 

‎به گزارش بلومبرگ، سخنگوی شرکت ملی نفت ابوظبی (آندوک) اعلام کرد: امارات قصد دارد در قالب اجرای توافق کاهش تولید، عرضه نفت به مشتریان خود را در ماه ژوئن ١٠ درصد و در ماه می این میزان را هفت درصد کاهش دهد.

«‎سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات اوایل ماه آوریل گفته بود، با توجه به اینکه عملیات تعمیر و نگهداری میادین نفتی برای ماه می برنامه ریزی شده است، این کشور بیش از رقم تعهد شده در توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید خود را کاهش خواهد داد.

‎**تولید نفت لیبی افزایش یافت

‎به گزارش بلومبرگ، با از سرگیری تولید بزرگترین میدان نفتی لیبی (شراره و میدان نفتی الفیل) که فعالیت آنها پس از درگیری ها متوقف شده بود، تولید نفت این کشور به ٧٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

هم اکنون تولید روزانه نفت از میدان شراره ٢١٦ هزار و ٤٠٠ بشکه و میدان الفیل ٢٦ هزار و ٥٠٠ بشکه است. لیبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

**‎وزیر انرژی عربستان: اجماع کشورهای آسیای میانه درباره وضعیت بازارهای جهانی نفت: 

‎به گزارش رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان، عضو سازمان اوپک اعلام کرد که میان کشورهای منطقه آسیای میانه، درباره وضع بازار نفت و سطح تولید، اجماع وجود دارد و همگی موافق ضرورت پایبندی به توافق کاهش تولید نفت هستند.

‎**ابرشرکت های نفتی نمی توانند تهدید خودروهای برقی را نادیده بگیرند

‎به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بسیاری از خودروسازان از جمله تسلا (توسعه دهنده خودروهای برقی) معتقدند که روند صعودی تولید این ماشین‌ها ادامه خواهد یافت.

البته نه تنها خودروسازان که ابرشرکت های نفتی جهان نیز بر این باورند که خورودهای برقی در یک یا دو دهه آینده بخش بزرگی از بازارهای جهان را خواهند گرفت.

‎ابرشرکت های نفتی نظیر توتال فرانسه انتظار دارند که این خودروها تا سال٢٠٣٠ میلادی ٣٠ درصد از مجموع فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند که این می تواند منجر به افت تقاضای جهانی برای نفت شود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر