بازدید 17115
۱

فهرست تفریحات هیجان انگیز در تهران برای عید

کد خبر: ۶۷۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 08 March 2017
تعطیلات عید رو اگه به هر دلیلی سفر نریم و تهران بمونیم یا  سفر رفته باشیم و بعد دید و بازدید ها باز وقت اضافه بیاریم / تو خونه  موندن و  دائم به این فکر کردن که ساعت شنی  و شمارش معکوس تعطیلات داره به انتها می رسه و  از این چتد روز  تعطیل فروردین استفاده نکردیم عذا ب آوره -  بعضی ها با  گفتن زیر لب اینکه تهران جای تفریحی درست و حسابی نداره  به این  موضوع خاتمه می دن و بی خیال تفریح می شن / بعضی ها هم مثل شما  تو اینترنت سرچ می کنن /  تعطیلات عید تهران کجا برویم / ما بهتون می گیم / پیشنهاد ما  یک تیر و چند نشونه /  کافی خودتون رو به ولنجک و مجموعه توچال برسونید  تا در این مجموعه همزمان امکان استفاده از چند تفریح جذاب  رو داشته باشید .
 
- مجموعه تفریحی ورزشی توچال(بام تهران)، بزرگترین مجموعه تفریحی ورزشی کلان شهر تهران است که بر دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده و گسترۀ این مجموعه از انتهای خیابان ولنجک تا قله توچال می باشد  و شما میتونید از بزرگراه شهید چمران-روبروی نمایشگاه بین المللی تهران-خیابان یمن –انتهای خیابان ولنجک به اینجا برسید.
 
- این مجموعه با بازسازی و ایجاد مستمرامکانات جدید و همچنین ارتقاء ضریب ایمنی خطوط تله¬کابین همه خانواده¬های گرامی و ورزشکاران عزیز را دعوت می نماید تا با خاطری آسوده از امکانات و خدمات تفریحی و ورزشی توچال استفاده نمایند و از مناظر زیبا ، هوای پاک کوهستان ، چشمه سارهای متعدد و تجهیزات تفریحی ورزشی در این مجموعه لذت ببرند.

امکانات رفاهی و تفریحی
 
1-    تله کابین: تله کابین توچال به عنوان اولین و پایه گذار تله کابین در ایران با طول تقریبی رفت و برگشت 15 کیلومتر، به عنوان یکی از طولانی ترین خطوط پیوسته تله کابین در دنیا است.
 
تله کابین توچال، با به کارگیری تکنسین های ماهر در زمینه بالابر ها و همچنین پایش همه روزه کارکرد خطوط دارای استانداردهای لازم بهره برداری از کشورهای اروپایی و همچنین استانداردهای ملی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
مشخصات خطوط سه گانه تله کابین توچال، به شرح ذیل می باشد.

تله سی یژ چشمه: این خط بالابر به طول تقریبی 1000 متر، مسافران و علاقه مندان طبیعت را از جنب ایستگاه اول به ایستگاه چشمه منتقل می نماید.
 
سورتمه توچال: مجموعه تفریحی ورزشی توچال با پتانسیل بالای جذب خانواده ها و جوانان، اقدام به مطالعه و نصب وسیله مدرن تفریحی در بام تهران نمود. پس از بررسی های مطالعاتی، شرکت تله کابین توچال نسبت به عملیاتی شدن این دستگاه اقدام کرد و شرکت ویگاند آلمان مسئول اجرای این پروژه عظیم شد. با توجه به نوع طراحی خاص و تعبیه موقعیت های جذاب برای مسافران ، این دستگاه به عنوان مهیج ترین سورتمه کشور شناخته شد. بر همین اساس ، پس از نصب و راه اندازی آزمایشی سورتمه با توجه به نظارت دقیق کارشناسان سازمان استاندارد ملی ایران از بدو شروع پروژه موفق به اخذ استاندارد ملی ایران گردید و علاوه بر آن موفق به اخذ استاندارد TUV آلمان که یکی از استانداردهای معتبر اروپایی است نایل گردید لذا این دستگاه از ضریب ایمنی بسیار بالایی بهره می برد وخانواده ها و جوانان در هر سنی می توانند هیجان سالم را در هوای پاک بام تهران تجربه کنند.
مشخصات مهیج ترین سورتمه کشور- سورتمه توچال- به شرح ذیل می باشد:
 
 
1-    هتل توچال:
 
در ارتفاع 3545 متری از سطح دریا واقع شده که از این لحاظ مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا می باشد.
این هتل در زیر بنایی به مساحت 2430 متر مربع دارای 4 سوییت رویال(سه نفره)، 4سوییت نرمال(سه نفره)، یک اتاق دبل کینگ (vip) ، 15 اتاق دو نفره و 5 اتاق یک نفره می باشد.
 
این هتل دارای یک رستوران ایرانی و فرنگی، 2 کافی شاپ برای سرو غذا و نوشیدنی های مختلف با لابی رو به پیست بین المللی توچال می باشد که با امکانات تفریحی نظیر میز بیلیارد، فوتبال دستی و ... لحظاتی خوش و به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستان، برایتان رقم خواهد زد و تجربه اقامت و یا صرف یک وعده غذا در مرتفع ترین هتل دنیا غیر قابل اجتناب است.
 
رزرو و اقامت در هتل توچال: 22418000-021 ، تلفن مستقیم هتل: 2و22404001-021
 
امکانات ورزشی
 
1-    پیست اسکی : این مجموعه دارای یک پیست اسکی بین المللی بوده که دارای دو خط تله سی یژ ، دو خط تله اسکی و مزایایی به شرح ذیل می باشد:
 
نزدیکی به پایتخت، ایمن بودن مسیر تردد تا پیست، نزدیکی به هتل توچال، بهای مناسب بلیت، مدرسه اسکی با مربیان مجرب و ارائه بهترین و مدرن ترین لوازم اسکی.
 

 
2-     مسیر پیاده روی و کوهنوردی : مسیر پیاده روی به طول 2000 متر از پارکینگ شروع و به ایستگاه اول ختم می¬شود. مسیر کوهنوردی نیز از ایستگاه اول شروع و تا قله توچال ادامه می¬یابد که در طول این مسیر می¬توان از امکاناتی نظیر رستوران، پناهگاه، ایستگاه های امدادی و سرویس های بهداشتی استفاده نمود.   
 
 
3-    باشگاه تیروکمان : به مساحت 2000 مترمربع در فضایی بسیار نشاط انگیز با مربیان مجرب در رده های سنی مختلف جهت آقایان و بانوان از سال 82 تأسیس و فعال می¬باشد. همچنین دارای سالن جانبی با امکانات ورزشی فوتبال دستی، پینگ پنگ و دارت می باشد.
تلفن: 22421508
 
4-    باشگاه زیپ لاین(zip line): مهیج ترین زیپ لاین کشور که نقطه شروع آن در بوستان شماره 2 واقع در جاده سلامتی و نقطه پایان آن در بوستان شماره 1 واقع در روبروی باشگاه تیر و کمان می باشد. شایان ذکر است که ورزشکاران پس از متصل نمودن قرقره به خود اقدام به حرکت بر روی کابل به سمت پایین می کند.
 

 
تلفن: 22421403
مشخصات زیپ لاین، به شرح ذیل می باشد.

جالبه بدونید دمای هوا ی تهران براساس پیش بینی های هواشناسی جهانی به طور تقریبی در ایام نوروز 96 صاف و آفتابی و 12-20 درجه پیش بینی شده که برای تفریحات کوهستانی بسیار مطبوع و لذت بخش به شمار میاد .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
این فهرست که فقط متعلق به مجموعه توچال است، نه کل تهران!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر