بازدید 30854
به مناسبت چهلمین روز وداع با آتش نشانان شهید؛

مراسمی که ثابت کرد بازدیدهای فراوان از محل پلاسکو، نمایش بوده!

چهل روز پس از وداع پرشور با قهرمانان حادثه پلاسکو، مراسمی برای یادبود آتش نشانان شهید برگزار شد که همه را شگفت زده کرد؛ شگفت زده از این روی که جای خالی خیلی‌ها در آن دیده شد و مجابمان کرد آنچه در روزهای حادثه می‌دیدیم با واقعیت فاصله زیادی داشته است.
کد خبر: ۶۷۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 01 March 2017
چهل روز پس از وداع پرشور با قهرمانان حادثه پلاسکو، مراسمی برای یادبود آتش نشانان شهید برگزار شد که همه را شگفت زده کرد؛ شگفت زده از این روی که جای خالی خیلی‌ها در آن دیده شد و مجابمان کرد آنچه در روزهای حادثه می‌دیدیم با واقعیت فاصله زیادی داشته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پیش از ظهر امروز، مراسم چهلمین روز شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در حالی برگزار شد که هیچ خبری از آن موج شکل گرفته پیرامون حادثه نبود؛ نه حضور مسئولانی که برای اطلاع از روند کار آواربرداری و مهار آتش راهی محل حادثه می شدند و مقابل دوربین رسانه ها قرار می گرفتند، نه سرکشی بازیگران و دیگر چهره های شناخته در محل ساختمان سابق پلاسکو و نه حتی نشانی از آنهایی که پس از ریختن پلاسکو در اظهار نظر درخصوص حادثه و مقصریابی آن از یکدیگر سبقت می گرفتند.
 
 
گویی بار دیگر قرار بود، ثابت کنیم، چه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. خصیصه ای نامطلوب که بسیاری مان به آن مبتلا هستیم و امروز در مراسم چهلم آتش نشانان شهید، اثباتش کردیم. رویدادی که در تاریخ ثبت خواهد شد، هرچند پیشتر بارها و بارها ثابت کرده ایم که تمایل چندانی به حفظ این دست اطلاعات تاریخی نیز نداریم و فراموش کارتر از این حرف هاییم.
 
البته برای خانواده های داغ دیده آن حادثه که عزیزانشان را در فروریختن پلاسکو از دست دادند، اوضاع فرق خواهد کرد و چه بسا زخمی که امروز بر پیکرشان نشست را نه انتظار داشتند و نه فراموش خواهند کرد. وضعیتی که برای همقطاران 16 آتش نشان شهید حادثه نیز مشابه خواهد بود و حتی ممکن است برایشان دلسرد کننده نیز باشد.
 
از این رو که می بینند آسمانی شدن همکارانشان خیلی زود از یاد خیلی هایمان رفت و حق خواهند داشت از این بابت گلایه مند باشند. فراموشی عجیبی که پیش از مشخص شدن گزارش پرونده بروز کرده، در حالی که انتظار می رفت حادثه ای این چنین دردناک و تکان دهنده، دست کم تا مشخص شدن قصور کنندگان و ایجاد تغییراتی، از یادها نرود. آن هم در شرایطی که همگان می دانیم در تهران و بسیاری از دیگر شهرهایمان، پلاسکوهای فراوانی وجود دارند که آماده فروریختن و خلق فاجعه اند.
 
 
وضعیتی که بنا بر آن انتظار می رود فروریختن پلاسکو حکم به صدا در آمدن زنگ هشدار را داشته و به انقلابی در ایمن سازی سازه ها، به ویژه سازه هایی که محل تردد بسیاری از مردم هستند منجر شود، اما دریغ که به اندازه یادبود قهرمانان فقیدش نیز تأثیر گذار واقع نشده است؛ حقیقتی تلخ که امروز خود را به وضوح نشان داد.
 
از آن تلخ تر اینجاست که به یاد می آوریم در روزهای پس از فروریختن پلاسکو، صفی از مسئولان، چهره های مشهور و حتی مردم کنجکاو (!) برای سرکشی به محل حادثه شکل گرفته و مدام اخبار بازدیدهای صورت گرفته از محل حادثه مخابره می شد. بازدیدهایی که امروز ثابت شد برای نگرانی از حال و روز قهرمانان مفقود در آن رویداد و اهداف مشابه نبوده و علت دیگری داشته است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار