بازدید 3995

شکست مجدد دولت انگلیس در برابر مجلس اعیان

کد خبر: ۶۷۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷ 08 March 2017
مجلس اعیان انگلیس با تصویب یک اصلاحیه پارلمان این کشور را ملزم نمود که هرگونه «موافقتنامه خروج» منعقده میان انگلیس و اتحادیه اروپا را به تصویب برساند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، اعضای مجلس اعیان انگلیس از اصلاحیه ای مرتبط با «لایحه برگزیت» حمایت کردند که پارلمان این کشور را ملزم می نماید تا هرگونه «توافقنامه خروج» منعقده میان انگلیس و اتحادیه اروپا را به تصویب برساند.

حال این اصلاحیه، دولت انگلیس را برای پایبندی به ضرب الاجل تعیین شده- پایان ماه مارس- جهت آغاز اجرای «ماده ۵۰ معاهده لیسبون» تحت فشار گذارده است.

مجلس اعیان انگلیس روز سه شنبه با ۳۶۶ رأی موافق در برابر ۲۶۸ رأی مخالف این اصلاحیه را به تصویب رساند.

این اصلاحیه که از سوی حزب «کارگر» در مجلس اعیان انگلیس مطرح شد و از حمایت اعضای برجسته این مجلس برخوردار گردید، پارلمان را ملزم می نماید تا قبل از آنکه نخست وزیر این کشور بتواند توافقی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا یا برقراری رابطه جدید با این اتحادیه منعقد نماید، هر دستاورد و نتیجه ای را به تصویب برساند.

پیش از این،‌ «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعضای مجلس اعیان را به رد این اصلاحیه ترغیب کرده و گفته بود که این اصلاحیه مانع از اقدامات وی شده و اتحادیه اروپا را به عدم پیشنهاد توافقی منصفانه به انگلیس تشویق می کند.

ترزا می معتقد است که باید بتواند مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و سایر کشورهای عضو را قانع نماید که در صورت عدم موافقت با پیشنهاد مطروحه، میز مذاکره را ترک خواهد کرد.

گفتنی است که اعضای مجلس اعیان انگلیس هفته گذشته به نفع لایحه «تضمین حقوق شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس» پیش از آغاز اجرایی شدن ماده ۵۰ معاهده لیسبون رأی موافق دادند.

تصویب این اصلاحیه ها بدان معناست که «لایحه (اطلاعیه خروج از) اتحادیه اروپا» باید برای انجام رأی گیری های بیشتر به مجلس عوام انگلیس بازگردانده شود؛ فرآیندی که به «پینگ- پونگ» معروف است.

این در حالی است که دولت انگلیس پیشتر اعلام کرد که در صورت بازگرداندن لایحه به مجلس عوام، هرگونه اصلاحیه مصوب را لغو خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل