بازدید 3730

بیمه سلامت به وزارت بهداشت ملحق شد

کد خبر: ۶۷۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 19 March 2017
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به ابلاغ لایحه برنامه ششم توسعه سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الحاق گردید.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران؛ دکتر محمدجواد کبیر در ارتباط با ابلاغ این لایحه به دولت برای اجرا و نهایتاً تصویب شدن در مجلس گفت: با توجه به این ابلاغ، سازمان بیمه سلامت ایران شرایط جدیدی را تجربه خواهد کرد و بعنوان یکی از واحدهای مستقل ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایفای نقش خواهد کرد.

دکتر کبیر اذعان داشت: اعتقاد دارم همان‌طور که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به خدمت بودیم هم اکنون نیز متناسب با سیاستها و خط مشی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان تولیت نظام سلامت حرکت نموده و می‌باید منابع بیمه سلامت تجمیع شده تا این سازمان بتواند بعنوان بزرگترین نهاد بیمه گر پایه در کشور به ایفای نقش بپردازد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به این موضوع که سازمان بیمه سلامت بزرگترین سازمان بیمه گر پایه در نظام سلامت است، اذعان داشت: انتظار می‌رود بیمه سلامت بتواند مدیریت منابعی که از محل درآمد عمومی دولت به این سازمان تخصیص داده می‌شود در چهارچوب سیاستها و خط مشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عهد ه دار گردد.

دکتر کبیر افزود: این سازمان قریب به ۴۰ میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش خود دارد که ۳۳ میلیون نفر از این افراد بصورت رایگان تحت پوشش هستند که از این تعداد، ۲۲ میلیون نفر روستایی و ۱۱ میلیون نفر بیمه همگانی می‌باشند که این امر طلب می‌کند سازوکار جدیدی برای تجمیع منابعمان بیندیشیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در این شرایط در سال ۹۶ منابعی که مانند طرح تحول سلامت اعم از هدفمندی یارانه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و منابع مربوط به پزشک خانواده، تصادفات، یارانه دارو و همچنین منابع سازمان بیمه سلامت که تجمیع این منابع، می‌تواند استراتژی نظام سلامت را پایدارتر کند؛ لذا در سال ۹۶ می‌بایست در جهت شناسایی گلوگاهایی که هدر رفت منابع را در پی خواهد داشت گامهای مؤثری را برداریم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار