بازدید 10042
قیمت نفت:

آخر هفته‌ي خوب برای نفت

در روز جمعه قیمت نفت پایدار شد و پس از گذشت هفته‌ای که طی آن شاهد کاهش 10 درصدی قیمت ها بودیم، نهایتا بازار با افزایش متوسط قیمت بسته شد.
کد خبر: ۶۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 18 March 2017
در روز جمعه قیمت نفت پایدار شد و پس از گذشت هفته‌ای که طی آن شاهد کاهش 10 درصدی قیمت ها بودیم، نهایتا بازار با افزایش متوسط قیمت بسته شد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، دیروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده در روز گذشته حدود 1 سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 51.73 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز، بدون تغییر نسبت به‌روز قبل بشکه‌ای 48.75 دلار صورت گرفت.

آخر هفته‌ي خوب برای نفت

کاهش قیمتی هفته گذشته به سبب نگرانی درعدم کاهش عرضه جهانی توسط اپک بود. این هفته دادوستد نفت خام برنت و وست تگزاس، با سنجش اولین کاهش تولید توسط اوپک در هشت سال گذشته در مقابل افزایش عرضه و موجودی نفت شیل آمریکا، توسط سرمایه گزاران همراه بود و با نوسانی ۲.۵ دلاری مبادله شد.

نفت خام امریکا به‌جای صعود به 53 دلار در هر بشکه، در قیمت حدودی 49 دلار باقی ماند.
تحلیلگران اذعان کردند که بازگشت به سطح گذشته قیمت‌ها فقط صورت افت شدید در موجودی قابل‌دستیابی است.

پتانسیل تولید نفت آمریکا همچنان در حال افزایش هست و این در حالی است که آمار هفتگی شمارش دکل بیکر هیوز، افزایش 14 دکل آمریکا را تائید کرد.

خالد الفلیح، وزیر عربستان سعودی روز پنج‌شنبه گفت، اگر ذخایر نفتی بالاتر از میانگین بلندمدت باشد، کنترل عرضه نفتی کشورهای عضو و غیر عضو اپک می‌تواند فراتر از حد ماه ژوئن قرار بگیرد. اما بعد از گفته خالد الفلیح بازار حتی توان برگشت به جایگاه قبلی خود را نداشت.

تیموتی ایوانز، تحلیلگر سیتی فیوچر در نیویورک روز جمعه طی یادداشتی اعلام کرد ' نه کاهش ارزش دلار و نه گفته های عربستان مبنی بر انجام هر آنچه که برای رساندن موجودی به سطح بهتری نیاز است، هیچکدام نمی تواند ترقیبی به سمت خرید بیشتر باشد.' وی همچنین افزود، تمایلات بازار ممکن است در نبود بازگشت قوی به سطوح قبل، تضعیف شود.

شش نفر از ۱۰ تحلیلگری که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند خاطرنشان کردند که اوپک باید کاهش عرضه خود را پس از به سر رسیدن دوره شش‌ماهه‌اش تمدید کند.

عربستان صعودی در معامله 2016 عرضه خود را بیش از سهمش کاهش داد تا جایی که برای برخی سؤال شد آیا ریاض با توجه به عدم توافق چندی از اعضای اوپک و غیر اوپک و همچنین انتظار به بالا رفتن نفت شیل آمریکا، همچنان تمایل به ادامه را دارد؟

اعضای اوپک و غیر اوپک در سال گذشته برای کاهش خروجی‌های ترکیبی 1.8 میلیون بشکه در روز در نیمه سال 2017 موافقت کردند و این امر در حالی است که گزارش ماهانه اوپک نشان داد میانگین ذخایر جهانی نفت در ماه ژانویه به 278 میلیون بشکه فراتر از پنج سال گذشته افزایش‌یافته است.

جمعه آینده، گروه معاملات آتی کالا ایالات‌متحده محاسبات خالص بلند و کوتاه‌مدت را در بازار معاملات آتی نفت خام منتشر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار