بازدید 7921

مذاکره جنرال موتورز برای خروج از اروپا با فروش تجارت خود به پژو

شرکت جنرال موتورز و گروه پی اس ای خودروساز فرانسوی روز سه شنبه اعلام کردند در حال مذاکره ای هستند که ممکن است منجر به خرید عملیات جنرال موتورز در اروپا توسط پژو شود. اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد، این عمل اقدامی خواهد بود که می تواند کل صنعت خودروی جهان را تکان دهد.
کد خبر: ۶۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 16 February 2017
 شرکت جنرال موتورز و گروه پی اس ای خودروساز فرانسوی  روز سه شنبه اعلام کردند در حال مذاکره ای هستند که ممکن است منجر به خرید عملیات جنرال موتورز در اروپا توسط پژو شود. اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد، این عمل اقدامی خواهد بود که می تواند کل صنعت خودروی جهان را تکان دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، تصاحب برندهای اوپل و واکسهال توسط پی اس ای مالک پژو، سیتروئن و برندهای دی اس، به این شرکت فرانسوی 16.3 درصد سهم بازار ماشین مسافربری اروپا را خواهد بخشید که در این صورت بعد از فولکس واگن آلمان دومین جایگاه را در صنعت خودروی اروپا خواهد داشت. در این صورت رقیب فرانسوی پژو یعنی رنو در جایگاه سوم خواهد نشست.

مذاکره جنرال موتورز برای خروج از اروپا با فروش تجارت خود به پژو

هرقراردادی باید بر موانع مالی، صنعتی و البته سیاسی غلبه کند. آی جی متال، اتحادیه صنعت آلمان روز سه شنبه هشدار داد اگر شرکت ها در حال مذاکره فروش اوپل بدون مشارکت و نظر موافق اتحادیه باشند، این مسئله یک نقض بی سابقه از تمام حقوق همکاری اروپا و آلمان خواهد بود. «برگیته سیپریس»  وزیر اقتصاد آلمان گفت این مذاکرات درباره خرید واحد اروپایی اپل جنرال موتورز توسط گروه خودروساز فرانسوی پی اس ای بدون مشورت با شوراهای کار آلمان و مقامات داخلی کاملا غیرقابل قبول است.

دولت فرانسه صاحب 14 درصد پی اس ای می باشد و یک منبع در وزارت اقتصاد به رویترز گفت که دولت می تواند از این قرارداد برای رسیدن پی اس ای به "جرم بحرانی (اصطلاحی است به معنای کمترین میزان لازم برای انجام هرچیز)" حمایت کند. این منبع تأکید کرد دولت فرانسه "توجه ویژه ای به تأثیرات این اقدامات درمورد شغل و تأثیر آن بر صنایع نشان خواهد داد". فرانسه در میانه یک کمپین داغ انتخاباتی در سطح ملی است و شعارهای در رابطه با ایجاد شغل و صنایع بدون توجه نخواهد ماند.

برای اظهار نظر در اینباره هنوز سخنگوی رسمی از خانواده پژو در دسترس نبوده است.

مشخص نیست که جنرال موتورز برای تجارت ازدست رفته خود در اروپا چه مبلغی را می خواهد  یا نحوه انجام قرارداد به چه گونه ای است. هردو شرکت در اظهارات محتاطانه خود بیان داشتند که هیچ معامله ای حتمی نیست اما سرمایه گذاران از افشای قرارداد استقبال کردند و سهام پی اس ای صاحب برندهای پژو و سیتروئن 3.7 درصد بالا رفت. همچنین سهام جنرال موتورز نیز در اوایل معامله نیویورک 3.5 درصد رونق یافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان