بازدید 27974

آزمونی دیگر در روابط تهران و مسکو با پیشنهاد جدید وزیر خارجه آمریکا به روس ها

وزیر خارجه آمریکا چند ساعت پیش از سفر حساس خود به روسیه به این کشور هشدار داد که میان آمریکا یا سوریه، ایران و نیروهای حزب‌الله یکی را انتخاب کند. وی گفت: ما می‌خواهیم رنج مردم سوریه پایان یابد. روسیه می‌تواند بخشی از این آینده باشد و در آن نقشی مهم ایفا و یا اینکه ائتلاف و اتحادش با این گروه (اسد، ایران و حزب‌الله) را حفظ کند. البته از نظر ما، حفظ این اتحاد و ائتلاف در مدت طولانی‌تر، به نفع روسیه نیست.
کد خبر: ۶۸۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 11 April 2017
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بعدازظهر امروز در بحبوحه تنش‌های مسکو و واشنگتن بر سر حمله آمریکا به سوریه وارد مسکو، پایتخت روسیه شد و قرار است با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کند.
 
به گزارش «تابناک»؛ بر پایه بیانیه وزارت خارجه روسیه، در جریان ملاقات وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا، مسائل مهم در زمینه امنیت بین المللی که پیش روی جامعه جهانی قرار داشته و نیازمند تشریک مساعی هر دو کشور برای حل و فصل آنهاست، بررسی خواهد شد.
 
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «در میان این مسائل، مبارزه با تروریسم و در وهله نخست مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی که بخشی از خاک سوریه را به اشغال خود درآورده اند، همچنین حل و فصل مناقشات نظامی در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورها، مناقشه فلسطین ـ اسرائیل و وضعیت بی ثبات در شبه جزیره کره مورد تبادل نظر طرفین قرار می گیرد. ضمن اینکه بحران اوکراین و ضرورت تحقق توافقنامه مینسک برای حل و فصل مناقشه در شرق این کشور نیز مورد توجه طرفین خواهد بود.»
 
با این حال، وزیر خارجه آمریکا چند ساعت پیش از سفر حساس خود به روسیه به این کشور هشدار داد که میان آمریکا یا سوریه، ایران و نیروهای حزب‌الله یکی را انتخاب کند.
 
وزیر خارجه آمریکا درباره نظر گروه 7 درباره سوریه گفت: «برای همه ما روشن است که دوران حکمرانی خانواده اسد در حال پایان است».
 
تیلرسون ادامه داد: «ما می‌خواهیم رنج مردم سوریه پایان یابد. روسیه می‌تواند بخشی از این آینده باشد و در آن نقشی مهم ایفا و یا اینکه ائتلاف و اتحادش با این گروه (اسد، ایران و حزب‌الله) را حفظ کند. البته از نظر ما، حفظ این اتحاد و ائتلاف در مدت طولانی‌تر، به نفع روسیه نیست».
 
در همین زمینه، روزنامه دیلی تلگراف نوشته است: «غرب بازگشت روسیه به گروه هفت در ازای خودداری مسکو از حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بررسی می کند».
 
این نشریه ادعا می‌کند که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دیدار از روسیه قصد دارد چنین اولتیماتومی را به روسیه بدهد.
 
این روزنامه سپس نوشت که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس قصد دارد از وزیران کشورهای جی 7 تشدید تحریمات ضد روسی را بطلبد.
 
با این حال، ایگور کوالیوف، معاون رئیس دانشکده اقتصاد و سیاست جهانی آموزشگاه عالی اقتصاد مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ابراز عقیده کرد، در اوضاع و احوال کنونی موضوع بازگشت روسیه به جی 7 حتی مطرح نخواهد شد. وی چنین گفت: «این مسأله نه در لوکا بلکه در سیسیل مطرح می‌شد که قرار است در آنجا دیدار نوبتی سران برگزار شود. به نظرم دیدار کنونی در شهر آرام استان توسکانا، هدفش هماهنگ کردن مواضع در مورد دستور روز مبرم بین‌المللی است — از مبارزه با تروریسم بین‌المللی گرفته تا برنامه هسته ای کره شمالی در شرایط مناسبات وخیم شده بین‌المللی. تصادفی نیست که تیلرسون پس از ایتالیا بلافاصله راهی مسکو می شود. این کار با هماهنگ سازی مواضع در خصوص مسائل حاد بین‌المللی هماهنگ است، ولی آن‌ها که به تشدید تحریم روسیه فرا می‌خوانند، بعید است بگویند که شما در شرایط معین به جی 7 بازخواهید گشت. بعید است که چنین چیزی رخ دهد. حوادث و موقعیت جاری کنونی نشان می‌دهد که در آینده نزدیک نباید منتطر وقوع این حادثه بود».
 
حال باید منتظر ماند و دید که روس ها پیشنهاد بازگشت به جی 7 را در قبال قطع حمایت از بشار اسد و ایران خواهند پذیرفت؟ این پرسشی است که مسکو با اقدامات و سیاست های خود در قابل بحران سوریه به زودی بدان پاسخ خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵۱
همچین ایران رو دور بزنه روسیه که ایران نفهمه چی شد.
متاسفانه روسها پیشنهاد آمریکایی ها رو قبول نمیکنند. چون نیازهای امنیتیشون اجازه نمیده، اما بابت این رد پیشنهاد آنچنان امتیازاتی از محور مقاومت بگیرند که شفت محور از سه جهت بیرون بزنه .
آمریکا هم که قربونش برم موی لای درز قولاش نمی ره. فقط بدتر از خودشون روسیه است از جفتشون بدتر انگلیس خبیث
روسا منتظرن ببینن کجا بیشتر به سودشونه وگرنه ایران و سوریه که واسشون پشیزی ارزش نداره
اگر مسکو از این ازمون سربلند بیرون بیاد خط بطلانی بر کلیه رفتارهای نامتعارف در تاریخ دو کشور خواهد کشید ونشان میدهد که میتوان به روسیه بعنوان شریک نگاه ویژه داشت
پاسخ ها
مارون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
به همین خیال باش
در نهایت تحریمهای کریمه لغو میشود وبه ایران پشت میکند
آزمون یعنی نتیجه اش مشخص نباشه.پس این آزمون نیست کاملا معلومه روسیه مثل آب خوردن خیانت میکنه به ایران.البته درستش هم همینه چون همه کشورها دنبال منافع ملی خودشون هستن.
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
جز ایران
روسیه به ما پشت خواهد کرد ؛ همانگونه که پس از قرارداد با ایران ناپلئون را در اغوش گرفت
روسیه را قرن ها ازموده ایم عجیب است که اینگونه ازموده را می ازماییم
آزموده را دوباره آزمودن خطاست
با سلام
نیاز به تفکر زیادی نیست. روس ها منافعشان در اولویت است و منافع کوتاه یا بلند مدتشان در اتحاد با غرب است نه ایران و سوریه و حزب الله.
روسیه میفروشه شک نکنید آدم فروش تر از روسیه ما کشور نداریم اسدم خودشون تحویل میدن یعنی اینا چه پدرسخته هایی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
اگر روسيه مي فروخت آن موقع كه شاه زاده سعودي به پوتين گفته بود سيصد ميليارد دلار مي دهيم خودت را از سوريه بكش كنار پوتين گفته بود مسئله داعش امنيت روسيه است با هيچ چيز نمي شود معامله كرد و از اين طرف آمريكا تسليم روسيه را مي خواهد نه رابطه چون آمريكا مثل يك كشور جهان سوم به روسيه نگاه مي كند بستگي به گول خوردن و نه خوردن روسها دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
کاملا درسته آقا نوید . موافقم
روسيه حتما موافقت ميكند
امتحانش رو پس داده
روسیه دست امریکا را در ارتباط با بر کناری اسد خوانده است ،یعنی اینکه روسیه از اسد و حزب الله و ایران حمایت نمی کند بلکه از تمامیت ارضی خود دفاع می کند متاسفانه امریکایی ها فکر می کنند روسها از پشت کوه امده اند و چیزی حالیشان نیست و می توانند با شانتاژ روسیه منافع خود را در روسیه جلو ببرند
حالا میبینید روسیه که اینقدر سنگش را به سینه میزنید کدام طرف را انتخاب خواهد کرد
اگر علناً هم نپذیرد و به این شکل که وجهه بین المللی و داخلی خودش رو خدشه دار کنه مطمان باشید در خفا و با پرده پوشی و بطور کلی در عمل خواهد پذیرفت. اصلا چه نیازه که اعلام کنه پذیرفته ؟ وقتی همون کاری رو انجام بده که نتیجه ش این باشه میشه پذیرفتن دیگه. حالا ایران خر بیاره و باقالی ها رو بار کنه!!
بسمه تعالی
قطعا روسیه باید مراقب باشد تا از آمریکا رکب نخورد، چون دیگر چیزی برای بازی در مشتش باقی نمی ماند.
پاسخ ها
احمد
| Spain |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
عزیز من روسیه همیشه نقش لات محل رو بازی کرده است آمریکا سرور وبزرگ جهان است وبه این لات وچاقو کش هم یه چیزایی می دهد. تاریخ تکرار می شود .ما چقدر خامیم ههههههه....
جواب این سوال پیش خود ماست اگه ما منافع روسیه رو به اندازه کافی به خودمون وابسته کرده باشیم روسیه به ما پشت نمی کنه ینی نمی تونه پشت کنه...
خدا این روسها ونسلشون رو از روی زمین هر چه زودتر بر داره انشاالله...........
هر آدم عاقلی ،می فهمد ،که بر قراری مناسبات ،بر پایهٔ منافع ملی ،واحترام متقابل ،در بین کشورهای جهان ،اولویت همکاری منصفانه ،با امریکا ،و،اروپا ،وکشورهای ثروتمند شرق دور ،بهتره ،ومنافع بیشتری دارد ،البته روسها ،اگر در این زمینه به منافع خود دست یابند ،که هم در سوریه ،خاور میانه ،سهم خود را حفظ میکنند ،ومناسبات با کشورهای، جی هفت ،را ترجیح میدهند ،وبصورت آرام ،از، اسد،وایران،وحزب،الله لبنان ،فاصله میگیرد ،شاید در طی بازهٔ ،زمانی شش ماه،تا یک سال این اتفاق خواهد افتاد؟ از این جهت ایران باید خیلی هوشیارانه عمل کند ،تا در صحنهٔ سیاسی جهانی در انزوا قرار نگیرد،،؟
چر باید روسیه ادامه بده تنش رو وقتی میتونه به بهترین شکل کنار بکشه
هم با اقتدار هم کلی منافع اقتصادی
این وسط ایران میمونه و حوضش
من قبلا بشدت از روسیه متفر بودم،بعد به این فکر کردم بالفرض بجای روسیه فرانسه همسایه شمالی ما بود یا انگلستان یا امریکا...خب چرا فکر میکنیم وظیفه روسیه هست که برای ما دلسوزی کند؟؟تمام کشورها بر طبق منافع خود سیاستهایشان را برنامه ریزی میکنند،نه تنها روسیه بلکه هر کشور دیگری هم همسایه شمالی ما بود و الان درگیر جنگ سوریه بودو اگر منافعش اقتضا کند ما را در سوریه قربانی میکرد،بخصوص اینکه روسیه از لحاظ اقتصادی در برابر امریکا و اروپا حرفی برای گفتن ندارد...
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
فراموش نکن که روسها دو بار کشور ما رو به خاک وخون کشیدن به همین خاطر ما خود به خود از روسها متنفر هستیم
احمد
| Spain |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
تنها کشوری که بین منافع ملی ومنافع دینیش نمی تواند تعادل ایجاد کند ایران است
اگر این کار را نکنه به زودی جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد البته اونطوری اسد و دوستان و حامیانش به مجازاتشان می رسند
روسيه معامله گر هست و ايران و سوريه رو به قيمت مناسب ميفروشد و ممكن است عضويت مجدد در G7 و لغو تحريمها و مسئله اكراين رو با اين معامله حل و فصل كند .
روسها سود كردند
امريماييها سود كردند
اروپائيها سود كردند
تركها سود كردند
عربها سود كردند
اسرائيل سود ميكنه
و حتي اسد هم سود ميكنه چون تا اين لحظه كه چند صباحي بيشتر حكومت كرده بعدش هم پناهندگي روسيه رو ميگيره و ميره
و تنها كشوري كه ضرر ميكند فقط و فقط ايران است
بنظرم اسد رو می کشند و صورت مساله اینجور پاک میشود. بشار اسد مراقب خودت باش
بسمه تعالی
آمریکا و غرب قطعا توانمندی سابق را ندارند، و این تبلیغات بیشتر از بابت اینه که بدون کمترین هزینه ممکن طرف مقابل رو خلع سلاح کنند. و اگر آمریکا قدرت اولیه رو در خود احساس میکرد بدون لحظه ای و بدون اجازه حتی روسیه و چین همانند قبل با لابی کشورهای غربی به افغانستان و عراق به سوریه هم لشکر کشی میکرد.
قطعا با کنار یکدیگر قرار گرفتن ایران و حزب الله و روسیه و همچنین چین غرب در خود جرأت چنین کاری رو نمی بینه چون اگر آمریکا ورود کنه باید منتظر تقابل شدید این کشورها باشد. که برای آمریکا و غرب چالش بزرگی رو بوجود خواهد آورد .......که کشته رو کشته رو دست آمریکا و غرب خواهد گذاشت .......
در نهایت و قطعا روسیه در کنار آمریکا بجای نخواهد رسید
آخرش بازنده بازی طبق معمول ایرانه! شک نکنید.
ب روسا اعتماد نمی شود کرد.
وسیه به خوبی میداند که امریکا پس از سوریه به ایران و سپس به روسیه حمله خواهد کرد.
ایران صرفا به پوتین متکی است و احتمال اینکه تنها تکیه گاه خود را از دست دهد بسیار زیاد است. بعد از آن ایران توسط آمریکا و متحدانش مچاله می شود. بیچاره فقط اکثریت مردم هستند که باید بسوزند.
شک نکنید روسیه محکم خواهد ایستاد. نه به خاطر منافع ایران و حذب الله، بلکه به خاطر منافع دراز مدت خودش.
تا زمانی که امریکاییها به دنبال طرح برزگ خاورمیانه هستند اتنلاف روسیه ، ایران و چین هم برقرار و انتی نز ان هست
روسیه فقط این سه کشور یا 3 کارت بازی براش مونده .اگه اینها را هم بده که دیگه چیزی براش نمیمونه و دیگه نمیتونه نقشی تو بازی دنیا داشته باشه به همین علت فکر نکنم به این راحتی و ارزون این کارتها را از دست بده .شاید اگه بخواد خیلی باهاشون راه بیاد سر سوریه کمی کوتاه بیاد ولی فکر نمیکنم دست از سر ایران برداره
آمریکا اگر واقعا قصد اجبار روسها به دست کشیدن از اتحاد با ایران را داشت این مطلب را پشت درهای بسته با روسیه مطرح میکرد وحتما هم به نتیجه میرسیدند. چنانچه در مورد لیبی وصدام نتیجه داد. این جوسازیها و اظهارات عمدتا برای دلربایی از سران عرب مخالف حضور ایران در سوریه مطرح میشود تاسر کیسه را کمی بیشتر شل کنند.
بدبخت مردم سوریه.
اگه روسیه این کار و انجام بده در دراز مدت تیشه به ریشه خودش خواهد زد
پاسخ ها
احمد
| Spain |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
روسیه اصلا عددی نیست اگر بود یکپارچگی شو حفظ می کرد.روسیه بجز یک کشور ورشکسته وباجگیر چیز دیگری نیست این را تارخ ثابت کرده است.
روسیه خیانتکار است همانطور که در طول تاریخ دیدیم از آن کاترین کبیر که غرق در فساد بود تا پوتین که آدم کثیفی است چون قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت و به ما پشت کرد پس روسیه نیز مانند کشورهای ناتوست مرگ بر روسیه و ولادمیر پوتین
مرگ بر روسیه
اگر عده ای از سیاسیون این مملکت هنوز فکر میکنند که وظیفه روسیه و یا هر کشور دیگری دفاع از منافع ایران است ، زهی خیال باطل. آقایان در قانون اساسی هیچ کشور دیگری نوشته نشده باید به فکر منافع ایران باشد. هر کشور دنبال منافع خودش است.
در پایان روسیه موافقت خواهد کرد اما نه با این شرایط ، به گونه ای که منافعش حفظ شود و در نهایت خطری آن را تهدید نکند و البته در این ره آورد نفوذ ایران در منطقه نیز کنترل شود چون روسیه به ایران به عنوان یک رقیب نگاه می کند نه متحد .
مبادلاتی که ما با روسیه داریم همه اش 2 میلیارد دلار است در حالی که ده ها میلیارد با همین ترکیه مبادلات تجاری دارد (کشورهای اروپایی و امریکا که جای خود دارند). پش با کدام منطق حاضر است این همه منافع را به خاطر ما قربانی کند . بهتر است عاقل باشیم .
وزیری از آمریکا رفته به روسیه پیشنهادی بدهد که یحتمل روسها نمی دانند
بعد عده ایی اینطرف دنیا با قطعیت از نتیجه مذاکرات سخن میگن! این اعتماد به نفس ستودنیست
آخه چند بار میخواهید امتحان کنید ؟ از جندین دهه قبل تا الان کافی نیست؟
حتی اگر روس ها در قبال بازگشت به جی7دست از حمایت از اسد بردارنددر عمل هیچ امتیازی نگرفته اند زیرا امریکا اول انها را اخراج می کند بعد خواسته خودرا به انها تحمیل میکندوانهارا بر میگرداند
یه سری از دوستان مثل اصحاب کهف میمونن. از قرارداد صد سال و دویست سال گذشته میگن ولی یادشون به آخرین قرار ما با جامعه جهانی نیست. ما تا کی میتونیم به آمریکا دلخوش باشیم. ضمن اینکه روسیه هم مثل آمریکا حافظ منافع خودش و مردمشه. ولی ما اینجا ایستادیم که یکی بیاد همه مشکلاتمون رو از دم درست کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار