بازدید 10547

نخستین رزرو آنلاین هتل ایرانی توسط یک آلمانی

کد خبر: ۶۶۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 06 February 2017
نخستین رزرو تمام آنلاین توسط یک آلمانی برای هتل های ایران انجام شد.
 
به گزارش مدیرعامل شرکت سام سفر پرداز توسن، این رزرو توسط یک مهمان آلمانی برای هتل ایرانشهر تهران انجام شد. این یک خبر خوب برای صنعت گردشگری ایران است.
 
مهندس سعید خلیلی متخصص گردشگری الکترونیک و مدیرعامل شرکت سام سفرپرداز توسن  و سامانه ی  هتلوکس (نخستین سامانه رزرو آنلاین هتل ) در این زمینه اعلام کرد" این یک قدم بزرگ برای گردشگری الکترونیک ایران است. اگرچه قبل از آن ما تجربه رزرو های آنلاین داخلی هوطنانمان را داشتیم، اما این رزرو این احساس را  در ما ایجاد کرد که به هدف بزرگ خود رسیده ایم و دیگر به شبکه جهانی پیوسته ایم و به خاطر همین برای ما لذت دیگری داشت.
 
شاید این را باید در تاریخ گردشگری ایران ثبت کرد که 3 رزرو نخست تمام آنلاین در تاریخ صنعت هتل داری ایران از مهمانان آلمانی و روسی در هتل های ایرانشهر تهران ، هرمز بندرعباس و سی نور مشهد بوده است. خوشبختانه پس از آن هم ما رزرو های آنلاین خارجی زیادی را در تابستان گذشته تجربه کردیم که هم نشان دهنده پیشرفت زیرساخت های هتلداری در راستای استاندارهای جهانی و هم نشان دهنده افزایش علاقه گردشگران به سفر به ایران می باشد."
 
مهندس خلیلی در پاسخ به این پرسش که فرق این نوع رزرو هتل با بقیه رزرو هایی که در سایت های دیگر رزرواسیون انجام می شود چیست؟ بیان داشت: "در تمام سایت های رزرواسیون در ایران برای رزرو هتل، به شیوه ی سنتی یا نیمه آنلاین درخواست مهمان در وب سایت مورد نظر ثبت می شود، سپس با استفاده از فکس یا تلفن درخواست مهمان را به هتل اعلام می کند و در صورت پاسخ مکتوب یا تلفنی هتل و موجود بودن اتاق، از طریق پیامک یا ایمیل یا وب سایت به مهمان اعلام می شود و مهمان می تواند از طریق درگاه پرداخت بانکی  هزینه را پرداخت کند. بعد از پرداخت هزینه ، تاییدیه ی رزرو برای مشتری به صورت آنلاین ولی برای هتل از طریق ایمیل یا فکس  ارسال می شود تا هتل بطور دستی این رزرو را در سیستمهای رزواسیون خود ثبت نماید که هرنوع خطای انسانی در این میان میتواند مشکلاتی را برای مسافر یا هتل ایجاد کند . در حالی که در رزرو تمام آنلاین تمامی فرآیندهای جایابی و ثبت رزرو میان مشتری و هتل بدون دخالت انسانی و توسط روباتهای نرمافزاری انجام میشوند، واسطهها کنار گذاشته شده و درخواست مسافر به طور مستقیم روی نرمافزار هتلداری مستقر در هتل ثبت میشود و مبلغ رزرو نیز از طریق درگاههای بانکی بطور انلاین به حساب هتل واریز می شود. این دقیقا همان روشی است که سایت های معتبر و معروف بین المللی رزرواسیون هتل از آن استفاده می کنند . رزرو تمام آنلاین  باعث افزایش سرعت ، دقت و راحتی کار و اطمینان بیشتر مشتریان از تاییدیه های رزرو از یک سو و از سوی دیگر سبب افزایش میزان فروش هتل ها ، کاهش واسطه گری و افزایش ارتباط مستقیم میان مشتری و هتل می شود .  "


 
در اکثر کشورهای جهان دهه ها است که رزروهای الکترونیکی مرسوم  شده است  و حدود 80 در صد از ظرفیت هتل ها از طریق سامانه های رزرواسیون و به صورت تمام آنلاین انجام می شود در حالی که در ایران تابستان امسال تازه شاهد ثبت نخستین رزرو آنلاین خارجی در ایران هستیم .  از این لحاظ متاسفانه کشور ایران از نظر زیرساخت های نرم افزاری از کشورهای دیگر عقب تر می باشد و نیاز به سرمایه گذاری در این زمینه دارد که شرکت سام سفر پرداز توسن همین موضوع را هدف و ماموریت اصلی خود قرار داده است .  
 
مهندس خلیلی در این زمینه بیان داشت " خوشبختانه ما توانسته ایم برای نخستین بار  طراحی و توسعه نرم افزارهای جایابی و توزیع الکترونیکی (GDS)  و همچنین وب سایت هتلوکس در کلاس استاندرادهای جهانی در این زمینه و با همکاری بعضی از هتل ها امکان رزرو آنلاین هتل را برای هموطنان عزیز و گردشگران خارجی فراهم نماییم و تلاش می کنیم هر ماه تعداد بیشتری از هتل های ایران را به شبکه ی جستجو ، جایابی و رزرو آنلاین متصل کنیم .اگرچه در ابتدای راه مشکلات بسیار زیادی داشتیم و اکنون در میانه ی راه هنوز هم به سرعت مطلوب نرسیده ایم ولی توانسته ایم  تجربه ی شیرین  فروش تمام آنلاین را برای هتلها فراهم کنیم و امیدوراریم به تدریج مقاومت های ناشی از عادت به روش های سنتی و بی اعتمادی به روشهای نوین را در هتل ها کاهش دهیم .   هم اکنون هم ما  مجموعه ی خوبی  از هتل های آنلاین را در شهر های مهم ایران داریم و البته در کنار این روش از روش قدیمی رزرو های آفلاین نیز برای بقیه هتل ها در وب سایت مان استفاده می کنیم.
  
هم چنین علی رقم تحریم ها و مشکلات متعدد بانکی در ترانسفر پول به کشور ، خوشبختانه از طریق ایجاد یک درگاه پرداخت خارجی و بطور کاملا قانونی ، به گردشگران خارجی این اجازه را داده ایم که بتوانند از طریق کارت های معتبر بانکی بین المللی پرداخت خود را انجام داده و پول رزروها در مدت بسیار کوتاهی به حساب هتل ها منتقل می شود  . ماموریت دیگر ما اتصال به شبکه های توزیع جهانی است تا از این راه توزیع کنندگان و فروشندگان مهم خدمات گردشگری را به شبکه ی هتل های آنلاین در ایران متصل کنیم که سبب رشد چشمگیر در فروش هتلها و حضور صنعت هتل داری ایران در بازار رقابت جهانی خواهد شد . این یک روند کند و تدریجی است و مانند ورود هر فن آوری دیگر به کشور نظیر فن آوری بانکداری الکترونیک ، گردشگری الکترونیک هم روند رو به رشد خود را به هر حال طی خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت مالکان و صاحبان صنعت هتل داری به این فرآیند سرعت ببخشیم و ایران با قدرت وارد عرصه ی گردشگری الکتروینک جهانی شده  و از مزایای بی شمار آن بهره مند شود ."
 
با برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، ایران تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب شده است. به تازگی روزنامه فیگارو ایران را یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال 2017 اعلام کرده است. و همچنین مجله Skylines که مجله هواپیمایی اتریش می باشد در یکی از شماره های خود به معرفی ایران و جاذبه های گردشگری ایران پرداخته است. انتظار می رود در سال 2017 درخواست برای سفر به ایران باز هم افزایش چشمگیری داشته داشته باشد .
 
مهندس خلیلی در این زمینه می گوید " سال 2016 یکی از سالهای خوب برای صنعت گردشگری ایران بوده است. در سایت ما تعداد رزروهای خارجی بعضی از روزها با رزروهای ایرانی برابری می کرد که بیشتر گردشگران از چین، روسیه و سپس اروپا بودند در میان اروپاییان آلمانی ها و سوئدی ها تعداد بیشتری را شامل می شدند ولی ما حتی گردشگرانی از کشور مولداوی داشتیم. پر سفر ترین و محبوب ترین شهر ها هم تهران، شیراز، اصفهان ، کاشان و یزد بوده اند. اگرچه هنوز در فضای رقابتی صنعت هتلداری جهانی از استاندارهای روز دنیا عقب هستیم، اما خوشبختانه در این زمینه قدم های خوبی برداشته شده و آینده روشنی در این زمینه وجود دارد. "
 
ایران با داشتن 21 اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو یکی از کشورهای غنی در زمینه گردشگری به حساب می آید. اما یکی از مشکلات صنعت گردشگری ایران کمبود در زمینه هتل می باشد. بر اساس آمار ارائه شده  از نظر شاخص تعداد اتاق هتل برحسب هر 100 نفر که یکی از ارکان شاخص گردشگری است، ایران رتبه 113 را در میان 141 کشور دارد، درحالی که عربستان در این شاخص رتبه 37 را دارا است؛ ایران از نظر زیرساخت های گردشگری در رتبه 119 از میان 141 کشور قرار گرفته است. متاسفانه با وجود استقبال گردشگران خارجی از ایران، هتل ها و زیر ساخت های مناسب در مقایسه با تقاضا دچار وضعیت کمبود شدید است .
 

 
مهندس خلیلی در این زمینه می گوید:" متاسفانه نه تنها ما دچار کمبود هتل و مراکز اقامتی هستیم، بلکه تمام این هتل ها و مراکز اقامتی هم مناسب برای مهمانان خارجی نیستند.  خوشبختانه هتل های تمام آنلاین ما هتل هایی با کیفیت و دارای استاندارد های کیفی در حد جهانی هستند مانند هتل هرمز بندرعباس، هتل های ایرانشهر ، ارم و اسکان الوند در تهران، هتل عباسی اصفهان  ، هتل سی نور و هتل ایران در مشهد و هتل های ستارگان ، کریم خان ، زندیه ، آریو برزن در شیراز ؛ اما بعضی از هتل ها هنوز آماده ی پذیرایی از مهمانان خارجی نیستند چون به دلایل مختلف توانایی ارائه خدمات استاندارد را ندارند و یا مجهز به سرویس بهداشتی غربی نیستند. برخی دیگر از هتلها با وجود استانداردهای کیفی مناسب ، فاقد آمادگی یا زیرساخت های لازم برای اتصال به شبکه های توزیع و فروش جهانی در بستر های آنلاین هستند که به نظر من این در میان مدت و دراز مدت به منافع آنها در عرصه ی رقابت رو به رشد صنعت هتل داری آسیب می رساند .  هدف ما این است که بستری فراهم شود تا هتل ها در یکی رقابت سالم و کیفی بیشترین تعداد مسافر ممکن را با کمترین هزینه ی بازاریابی و تبلیغات جذب کنند و بیشتر به فکر تامین خدمات استاندارد و سرویس دهی به مسافرانشان باشند . این باعث خواهد شد تا هم مهمان ما امکان انتخاب مناسب و رزرو راحت ، سریع و ایمن را تجربه کند و هم بتوانیم وجهه و آبروی ایران را در این زمینه حفظ کنیم. اگرچه این موضوع در فصل های به اصطلاح High season بسیار دشوار است و بیشتر هتل ها هنوز از ایجاد یا اختصاص ظرفیت برای فروش های آنلاین در فصل های پرسفر پرهیز می کنند که این موضوع باعث چالش جدی در ایجاد اعتماد برای شبکه های فروش بین الملیی و همینطور مسافرین خارجی میشود . "

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سالیان اخیر حرکت شتابانی را برای توسعه ی زیر ساخت های گردشگری و از جمله ساخت هتل ها را آغاز کرده تا کمبودها به سرعت در این زمینه مرتفع شود ولی آیا این کار با مطالعه ی درست و اصولی انجام می شود و آیا مطالعه ی جامعی در این خصوص انجام شده تا معلوم شود سرمایه گذاران در چه جهتی باید هدایت شوند ؟
 
مدیر عامل سام سفر در این مورد می گوید : " تجربه ی جالب دیگر ما درخواست مهمانان اروپایی برای هتل های 3 و 2 ستاره است . علی رقم انتظارمان مهمانان اروپایی از هتلهای کم ستاره و ارزانی که خدمات مناسبی میدهند یا از معماری سنتی ایرانی بهره برده اند بسیار بیشتر استقبال می کنند . این می تواند یک استراتژی  خوب برای سیاست گذاران و سرمایه گذاران باشد که در کنار ساخت هتل های 5  و 4 ستاره  به توسعه ی هتل های کم ستاره ولی استاندارد که با سرمایه کمتر و سرعت بیشتر ساخته می شوند توجه ویژه داشته باشند . به نظر من ایران از نظر ساختار گردشگری و نوع جاذبه ها شباهتهایی با کشور ایتالیا دارد . سرمایه گذاران هتل ها در این کشور بیشتر به سمت ساخت هتلهای   Bed and Breakfast  اقبال دارند و بسیار هم از آن سود برده اند . این هتلها هم ساختشان بسیار سریع و ارزان است و هم مدیریتشان بسیار راحت و کم هزینه و هم مشتریان استقبال بسیار بیشتری از این نوع هتلها می کنند و ضریب سود سالانه در این هتل ها نسبت به هزینه معمولا نزدیک به 4 برابر است . بطور مثال در شهر روم ایتالیا بیش از 2200 هتل از این نوع وجود دارد در حالیکه تعداد هتل های 4 و 5 ستاره به سبکی که ما میشناسیم به 300 هم نمی رسد ."
 
در نهایت می توان گفت، با اولین رزرو تمام آنلاین، ایران نخستین قدم خود را برای اتصال به شبکه جهانی گردشگری الکترونیک برداشت. امیدواریم به کمک طرح های دیگری چون معافیت های مالیاتی 5 ساله در زمینه ساخت هتل، ایران بتواند زیرساخت های خود را در صنعت مهم گردشگری و همزمان  در گردشگری الکترونیک  توسعه بدهد و جایگاه حقیقی خود را در این صنعت پر رونق جهانی پیدا کند.
 
برای مشاهده و تجربه ی رزرو تمام آنلاین می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:
رزرو هتل های تهران ، رزرو هتل های مشهد ، رزرو هتل های کیش ، رزرو هتل های شیراز ، رزرو هتل های اصفهان ، رزرو هتل های یزد ، رزرو هتل های قشم


آدرس سایت: https://hotelux.com

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار