بازدید 2487

افزایش ۷ درصدی قیمت چای به نفع کشاورز نیست

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه افزایش ۷ درصدی قیمت چای به نفع کشاورز نیست، گفت: محور توسعه گیلان دو محصول برنج و چای است کشاورزی است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 13 April 2017
محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه محور توسعه گیلان دو محصول برنج و چای است کشاورزی است، افزود: در سال 94 و 95، دولت 100 میلیارد تومان به صنعت چای اختصاص داد که در سال 96 نیز این رقم  30 درصد افزایش پیدا کرد و همین امر سبب رضایتمندی در بین کشاورزان بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علی رغم تمهیدات ویژه برای توجه به بحث صنعت چای و احیای باغات چای اما قیمت اعلام شد برای این محصول باعث ناامیدی کشاورزان شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: انتظار آن بود که در سال جدید دولت و شورای اقتصاد قیمت چای را متناسب با تورم و افزایش حقوق کارگر و لوازمات جانبی افزایش دهد اما متاسفانه تنها 7 درصد قیمت چای افزایش پیدا کرد که این مهم به هیچ عنوان برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد: به نظر می رسد با این روند زمینه برای قاچاق و توجه به واردات بی رویه صنعت چای مهیا خواهد شد درحالی که قیمت واقعی محصولات می تواند برای کشاورزان دلگرم کننده باشد و اگر تعرفه چای بر اساس نیاز واقعی تعریف شود صنعت چای احیا خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت چای باید واقعی باشد چراکه بر اساس هزینه داشت، برداشت، کارگر و  صنایع تبدیلی با این 7 درصد مغایرت خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر