بازدید 5285

نخستین شکست «برگزیت» در مجلس اعیان انگلیس

کد خبر: ۶۷۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 02 March 2017
مجلس اعیان پارلمان انگلیس با تصویب اصلاحیه «تضمین حقوق شهروندان اروپایی ساکن در این کشور»، نخستین شکست را برای «برگزیت» رقم زد.

به گزارش مهر به نقل از سی اِن اِن،‌ «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با نخستین شکست «لایحه برگزیت» در مجلس اعیان این کشور روبرو شد.

اعضای مجلس اعیان پارلمان انگلیس روز چهارشنبه به نفع اصلاحیه ای رأی دادند که خواهان «تضمین حفظ وضعیت کنونی برای شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس» پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

این اصلاحیه با ۳۵۸ رأی موافق در برابر ۲۵۶ رأی مخالف در مجلس اعیان به تصویب رسید.

اکنون این اصلاحیه جهت رسیدگی به مجلس عوام پارلمان انگلیس ارائه می شود که این امر، احتمالاً ضرب الاجل مقرر- ۳۱ مارس- از سوی دفتر نخست وزیری را برای آغاز اجرای «ماده ۵۰ معاهده لیسبون» که در واقع شروع رسمی فرآیند برگزیت است، به تأخیر می اندازد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به اخبار منتشره، در توئیتر نوشت: «دولت [انگلیس] اکنون باید کاری پسندیده انجام دهد و حقوق شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس را تضمین نماید».

به نقل از منابع آگاه در دولت انگلیس، مقامات این کشور در تلاش هستند تا این اصلاحیه مجلس اعیان را در مجلس عوام این کشور ملغی نمایند.

طبق اظهارات «لیدی هایتر» سخنگوی حزب کارگر انگلیس در مجلس اعیان، «دولت انگلیس از ۳.۲ میلیون شهروند اروپایی ساکن در این کشور به مثابه ابزاری برای چانه زنی استفاده می کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار