بازدید 7532
۱
تکنولوژی؛

ساخت ماشین هایی که پرواز می کنند

گزارش شده است که شرکت اوبر (Uber)، سرویس جهانی تاکسی آنلاین، به دنبال توسعه وسایل نقلیه ای ست که قادر به پرواز بین مراکز شهری باشد.
کد خبر: ۶۶۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 07 February 2017
گزارش شده است که شرکت اوبر (Uber)، سرویس جهانی تاکسی آنلاین، به دنبال توسعه وسایل نقلیه ای ست که قادر به پرواز بین مراکز شهری باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این شرکت یک مهندس ارشد تحقیقات از مرکز تحقیقات لانگلی ناسا استخدام کرده است.

ساخت ماشین هایی که پرواز می کنند

مارک مور، یک مهندس ۳۰ ساله ناسا، در سال ۲۰۱۰ توانایی هواپیمای الکتریکی کوچکتر و کم صداتری را که مانند هلیکوپتر می تواند از زمین بلند شود و بنشیند، توصیف کرد. این مهندس آن را NASA Puffin Electric Tailsitter VTOL نامید. VTOL به این معناست که این هواپیما می تواند به طور عمودی از زمین بلند شود و بنشیند.

این شرکت حمل و نقل، مور را به خاطر ابتکاری که در ماشین پروازش داشته، یعنی همان ماشینی که به عنوان ’بالابر اوبر’ شناخته می شود، به سمت مدیر مهندسی حمل و نقل هوایی منصوب کرد.

 مور در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ”من نمی توانم به یک شرکت دیگر که در موقعیت قوی تری قرار دارد، برای رهبری این اکوسیستم جدید و ایجاد شهری برقی فکر کنم".

این شرکت هنوز در حال ساخت هیچ وسیله نقلیه پروازی نیست و گزارش شده است که اکنون این شرکت در حال برنامه ریزی برای سازماندهی این صنعت است، تا توسعه وسایل نقلیه پروازی را آغاز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چند سال دیگه ماهم تولید می کنیم ایر پراید ، دوگانه سوز ، البته خداروشکر بالابر شیشه و اینا نمیخواد روآپشنای دیگش مثل چتر نجات کار میکنند یا جعبه سیاه که بیشتر کاربرد داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل