بازدید 11564
۱
قیمت نفت:

پیمان شکنی عربستان آتش به جان نفت زد

در روز سه شنبه اوپک خبر از افزایش ذخایر جهانی نفت داد و این در حالی است که نفت به پایین ترین قیمت خود در سه ماهه اخیر رسید. عربستان به عنوان بزرگترین عضو این گروه دست به افزایش تولید زده است.
کد خبر: ۶۷۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 14 March 2017
در روز سه شنبه اوپک خبر از افزایش ذخایر جهانی نفت داد و این در حالی است که نفت به پایین ترین قیمت خود در سه ماهه اخیر رسید. عربستان به عنوان بزرگترین عضو این گروه دست به افزایش تولید زده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده دیروز 57 سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 50.78 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 76 سنت کاهش، بشکه‌ای 47.64 دلار صورت گرفت.

پیمان شکنی عربستان آتش به جان نفت زد

نشانه های از خلف وعده عربستان در تولید به چشم می خورد و این امر باعث آشفتگی سرمایه گذاران نفتی شده است. عربستان سال گذشته طرح کاهش عرضه نفت را پیشنهاد داده بود.

عربستان به نقل از منابع ثانویه، در اواخر فوریه عرضه خود را به 9.797 بشکه در روز کاهش داده بود اما اخیرا ریاض اعلام کرد تولید خود را به 10.011 بشکه در روز افزایش می دهد.

تحلیلگر ارشد استراتژی نفت جهانی اذعان کرد، هدف اصلی، فشار بر روی عربستان و کاهش تولیدات آن به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز باید باشد.

وی همچنین افزود، عربستان تنها کشوری است که تاوان عدم انطباق عرضه سایر کشورها با برنامه کاهش عرضه را داده است.

قیمت نفت اوپک در حال حاضر سیر معکوس طی کرده و این امر در نتیجه کاهش عرضه می باشد همچنین از زمانی که اپک تصمیم به کاهش عرضه در جهت ثبات قیمت نفت گرفته است سرمایه گذاران تمرکز خود را روی تحلیل اطلاعات موجودی گذاشته اند.

انجمن کشورهای صادر کننده نفت در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، که ذخایر نفتی در کشورهای صنعتی در ماه ژانویه به 278 میلیون بشکه فراتر از میانگین پنج ساله رسید.

با توجه به اطلاعات هفتگی موسسه نفت امریکا، قطعا شاهد افزایش تولید و ذخایر نفت شیل آمریکا خواهیم بود.

با افزایش ذخایر نفتی،سرمایه گذاران به دنبال نشانه ای از کاهش عرضه نفتی، حتی فراتر از ماه ژوئن می باشند.

کشور کویت،هم پیمان عربستان روز دوشنبه اذعان کرد که از توسعه معاملات جهانی پشتیبانی کرده و همچنین افزود،توسعه می تواند قیمت نفت را به سطح قابل قبول برای معاملات کشورها و صنایع هم پیمان برساند.

عربستان همچنان بر روی وعده خود جهت محدودیت عرضه، پافشاری می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
قیمت نفت بالا برود نفت شیل اقتصادی می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار