بازدید 8994

پیشگیری از«کبد چرب»باطب سنتی

کد خبر: ۶۶۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 13 February 2017
یک کارشناس طب سنتی گفت: خوردن یک لیوان آب گرم و عسل همراه با چند قطره لیمو ترش در صبح ناشتا می‌تواند از بروز بیماریهای کبدی به خصوص کبد چرب پیشگیری کند.

 به گزارش تسنیم، سید جواد علوی درباره دلایل ایجاد کبد چرب اظهار کرد: افراد از مصرف غذاهای خیلی چرب در فصل سرما بپرهیزند زیرا مصرف غذاهای چرب یا شیرین هیچ تاثیری در گرم شدن بیشتر بدن ندارند.

وی افزود: علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می‌تواند تاثیر منفی بر کبد داشته باشد و احتمال ابتلا به بیماریهای کبدی را افزایش دهد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: خستگی مزمن، ضعف، حالت تهوع، گیجی، عدم تمرکز از علائم بیماری کبد چرب است؛ خوردن یک لیوان آب گرم و عسل همراه با چند قطره لیمو ترش در صبح ناشتا می‌تواند از بروز بیماریهای کبدی به خصوص کبد چرب پیشگیری کند.

علوی اضافه کرد: باید دانست که خوردن صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که علاوه بر تنظیم قند خون می‌تواند از ابلا به کبد چرب و کلسترول بالا پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: چرب شدن کبد زمینه‌ساز سرطان کبد است؛ یکی از راه‌های پیشگیری از کبد چرب عدم مصرف آب با غذا و پرهیز از تنقلات کارخانه‌ای است چرا که مواد افزودنی موجود در تنقلات به دلیل اینکه در معده سخت هضم می‌شود، خون غلیظ تولید می‌کند که کبد را بسیار آزار می‌دهد و به مرور زمان کبد را چرب می‌کند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: نوشیدنیهای شیرین مثل نوشابه‌های گازدار یکی از عوامل ابتلا به کبد چرب هستند؛ مصرف بیش از حد آب خود زمینه‌ساز بروز کبد چرب است که اگر بدون توجه به نیاز بدن (حس تشنگی) آب زیاد مصرف شود موجب سستی معده, کبد, اعصاب، فراموشی و کند ذهنی، نزله, پف کردن زیر چشم و کبد چرب می‌شود.

علوی خاطرنشان کرد: کسانی که از زردچوبه به عنوان چاشنی در طبخ غذای خود استفاده می‌کنند به پیشگیری از بیماری‌های کبدی کمک می‌کنند و کبد مقاوم‌تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر