بازدید 3274

احتمال تمدید وضعیت فوق‌العاده در ترکیه

کد خبر: ۶۸۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 17 April 2017
در جلسه هیات دولت ترکیه که عصر امروز(دوشنبه) به وقت محلی برگزار می‌شود، احتمال تصویب تمدید وضعیت فوق‌العاده وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان ترک، نورالدین جانیکلی، معاون نخست وزیر ترکیه درباره احتمال تمدید وضعیت فوق العاده گفت: ابتدا این مساله در نشست شورای امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم نهایی به صورت یک تصمیم پیشنهادی به جلسه هیات دولت ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این تصمیم نهایی شود در این صورت وضعیت فوق العاده برای سومین بار تمدید خواهد شد.

هم‌چنین محمد شیمشک، معاون نخست وزیر ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری رویترز، اعلام کرد: هنوز برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات زود هنگام وجود ندارد. روز گذشته اردوغان رییس جمهور کشورمان آشکارا اعلام کرد که انتخابات آتی در سوم نوامبر سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. ما باید تا آن زمان کارهای بسیاری انجام بدیم.

وی درباره نتایج رفراندوم گفت: نتایج این رای گیری تاثیر بسزایی بر اقتصاد کشور خواهد داشت. بعد از رفراندوم ابهامات موجود برطرف خواهد شد.

شیمشک درباره روابط با اتحادیه اروپا گفت: این روابط در حوزه منافع مشترک برای ترکیه در دوران پس از رفراندوم قرار می گیرد. باید ترکیه و اروپا بر منافع مشترک متمرکز شوند.

وی ادامه داد: من بر این باروم که اگر چرخه انتخابات در اروپا به پایان برسد برخی از سر و صدا ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا نیز فروکش خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر