بازدید 2256

ترافیک نتیجه ناهماهنگی شهرداری و نیروی انتظامی

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه معضل ترافیک ماحصل ناهماهنگی بین دستگاه‌هاست، گفت: دستگاه‌ها باید اولویت‌های خود را هماهنگ کنند زیرا عدم ایجاد فهم مشترک موجب هدر رفت منابع شهری می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 14 February 2017
علیرضا رحیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در توضیح هدر رفت منابع پایتخت در بخش ترافیک، گفت: حمل ونقل عمومی به ویژه مترو باید به عنوان اولویت رسیدن به هوای پاک، حمل ونقل آسان و حل ترافیک مورد توجه قرار گیرد، در این صورت کمک بزرگی به برون رفت از بحران‌های شهری نه تنها در تهران بلکه در سایر کلانشهرها می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از کلانشهرها با معضلات ترافیکی همچون تهران مواجه شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سیاست گذاری های شهری حمل ونقل عمومی اولویت نبوده از این رو تبعات آن در حوزه محیط‌زیست و ترافیک نمود پیدا کرده بنابراین ایجاد فهم مشترک از اهمیت بسیار برخوردار است.

رسیدن به فهم مشترک لازمه حل معضل ترافیک و توسعه حمل ونقل عمومی است

وی افزود: توافق مشترک درمورد اولویت‌های شهری بین دستگاه‌های ذی‌ربط باید اتفاق افتاد، بدین صورت که برای راهنمایی و رانندگی و شهرداری به یک میزان رفع ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی از اهمیت برخوردار باشد، متاسفانه در حال حاضر این هماهنگی اولویت‌ها بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

رحیمی با بیان اینکه فهم مشترک و رسیدن به برداشت مشترک از اولویت‌های شهری به شهروندان و حل مشکلات شهری کمک می‌کند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در استفاده از حمل ونقل عمومی باید تقویت شود، لازمه این مشارکت عزم و اراده مسئولان و مدیریت شهری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر تقویت مشارکت مردم که با افزایش سطح آگاهی مردم عملیاتی می‌شود، یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها اختصاص منابع و بودجه است، به گونه‌ای که به موجب تخصیص بودجه این منابع از اثربخشی و کارایی در بهبود ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی نیز برخوردار شوند هرچند در راستای این اقدام نظارت بر هزینه کرد منابع هم جهت جلوگیری از هدررفت باید تقویت شود.

 دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی حق مردم و وظیفه مسئولان است

وی ادامه داد: مردم معمولا آماده مشارکت هستند و استفاده آنها از خودروهای شخصی هم بنا بر ضرورت های زندگی و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی است، از این رو مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید دسترسی مردم به حمل و نقل عمومی را آسان کنند و حمل و نقل عمومی به صرف افزودن ناوگان که نگاه سخت افزاری است مورد توجه قرار نگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخش قابل توجهی از معضل ترافیک ماحصل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها است، در حقیقت تمام مشکلات به کمبود منابع باز نمی‌گردد متاسفانه در برخی موارد منابع در غیر محل خود هزینه می‌شود یا اینکه به صورت ناکارآمد و غیرکارشناسی مصرف شده است بنابراین مادامی که فاقد کار کارشناسی باشیم و فهم مشترکی از اولویت‌ها هم ایجاد نشود شاهد هدر رفت منابع خواهیم بود.

سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، گفت: هر سال بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان از منابع شهر تهران در ترافیک هدر می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل