بازدید 3236

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند تهیه بلیط های نوروزی

کد خبر: ۶۷۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 12 March 2017
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداران سایبری این بار به بهانه تهیه بلیط های نوروزی به حساب‌های مردم دستبرد می‌زنند.

به گزارش ایسنا، سرگرد " مهدی شکیب" در این باره گفت: در ایام نوروز به علت افزایش مسافرت‌های نوروزی، تهیه بلیط از مهمترین دغدغه‌های هموطنان به شمار می آید به گونه ای که گاهی اوقات مسافران مجبور هستند با مبالغی بالاتر از نرخ معمول بلیط تهیه کنند که این امر موجب می شود تا پای دلالان به بستر اینترنت و فضای مجازی نیز باز شود.

وی، یکی از نارضایتی‌های عمده شهروندان در طول سال‌های اخیر را نحوه تهیه و رزرو بلیط اینترنتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از دلالان فضای مجازی اقدام به فروش بلیط هایی با قیمت‌های بالاتر می‌کنند.

این مقام مسئول به مسافران نوروزی، توصیه کرد: هموطنان برای تهیه بلیط به مراکز و سایت‌های مجاز در پورتال رسمی هر یک از ارگان های حمل‌ و نقل عمومی مانند هواپیمایی کشوری (http://www.cao.ir)، حمل‌و نقل ریلی (https://www.raja.ir) و حمل‌و نقل جاده‌ای (سایت تعاونی‌های مجاز) مراجعه کنند؛ همچنین از سایت‌های واسط که به صورت غیر مجاز و بعضاً گران‌تر از قیمت مصوب، بلیط به فروش می رسانند، خودداری نمایند.

وی با اشاره به شگردهای کلاهبرداری در این حوزه، گفت: افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فروش بلیط اینترنتی کرده‌ و با استفاده از این شگرد توانسته اند مبالغ زیادی به سرقت ببرند؛ این شگرد که به فیشینگ معروف شده که طعمه، رمزهای عبور و اطلاعات بانکی را در دسترس مجرم قرار می دهد؛ مجرم که در اصطلاح به آنها فیشر گفته می‌شود با استفاده از این اطلاعات در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب بانکی قربانیان می کنند.

شکیب ادامه داد: فیشرها با طراحی صفحات جعلی که بسیار به صفحه اصلی فروش بلیط الکترونیکی شبیه است، تمامی اطلاعات بانکی که قربانی در هنگام خرید بلیط وارد می‌کند را به سرقت می‌برد و در ادامه می‌تواند خرید اینترنتی، انتقال وجه و.... را انجام دهد.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: همیشه آدرس سایت‌های بانکی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در آدرس بار تایپ کرده و از رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده، خودداری کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، سایت این پلیس را دریچه ارتباطی با شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر