بازدید 15929

اعلام تعداد تلفات زلزله احتمالی تهران، برای اولین بار!

کد خبر: ۶۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 22 February 2017
رئیس جمعیت هلال احمر درباره تلفات زلزله تلفات تهران گفت: فرکانس زلزله تهران خیلی نزدیک است و حداقل بالای ۲۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند.

به گزارش تسنیم، سید امیر محسن ضیائی با اشاره به اینکه بنده به عنوان رییس جمعیت هلال احمر نخستین کاری که کردم تشکیل کارگروه برای زلزله تهران بود چون اتفاق آن فاجعه ملی است، اظهار داشت: هر چند که بسیاری از مسئولان به این مسئله باور ندارند، ولی اگر بخواهیم به لحاظ تاریخی و علمی به پدیده زلزله نگاه کنیم می‌بینیم که در هر زلزله ای یک بازگشتی وجود دارد، ممکن است زمان مشخص نباشد ولی اگر بخواهیم فرکانس منطقی را در نظر بگیریم باید گفت خیلی نزدیک است.

وی قدرت این زلزله را بالا پیش بینی کرد و گفت: ما نیاز به ترس مدیریت شده؛ داریم؛ چه در مردم و چه در مسئولان، اما متاسفانه هیچ کدام به این مسئله توجهی ندارند و نمی‌دانند که بر روی بمب ساعتی نشستیم که خود را برای مقابله با آن آماده نکردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر حادثه پلاسکو را نمونه ای کوچک از شکل واقعی زلزله دانست و تصریح کرد: تاب آوری و ریسک پذیری جامعه ما بسیار پایین است؛ این درحالیست که هر چقدر تاب آوری جامعه ای بالا باشد بهتر می‌تواند مخاطرات و حوادث را در خود بپذیرد و از تبعات آن بکاهد. جامعه ای که زیر ساخت‌هایش آماده باشد می‌تواند به درستی از بلا بگذرد. ولی ما در مقابل می‌گوییم چرا سیل ما را غافلگیر کرد در حالیکه برای مقابله با آن هیچ کاری نکردیم.

وی مسئول رسیدگی به حوادثی چون زلزله در تهران را شهرداری دانست و گفت: این مسئولیت از سوی هیات دولت به شهرداری واگذار شده است. حال اینکه چقدر شهرداری در این زمینه آمادگی دارد معلوم نیست.

به گزارش هلال احمر - ضیائی در پاسخ به این پرسش که «در صورت وقوع زلزله آمار تلفات در تهران چه میزان خواهد بود؟»، افزود: حداقل بالای 200 هزار نفر کشته خواهد داشت و بازسازی تهران نیز بسیار طولانی خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با زلزله احتمالی در تهران بسیار کم است، گفت: نمی توان از وقوع زلزله در تهران بی توجه گذشت واقعا فکر این زلزله شب‌ها به یکی از دغدغه‌های من تبدیل شده است که اگر چنین اتفاقی بیفتد ما چه کاری در مقابل آن می‌توانیم انجام دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۴
ذرت پرت نگن.
بی خیال . متاسفانه این رقم رو بایدگفت نزدیک به 2 تا 5 میلیون نفر با شناختی که از تهران و ساختمان سازی تهران دارم تو ساعت اول چند میلیون نفر به راحتی از بین میرن . 200 هزار تا بابا جوک نگین ، تو بم 50 هزار تا کشته شد تو تهران 200 تا بی خیال ، کمتر خیال پردازی کنین
رتبه اول همه بدبختی ها : تهران
آلودگی ، ترافیک ، زلزله ، پارازیت ، جرم ، مواد مخدر ، گرانی ،........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
فکر کنم یا این بابا شب درست نخوابیده یا عددی که جلوش گذاشتن به دلیل اشتباه تایپی یک صفر کم داشته
کیه که باور کنه همه فکر میکنن شوخیه اما یک روز با اومدنش همه را غافلگیر میکنه
نترسید.با این تهرانی که من می بینم اگه زلزله 300 درجه هم بیاید اتفاقی نمی افتد.تهران به این اسانی ها نابود نمی شود.این شهر بیش از انچه تصور می کنید بزرگ است.اگر زلزله ای هم بیاید حداکثر چند تا خونه خشتی اسیب می بیند و دوسه نفر هم مجروح می شوند.باور کنید حقیقت چیزی غیر از این نیست.
ببینم ۲ میلیون هم بالای دویست هزار تا است؟
فرض کنید فقط ده درصد تهران تخریب شود
با در نظر. گرفتن سرعت آوار برداری آقایان حتما با ده درصد تخریب تهران غیر قابل بازسازی خواهد بود
این عدد بسیار خوشبینانه‌به نظر میرسه
فقط‌دعا کنیم این‌اتفاق نیفته
وگرنه آقایون نشون دادن چقدر مدیریت بحران دارن!!!!!
اگر زلزله بیاید گاز شهری قطع میشود و امکان پخت و پز برای آدمخواران احتمالی وجود ندارد!
600 هزار نفر کشته خیلی خوشبینانه است. پیش بینی ها فراتر از این است که میگویید.تصور کنید که آوار پلاسکو بیش از یک هفته طول کشید تا جابجا شود. آوار تهران با این وضعیت اصلا قابل جابجایی یا کند و کاو نیست و به نظر میرسد بیش از دو میلیون نفر از بین بروند. عقلانی ترین کار این است که قید دولت و هلال احمر و... را بزنید و هر کس می تواند از این شهر که به زودی به جهنم تبدیل خواهد شد برود...
شما هشدار میدین ولی مسئولین گوش نخواهند کرد و در نهایت متاسفانه باید منتظر فاجعه باشیم
بزار بیاد تموم کنه این زندگی نیست تو ایران
10 میلیون تلفات
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
کمتر حساب کنش
بیش از یک میلیون
خوب که چی؟
پاسخ ها
خودم
| Germany |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
یعنی اگه تهران هستی با شلوار بخواب.
درودبه شرف اين مسوول كه حقيقت راگفت البته درميزان تلفات قطعا يك صفر كم درج شده
باشه ما ترسیدیم،دیگه نمیاییم تهران ولی مسئولین مرد باشن و اینقدر پول های بی زبون ملت را توی این پایتخت خرج نکنن وکمی هم به بقیه ایران برسن.می دونید خرج هایی مثل ساخت دریاچه خلیج فارس یه خرج جاری و دائمی پول ها و منابع ملته؟فقط میزان تبخیر آب این دریاجه وهزینه های نگهداری اون رو درنظر بگیرید.
تعداد کشته ها متاسفانه خیلی بیشتر از اینهاست....
تازه در مقابل فاجعه ای که برای زنده ها و زیر آوار مانده ها وجود خواهد آمد... مردن یک آرزو خواهد بود.
یعنی من یکی خدا کنه همون اول ضربه مغزی بشم و بمیرم.... فقط تو فکر پسرم هستم... خدا خوش رحم کنه.
اصلا واگذار کردن این امر به شهرداری اشتباه است و دولت باید ساز وکار دیگری برای آن مشخص کند.
بیش از حد انتظار وحشتناک خوهد بود!!!!
درود به شرفت پهلوان
زلزلۀ تهران جنبۀ تراژیکش خیلی از پلاسکو کمتر خواهد بود چون اصلا ًدیگه کسی دوربین و گوشی بدست نخواهد بود که نگران تعداد مرده ها و زنده های زیر آوار باشه! همه زیر آوار خواهند بود و صدای کسی به کسی نخواهد رسید، پس بعدش هیچ تراژدی احساس نخواهد شد!! اگه زلزله بم یا قبل از اون زلزله رودبار یادتون باشه، که هر کدوم بالای 25-30 هزار نفر کشته داد، خوب که فکر کنین میبینین که هیچ چیز یادتون نیست! چون اصلا فیلمی چیزی از لحظات درد و رنج و وحشت و آوار و ضجه و زخمی ها و آواره ها و گرسنه ها و جنازه هائی که دارن توسط سگ ها خوره میشن ...... بگذریم، ...... هیچ تراژدی ای از اون روزها، اکثریت مردم بیاد ندارن چون ندیدن، چون هر کس دستش یه دوربین نبود، از تهران هم نخواهند دید و تهران و خاطراتش طوری نابود خواهد شد که گوئی هرگز از مادر زاده نشده بود!!!
من خیلی از زلزله می ترسم . تمام جو نیم تو سختی مدرسه شیفتی و کنکور و پیدا کردن کار و وضعیت مالی خراب گذشته . همه دلخوشیم پسری و همسرم هستن. حالا این استرس و کابوس جدید زلزله هم چند سالی اضافه شده . به خدا قسم با خوندن این خبر از شدت استرس تهوع گرفتم. خدایا از اینکه تو ایران متولد شدم هیچ وقت نمی بخشمت.
وقتی درمورد اهواز سرتونو کردید زیر برف .میگویند اینجا زمانی تهران بوده یعنی ان شهر راترک میکنندبخاطر عمق فاجعه
بهترین راه حل توزیع فرصتهای شغلی در کل کشور است
متاسفانه اکنون تهران به مرکز اقتصادی سیاسی درمانی شغلی علمی تحصیلی بازاری تفریحی و ....... تبدیل شده است
فقط از کوچه ما بالای 40 نفر به تهران رفته اند دقت کنید از یک کوچه در یک شهرستان
نمیدونم چرا 20 میلیون نفر باید در یک وسعت 50 در 50 کیلومتر زندگی کنند؟
مگه ایران بزرگ نیست؟
200 هزار نفر !!!!!!!!!!!! این آقا مثل اینکه تازه وارد ایران شده در زلزله بم با اون حجم کمک های بین المللی کلی کشته دادیم دیگه اینجا که تهرانه و .... بیش از 2 میلیون کشته در پس لرزه اول و افزایش آمار به بیش از 6 میلیون کشته در پس لرزه های بعدی و سایر نجات یافته ها نیز به دلیل نداشتن برنامه نجات اکثرا دچار بیماری های واگیر کشنده و تلفات پس از زلزله خواهند شد در منطقه کوچک تری مانند بم تا مدت ها حتی مردم مشکل امنیتی هم داشتند و بنده خاطرم هست مشکلات تغذیه آب و خوراک و لوازم بهداشتی با وجود کمک های بسیار بین المللی بسیار شدید بود قطعه در تهران در صورت زلزله بیشترین تلفات جهان را شاهد خواهیم بود بر حسب پیش بینی های موثق زلزله تهران بسیار نزدیک است و تهران را آتشی بزرگ فراخواهد گرفت که تا ری در آتش خواهد سوخت
با سلام یک شهرستان کوچک حدود یکصد هزار نفری حدود سی هزار نفر کشته شدندند .خدای نکرده در تهران واویلا
بالای 200 هزار نفر ؟

وقتی با یک بارش باران پایتخت گفل میشه

باید منتظر تلفات میلیونی باشیم

ممنون از تدبیر زیاد مسئولین رده بالای مملکت
زیاد هم نگران نباشید من خودم زلزله ورزقان که بودم زلزله 7 و 6 ریشتری ساختمان را تلی از خاک نمی کند (در حالیکه پلاسکو در آن واحد اینطوری شد)آنهم ساختمان ساخته شده با سیمان و آجر نگران زلزله بالاتر از 8 باشید ولی به هموطنان توصیه می کنم زیر ساعت دیواری و کنار تلویزیون و آکواریوم و تابلو نخوابند و تازه جنس خاکی که بر روی آن ساختمان ساخته می شود خیلی مهمه مثلا تو بم به دلیل خاک کویری بودن ما تلفات زیاد داشتیم در حالیکه زلزله ورزقان با همان ریشتر به دلیل روی صخره بودن ساختمانها خیلی نه ریخته بودند تازه صدای زلزله خیلی وحشتناکه چه بسا گوشه ای از وصف زلزله که در قران آمده اتفاق می افتد یعنی بیشتر افراد از ترس صدای وحشتناک آن سکته می کنند به نظرم خاک تهران هم خوبه میتونید امتحان کنید بایک دست سنگ بردارید و با یک دست خویش خاک حالا روی سنگ و خاک هم یک چیز فرو ریختنی بگذارید بعد دستتان را تکان بدید چه اتفاقی می افتد
هرچه خبر بد داشته باشيد اصول گرايان خريدارش هستند تا حندماه اينده ترسيم سياهي داشته باشن تا از وجود روحاني خلاص شن و يك احمدي نژاد ديگه تقديم تاريخ ايران كنن.
خدا کند تهران زلزله بیاید وتمام زنان وختران فاسد وبی حجاب و کثیف از روی زمین برداشته وقیافه نحسشان زیر خاک پنهان گردد اگرچه خشک وتر باهم بسوزند ترها هم به علت بی تفاوتی زیر خاک پنهان شوند
خوب كه چى اخه مردم خيلى گرفتارى كم دارند بايد غصه اتفاقات رخ نداده را هم بخورند شما بيمار روانى هستيد زعما كه خانه هايشان امن است بقيه مردم هم بدرك مردند كه مردن خبر هايتان همه مزخرف است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار